AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.147

Alfa Romeo blir bakhjulsdrivna igen! (?)

Sida 2 av 2
Mercedes har tyvärr fortfarande inte lärt sig läxan riktigt när det gäller rost. Min kompis som jobbar som billackerare får ofta måla nyare Mercedesar som det har bytts plått på pga av rost. För bara några veckor sedan hade dom inne en 05:a som hade rostat.

Med facit i hand för dom senaste 10-15 åren så har Alfa Romeo, som alla självutnämda "experter" vet är skitbilar som rostar som faan, klarat sig enormt mycket bättre än dom tyska kvalitetsbilarna från BMW och Mercedes som visat sig vara totalt undermåliga när det gäller rostmotstånd.

Ändå så tror fortfarande "medelsvensson" att en italiensk bil rostar bort på nolltid och är helt säker på att tyska bilar är det bästa. Det är tyvärr inte enkelt att tvätta bort ett dåligt rykte som i Alfa Romeos fall...
Ac
383
Acous
e21 318i -82
bakhjulsdrift gör bilen lite mer premium, det är inte nödvändigt för att vara premium men det hjälper helt klart.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
GE: precis, lustigt att det kan ta så lång tid för dom att fatta det...
Senaste kvalitetsundersökningen jag läste så kom Alfa på bättre plats än Saab.
Men Alfa snålar fortfarande på detaljer, tex så var hjulhusen på min 156 klädda med ett material som var misstänkt likt vanlig filtmatta.
När man körde i regn så tog det åt sig vatten och hängde ner, såg för jävligt ut...
Men men, härlig bil

//Bjerser
BCR
Alfa kan nog bli att räkna med eftersom de snott "Mr. BMW himself" och skaparen av BMW Motorsport, Karl-Heinz Kalbfell, som nu är VD för Alfa Romeo. Det innebär att Alfa menar allvar.

Saxat ur Automobil;
"vd:n Karl-Heinz Kalbfell har spännande visioner och förutsättningar.
Kalbfell är en av de verkliga rävarna i europeisk bilindustri. Femtiofem år gammmal, boxare i ungdomsåren, med nästan tre decennier i olika befattningar hos BMW, där han hann med att grunda M-Sportavdelningen, vara marknadschef under 1990-talet, drivande i BMW:s Mini-projekt och närmast från vd-posten på Rolls-Royce, där han spelat avgörande roll för märkets nya fabrik vid Goodwood. Kalbfells fleråriga uppdrag som marknadschef för just BMW 3-serien gör honom särdeles lämpad när det nu ska sättas in attack mot den så extremt lönsamma bayerska förebilden bland sportiga sedanbilar"

Välkommen tillbaks Alfa!!

BCR
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Som gammal alfisti så är detta förstås goda nyheter! Jag lämnade märket i samband med att de fick framhjulsdrift. Jäklar vad kul det var med Alfetta, Giulietta, Alfa 75, GTV ... Hoppas nu att det blir ordning och reda för Alfa Romeo.
Mycket intressant!
Blir det verklighet av detta så har jag fått ett nygammalt märke att återligen titta på. Alfa-sexor låter underbart!

Mvh,
/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.