|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
andreas_lofgren: Läs mitt inlägg igen. De kanske inte tjänar så mycket pengar på det men det bygger varumärke. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag tror BMW kan tjäna ganska mycket på 335, M3, M5 osv. Den dyra utvecklingkostnaden av plattformen blir det ju "mer" standardmodellerna som får bekosta. Jag har läst t. ex. att Porsche tjänar tre-fyra gånger mer per såld 911 Turbo än 911 Carrera. Mvh Johan |
|
|
Hillstreet> tack för sammanställningen! det jag främst undrar över och blir fundersam över är det här med vilket som är "safe" trim; borde inte ett trim som enbart höjer laddtrycket (Turbocenter) utan att ta hänsyn till förändringar i tändning och bränsle vara betydligt mer skadligt för motorn? de trimaktörer som hade använt den metoden på Saab/Volvo hade inte haft särskillt stor kundkrets.. vad är det som gör att Hartge rekommenderas som mest tillförlitligt? lika tillförlitligt som Alpina B3? :-) (hade inte haft råd att rasa motorn på en 335i..) |
|
|
hittar ingen info om Hartges variant, de har bara dieselmodellerna utlagda på hemsidan..varför detta, var det Hartge som BMW skulle stämma för industrrispionage eller vad det var? vad är specen annars på Hartges variant? om jag inte minns fel var det nästan identisk kh o vrid som Alpina B3? |
|
|
HFR: Om TurboTuner hade plockat ut mer effekt än de gör skulle jag hålla med dig. Nu gör de inte det och därför tycker jag de spelar det safe. Det är ju massa delar som tar stryk ju högre effekt och vrid du tar ut. HFR: Ring SAM Bilmode och hör. Tror de plockar ut 350Hk och 450Nm eller något sådant. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Är det någon av Er som kör med Turbo Tuner? Comments? Tack |
|
| Köpte Turbo Tuner får vi se hur det funkar :-) | |
| Enrita, kul att höra. Hoppas vi får höra din synpunkter inom kort. Lycka till | |
|
Hej, jag har en extra, ny komplett Procede V3. Skicka PowerPost om ni är intresserade. Mvh /Tobias |
|
| Precis fått min Turbo Tuner, ska installera imorgon och berätta hur det går. :-) | |
|
Hejsan ! vart kommer race eventet 6/9 att vara . Jag kommer nog att testa min E 91 -07 med JB 3 samt dp , dual filter (om det nu inte är allt för långt att åka) |
|
| Precis monterad Turbo Tuner, var en jäklig meckande att få ut sladden men nu är den på... det känns skillnad, 40 hp och 50 nm till. Drar mycket hårdare . Väldigt nöjd! | |
|
Kraxx: Länk |
|
|
Försöker att koordinera en 335i tuner ”Shoot out” på M5board eventet den 6/9 Var vänlig att anmäl er till mig med /Namn/biltyp/trim MVH BL |
|
|
Jag är gärna på med Procede V3x, jag ska prata med Shiv och se vad han får fram! Jag pratade med BMW_Erik, han har Attache i senaste versionen och är intresserad! Mvh /Tobias |
|
|
Hej. Vore kul att testa bilen kör med JB3 + ultimate dp utan cattar + dual filter Fast var går racet är det i mellansverige eller !?!?!?! |
|
|
Kraxx skicka mig ett PM så skickar jag dig info. Vi kör nämligen på ett hemligt ställe ^_^ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.