|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
| Mm, känner Olle på Bilcentralen i Nacka väl, men det hänger lite på inbyten och rabatter i slutändan - tror solna har större muskler när det gäller att ta in en bil i inbyte värd typ 380' tyvärr :/ | |
|
Solna eller Danderyd är nog bra ställen att köpa bilen men jag kan inte rekommendera dig att serva den där sen. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag skulle undvika BMW Group (Solna & Danderyd) vid köp då de är "fööör" stora och har en förutsatt inställning att kunder som går in där köper oavsett eftersom de säljer 80% leaseing..typ.. :) Även service delen har den inställningen numer, tyvärr ! Har du kollat Uppsala, Västerås osv, utanför Stockholms-ringen ? |
|
| Näe, min chef som har köpt 3-4 nya BMW var absolut mest nöjd med butiken han köpte en av bilarna av som låg lite söderöver, typ strängnäs nyköping nånting? | |
|
cazorp: hur går det för dig.. velputte. /Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07 |
|
|
Jadu, innan jag har bilen levererad så har du väl hunnit med 6-57 bilar till! ;) Jag SKA byta.. "jag ska bara...." ;) |
|
|
Tsk tsk.. hade vart skoj att vara ett gäng som kan åka på lite banträffar i sommar :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Huh, banträff?! Nej,nej,nej - inte M3 - 335Xi KÅMBI... Men du är välkommen ut till min jaktmark framåt vintern om inte annat... ;) | |
|
335 kombi funkar finfint på bana ska du se ;-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| JApp, jag har oxå förhoppningar om att 335 kombi ska funka fint på bana.. :) | |
|
PappaPatrick: Perfa :-) Köp hjälm, handskar, gå med i BMW SC sen drar vi! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Vad tror ni om Xi;n på bana då? understyr å hasning, eller snabb flytt av massvis av kraft till bakhjulen å underhållande körning?! | |
|
cazorp: Med mpaket är jag övertygad om att den funkar finfint på bana. Körde några varv på Anderstorp i somras och fy fan va kul det är. Du som uppenbarligen gillar att gasa skulel älska det :-) Läste detta på E90post... "I just bought a 335xi coupe and 500 mi later heres how I feel: Great all season car, whether its snowing, raining, sleeting, or just plain sunny, this car maintains its composure. Pros: Getting all four wheels to break loose and still having complete control of the vehicle is a sensational feeling. Four wheel powerslides. A few mods and you're at ~100 hp per wheel. Watching out your window at other people struggle in bad conditions when your confidently driving twice the speed limit. Cons: Be prepared to hold onto that steering wheel tight! Because of that front diff, torque steer is very apparent when the power shifts to the front wheels. You cannot ever and I mean ever take your foot off the throttle when negiotiating corners or you will understeer like a mofo (this is true of most AWD cars though) again due to that ~200 lb front diff "leading" you. Braking is a little weird too because you get more forward momentum due to, yes my friend you guessed it...the front differential." xi är något högre, tappar några extra % mellan motor och hjulen och har något lite mer vikt på framvagnen.. annars skiljer det inte så mycket. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Hillstreet: Hjälmen & medlemskapet är redan på plats, 1:a träffen bokad :) | |
|
Patrick: Najs! När är första och var? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
skön läsning! tänkte just säga det, det är ju inget M-sportchassie i 335xi, det är Xi-chassie, dvs. högre å mindre stumt - men jag skall provköra en i v.11, sen efter det så vet jag om 335xi is the way to go, är den för jävla svampig å trött så optar jag nog för en i istället! ;) |
|
|
cazorp: Kan man inte få mchassi till Xi? Isåfall skulle jag välja en i utan tvekan. Jag har förstått att du är AWD junkie men betänk följande.. 1. Med global uppvärming blir det ingen mer snö. 2. När det är halt ska du ändå inte köra fort :-) 3. För de 25.000 du sparar kan du köpa en Lada Niva 4WD för dina jaktresor. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Joakim, Mantorp 3/5 ....! (det är snart) Cazorp, om du inte har övervägande "behov" av en xi så skulle jag själv ta en vanlig i. Risken finns att blir lite gung, och med sportchassit är det en mycket tight bil som man inte gärna vill byta bort.. |
|
|
Japp, har haft E46 M-sport tidigare, så jag vet vad som "står på spel" ;) Jag skall som sagt provköra, å jag vill nog köra en i direkt efter med sportchassi som referens. Anledningen till Xi är att jag jagar å är ute på träliga marker till å från, lite extra markfrigång och 4-krafs är inget minus på ngt sätt! Dock ska väl framhållas att jag är 0,1% på träliga marker där man behöver markfrigången, och 0,001% på marker/underlag som kräver xi för att inte fastna, så det måste ju nånstans stå i relation! Däremot så köra jag som ett svin 99,9% av all tid bakom ratten, så sportchassi skulle vara skojs! ;) |
|
|
Ultimate Duck Hunting kommer till Nintendo Wii snart.. problemet löst! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.