AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
14.704

Lyxproblem, köpa 335 touring eller 335xi touring, manuell el. aut? :)

Sida 3 av 9
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
caz: Ja pianolisterna är svåra att hålla rena. Du får ha en putsduk i bilen jämt.
Å andra sidan repas de inte vilket alulisterna gör, och de är klart snyggast av alla interiörslister. Skippa bluetooth och röststyrning, kör aktiv farthållare istället :-)
Försök få dem att slänga med vinterfälg och däck också, fick precis betala 18000 för 17" dubbat.

Ska du handla på företag förresten? Gå med i Företagarförbundet isf så får du 1% rabatt till.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Intresant trad, verkar bli en fin bil!

En fraga, vilken rabatt tycker ni man ska forvanta sig pa en 335 Coupe (listp ca 530'). Jag ska kopa bilen utan inbyte och kora BMW finansiering pa en 2/3. Bor i Stockholm, nagon som vill rekomendera en bra saljare sa ar jag tacksam.

Jag siktar pa 9% rabatt, ar jag en drommare da?

/Tobias
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tobias1980: Jag kan varmt rekommendera Olle på Bilcentralen i Nacka.

Han ger enligt min åsikt alltid bra service, och är mkt proffisionell

Angående rabatten så kan du som företagare få upp emot 10% (gäller ej paket) beroende på bil osv. För privatpersoner vet jag faktiskt inte.

/Andreas, Lexus RX 400h
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Tack mistafrizz!

Vet att foretaget jag jobbar pa har 12%, men jag ska kopa privat! Hoppas kunna pressa priset lite...
Men shit, nu kom nästa beslutschock, fick syn på en saphiresvart m. individual tonade rutor, såå snygg färgkombination.. vad säger panelen, svart eller gråmet?

Länk
Frisell, hur maxar man upp rabatten egentligen, vår bilpark är på 4 bilar å jag tror vi får 8% typ..
Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Jag tycker svart...det funkar alltid och är riktigt snyggt (tvättad...)
mjo, vet inte om den carbongråa är så mycket lättare att hålla ren faktiskt, den är ju väldigt mörk(grå) - när jag köpte audin så blev jag avrådd av säljaren att välja delfingrå pga. dess svårhet att hålla ren.. den är rätt lik carbongrå
Buspelle
safirsvart rekommenderas. Svart är väl en av de "säkraste" färgerna, blir aldrig fel.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
caz: Fan din bil kommer vara exakt likadan som min om du väljer safirsvart. Kanske får ta och köpa de där M5 fälgarna iallafall.. ;-)

//Joakim

Hill; jäpp, såg en snygg, tonad E91 vit med M-sport vid Lavo car wash i Solna (sthlms bästa automattvätt) var tvungen att fråga honom om det var orig.toning i rutorna, å det är ruggigt snyggt med originaltoningen, den är lagom! ;)

Satsar nog på grå, tycker svart är lite för vanligt - så du får vara egen på ön Hill ;)
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Jippi!

//Joakim

sw
25
swedst
E91 335d -07
Tobias1980,

Ta in offerter från olika bmw-handlare i vårt avlånga land, den bästa du får tar du med till din lokala bmw-handlare och frågar om han vill matcha det. Funkade för mig, fick 10% som privatperson. Umeå fick jag mest i erbjudande för gammla bilden i inbyte men den skillnaden tog jag i "förlust". Lite långt att åka från sthlm till umeå.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Tack for tipset swedst!
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Du har PowerPost swedst!
En fråga.. Vad har ni fått för rabatter på de olika delarna på era BMW's? Jag blir fan irriterad på att BMW inte vill ge mer än 8%.. på Audi fick vi både 12 vid beställning av 3 bilar, och 10% när jag senast tog en offert, utan ansträngning.. Vad är deras regler, någon som känner till de olika trappstegen de tillämpar för rabatter?

Vad får en privatperson?
Vad får ett företag med 3 tjänstebilar?
Vad krävs för maxrabatt, osv?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jag har som privatperson ett snitt på 8% på mina bilar hos BMW.
Tittar nu på att ta ut bil via företaget och då är det 12% vilket i mina ögon är dåligt med tanke på att det finans bolag som står bakom finansieringen troligtvis är en av de största BMW köparna i Sverige.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Sail: Får du 12% via företaget ska du vara överlycklig. Fick brotta ner min säljare och köra tusen nålar på honom för att få 9% via firman.

//Joakim

Hill, vart köpte du din? Solna?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Jepp Solna men fick även pris från Segeltorp utan någon förbättring. Synd att inte Blombergs säljer bilar :-(

//Joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.