|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
|
caz: Panoramatak och automat, sen är du något på spåren där. Skippa helljusassistenten, helt värdelös. Professional DSP räcker gott för ljud. i kontra xi.. ja om du kan leva med att bli frånkörd när det är blött ute, som du gjorde med mig, så är i'n att föredra :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Mattias.. dra ett streck över hela utrustningslistan - det har du råd med. Och tona rutorna i efterhand. |
|
|
Hill; Jo, men kruxet är att jag GILLAR att köra manuell... å panoramat.. ja, jo, kanske.. många bäckar små.. men ok, jag vill ha det.. Hur är det med ytterspegelpaket, bra skit? (klart det är..) uuh, jag kluven Frispell; yeye, vill fan inte sitta med 10' i förmån heller.. ;) |
|
|
caz: Bor inte du på lidingö? Tröttnar du aldrig på att sitta och mesköra på ettan genom liljanskogen eller lidingövägen :-) Automaten i 335 är helt sagolik. Jag gillar också manuell men inte på den här biltypen. Förresten. Hade du med aktiv farthållare i din lista? Den är helt underbar. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Gaah, terror! Varje gång jag läser här så blir jag än mindre beslutsam om vad jag ska göra.. :P Jo, jag hatar att köa å sitta å fisa med kopplingen givetvis, men faktum är att jag köar rätt lite, brukar försöka undvika att åka sådana tider rätt duktigt faktiskt.. så nej, manuell är roligt! Aktiv farthållare, dyyrt - vad kostar den? |
|
|
Välj bort onödigt individualljud samt helljusassistent så har du vad aktiv farthållare kostar där. Sen är ju inte automatlådan gratis heller. Du kommer landa på 8-9000 i förmån hur du än gör :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag hade 6000 i förmån på min coupé, men jag snikade ju på utrustningen. spegelpaketet måste du ha. Panorma är mäktigt, skulle hellre välja det än navi.. |
|
| mm, har 6 800 på Audin idag, å den kostade 564' list, typ.. siktar på 560-570' list denna gången oxå, Hillstreet - vad landade din häck på, brutto? | |
|
Länk |
|
| Tack Frippan, men näe - beige mm. (får ju ändå pynta full förmån, så varför göra ett "klipp" om den har fel spec..) | |
Buspelle |
Rekommenderar starkt man före aut i 335an. Hela bilen blir betydligt mer "livfull" med man låda. Dessutom är det ju betydligt roligare att köra manuellt. |
| bmw man har automat i:samtliga dieslar,samtliga 7or, x5,x3 545/550 resten av bilarna manuell låda enl mig. SMG lådor i m-bilarna möjligtvis ok | |
|
Tack boys, tror jag har en komplett spec klar nu, känns bra! 335i Touring 409 000,00 kr Sparkling Grafit metallic 7 900,00 kr LM Fälg Stjärneker 193 M Läder Dakota Svart 14 300,00 kr Comfort package S07RS 16 600,00 kr - Armstöd fram 0,00 kr - Automatiskt avbländbar innerbackspegel 0,00 kr - Farthållare med bromsfunktion 0,00 kr - Klimatautomatik 0,00 kr - Navigationssystem Professional 22 500,00 kr - Park Distance Control (PDC) bak 0,00 kr - Regnsensor 0,00 kr M Sportpaket S0337 36 000,00 kr - Individual Anthracit innertak 0,00 kr - Individual Högglans Shadowline 0,00 kr - Interiörlist Aluminium Glaciär silver 0,00 kr - LM Fälg Stjärneker 193 M 7 200,00 kr - M Aerodynamikpaket 0,00 kr - M Lädersportratt 0,00 kr - M Sportchassi 0,00 kr - Sportstolar 0,00 kr Bagageutrymmespaket S0418 2 200,00 kr Belysningspaket S0563 1 200,00 kr Dimljus S0520 0,00 kr Elektriskt infällbara ytterspeglar S0313 2 300,00 kr Exteriördetaljer i karossfärg S0321 0,00 kr Förvaringspaket S0493 1 400,00 kr Halvljusautomatik S0896 0,00 kr Individual Audiosystem S0752 21 900,00 kr Isofixfästen S0470 900,00 kr Multifunktion i ratt S0249 0,00 kr Panorama Glastaklucka S0402 14 500,00 kr Rökarpaket S0441 0,00 kr Strålkastarspolare S0502 0,00 kr Stöldlarm med Fjärrkontroll S0302 4 700,00 kr Stöldskydd Navi-DVD S06UE 0,00 kr Svankstöd S0488 3 100,00 kr Takreling S0386 0,00 kr USB-Anslutning S06FL 3 200,00 kr Varningstriangel S0428 0,00 kr Xenonljus S0522 6 900,00 kr Totalpris 575 800,00 kr Känns rätt bra, någon som inte är nöjd?? Så här kommer den väl se ut då vid lev :) Länk |
|
|
Glömde 2 saker; Individual interiörlist pianosvart 5 000 kr Avstängningsbar airbag passagerarsida (nyckel) 600 kr Totalpris 581 400 kr |
|
|
Individual interiörlist pianosvart är samma som finns i 750in här i bilden? ---> Länk Syns kanske dåligt, men om det är samma, rekommenderar jag att du tänker om. Minsta fingeravtryck syns exceptionellt bra och alla försök till att torka rent (utan att använda medel) gör att fingeravtrycket övergår till att se ut som fettfläck. Det är svårt att hålla panelen ren och smutsen syns väl. Aktiv farthållare ingår väl i comfort-paketet? Farthållare med bromsfunktion är väl samma sak som aktiv farthållare? El. infällbara backspeglar, behövs det verkligen? Jag har aldrig förstått varför det är bra att ha? Annars ser specen rätt bra ut, även om jag inte hade haft samma färgval. Det är lite förvånande hur snabbt man kommer upp till 200 000 kr i utrustning.... __ Bilblogg: Länk |
|
Buspelle |
Blir en kanonbil med den specen men ska du verkligen skippa bluetooth? Pianolisterna är för övrigt sanslöst snygga, men som påpekats svåra att hålla rena. Mirakeltrasa lär vara ett tips. |
|
MKT bra specad bil! PDC fram är bra att välja till när du nu ska ha det bak :) Mugge=> Du kan fälla in de vid trånga utrymmen, sen ökar väl toppfarten lite om nu "råkar" trycka på knappen när du kör "flat out" ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Mugge; Ja, det är nog samma - Hillstreet har ju det på sin jolle, så äckligt snyggt; Länk Hillstreet, är de svåra att hålla rena tycker du? Aktiv farthållare är den nya varianten m. radar som håller koll på bilen framför, ballt & hightech men lite dyrt tycker jag nog.. överlämnar det åt IT-konsulterna (= Hillstreet) :P Infällbara speglar innehåller ett par funktioner; fälla in, uppvärmda + vinklas ner när man lägger i backen = en parkeringsrepa på fälgarna å 2 300: - känns billigt, dessutom så behövs eluppvärmt på vintern tycker jag.. Buspelle; som jag förstår det så behöver man massa annat skit för att bluetooth ska funka, som röststyrning mm. annars hade det vart givet(?) Heden; PDC fram.. har ögon fram, men inte i nacken, så jag skippar det! ;) |
|
Buspelle |
Röststyrningen ingår i priset för BT och då funkar den även för navin. Något annat behövs inte och för min del är BT-funktionen helt suverän. Btn använder jag flera ggr varje dag medans navin kanske kommer till använding någon gång i månaden. |
| Sitter inte särskilt långa stunder i bilen, så BT är inte jätteviktigt för mig faktist - men jag ska rekommendera kollegan som pendlar 3h/dag att han måste ha den då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.