|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag kommit så långt att jag är less på X5an. Måste ha nåt nytt snart. Tyvärr så är jag inte jätte imponerad av nya X5an känns det som. Ha snusat och prövat på en Porsche Cayenne S. Ja jag vet, det är inte BMW, men fy fasen så härligt den går! Kanske detta inlägg blir raderat, men har ni nåt förnuftigt att säga om cayenne? V6 är för svag och Turbo för dyr och törstig. Luftfjädring är ett måste! Mvh Hosse | |
|
Tuareg?? V10 Tdi?? Lexus RX 400?? MB ML eller R ?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Varför skulle inlägget bli raderat??? Detta är övriga bilmärken forumet. |
|
|
Är sizen ett måste eller kan du tänka dig andra storleksklasser? MB E-klass facelift med air-matic alt ngt annat från den koncernen? Har gjort en del efterforskningar med taxichaufförer det senaste halvåret och de om några kan avspegla ev kvalitetsproblem inifrån. Mycket imponerad faktiskt. |
|
|
Betyder detta at inte Cayenne är ett bra köp eftersom alla rekomenderar andra bilar? MB har jag aldrig gillat tyvärr... Mvh Hosse |
|
|
Du ska följa din känsla vad du gillar. Jag själv har bearbetetat de fördommar jag haft om andra märken i form av att kika runt lite. Samt erfarit 2 nybilar bilar från BMW de senaste åren(varav 12 år vid märket totalt) med en hög grad av problematik och många verkstadsbesök. En med garantirep på över 100kkr, en som blev inlöst efter 3 månader på verkstaden. Cayennetankar som jag har, inte värd merskillnaden för Porschebadgen, soppan kommer antagligen stiga de närmsta åren, kostnadsläge för drift. Det betyder inte att Cayenne är en dålig bil. Däremot om man uppskattar kärnvärden som många konservativa bilåkare gör då är min känsla att ursprungsmodellen, sportvagnen Porsche förmedlar det bättre. Mvh Asken |
|
|
jag är och kommer alltid att vara en BMW fan. Tyvärr så tycker jag att Porsche gör en mycket bättre SUV än BMW. Nu ska vi ha en SUV åtminstone nåt år till och då känns Cayenne mer aktuell om man gillar att köra bil och samtidigt åka bra. Längtar som ett djur till X6, men man vet aldrig vad man ska köra i mellantiden:-) Mvh Hosse |
|
|
Måste säga att jag är fruktansvärt nöjd med ha bytt till Lexus RX400h - den har rätt storlek(för mina behov) mkt utrustning, snål (0,9l/mil),kraft (277hk,0-100: 7,5 s). Sen att jag parkerar fritt och slipper tullarna i Sthlm är ju ytterliggare plus. Den har dock inte luftfjädring (tror att RX350 har det) |
|
|
Range Rover Sport. Finns med TDv6 190hkr, TDv8 272hkr och Supercharged V8 390hkr. En bil som är härlig att köra (v6) och som, enligt mig, slår Cayenne med hästlängder i både utseende och karisma. |
|
|
Jag bytade min M3 cab mot en Lotus Esprit V8, fast det är kanske fel storlek. Men jäkligt mycket roligare bil :D Ggp |
|
|
Hmm.. Ska kika på en Cayenne S till veckan. silver med luftfjädring. Tyvärr USA import, men det var som ny bil. MEN då får man Mile/KM mätare och mindre skyltplats på bakluckan. Det är trist. En baklucka är nog inte gratis.. . Blandad körning 1,8 liter/mil blir en intressant övergång iallafall:-) Mvh Hosse |
|
| Varför inte audis Q7:a med V10 diesel.... | |
|
Ingen här alltså som rekomenderar en Cayenne S? Tycker man åker som en dröm i dom och den är faktiskt ganska sportig för att vara en SUV. Någor man inte kan anklaga X5an för att vara... Mvh Hosse |
|
|
Jag är ju en BMW-fans.... ... men ska det vara en RIKTIG suv så ska det vara en Range Rover. För mig är varken X3, X5 eller Porsche Cayenne riktiga suvar. "BMW M3 V8, finns det bättre?" |
|
Conan999 |
Jag köpte mej en Corvette C5 för några veckor sen och är verkligen skitnöjd, både komfort och racer. All heder åt en tysk V8:a men sorry, en amerikansk är nåt helt annat, den är brutal med det rätta ljudet. Roligare får man leta efter. Blir nog att sälja min BMW till våren. Nu väntar jag bara att få testa dsen mot en M3 eller M5.....!! Conan999 |
|
Hehe, Corvette ja! Ja, men X5 och Cayenne är ju nästan jänkare det oxå:-) Har nu provat Cayenne V6, Cayenne S och nya X5an. C V6 är för trött med 250 hk,m en CS V8 var grym! Underbar på vägen, underbar motor, underbart med luftfjädring osv. Enda baksidan är bränsleförbrukningen. Fick ned den till 1,2 men med en sån bil kör man nog lite tuffare och landar nog på 2 liter milen. Nya X5an gick oxå riktigt bra. Stötigare än Porsche, men mycket bättre än den gamla X5an. Så sjukt svårt detta.. Känns som det står mellan dessa 2 bilar. Så här ser jag det; Cayenne S + Underbar att köra. Mjuk men sitter som ett strykjärn. + Motorljudet och motorns egenskaper + Det är en Porsche:-) + Jag kan ta en 2005a och inte tappa så mycket på 1-2 år + Ser grym ut med GTR eller Turbo front och häck - Bränsleförbrukningen - Den kom 2003 och ser likadan ut till 2007 - CO2 X5 E70 + Diesel, dvs 1 liter milen + Modernare bil + Det är en god gammal BMW + CO2 - Det måste bli en 2007a och jag tappar flera hundra tusen på 1-2 år. - Motorljudet.. - Vägljud - Relativt stötig att köra - Ser trökig ut och är väldigt diskret. Ser nästan ut som gamla X5an på håll. Hjälp!! Snart billös oxå.. Mvh Hosse |
|
Conan999 |
Hosse: hehe jo det stämmer, X5 och Cayenne är fräcka bilar, dock alltid såna som ska komma upp i häcken på mej o promt köra om, nästa gång så trycker jag plattan i mattan...... Conan999 |
|
gör det! Sätt familjebilarna på plats:-) Mvh Hosse |
|
Conan999 |
X5 och Cayenne=familjebilar??????????? Tror nog inte så. Conan999 |
|
Hade ju valt Cayenne S för nya X5:an vilken dag som helst. Sen så om du vill ha en diesel så får du ju köpa X5:an, annars är Cayenne S det självklara valet. Mvh Markus |
|
|
Tack Markus_M3 Äntligen ett konkret val:-) Fick bud på 610.000 i går och den står ute till 649.000. Jag kom med motbud på 635 men tappade då kunden.. Jaja, så kan det gå. Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.