AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.528

Fick "fel" bil

Sida 3 av 3
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Nu har kommit fram till att allt utom "låddan" på instrumentpanelen finns som eftermonterbart tillbehör (precis som du skrev helgeson). Kanske ska nöja mig med det och kräva lite annat godis som kompensation.

Har man förresten så stor nytta av det belysta facket? Får det plats något?

Mvh,
Fredde
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Handsfacket fram är löjligt liten. Får bara plats med 1 st CD väska :(
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Jaha, då känns det som man kan vara utan facket. Ser lite roligare ut också.

Mvh,
Fredde
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Ja, det där facket är nog inte så viktigt för dig. Man kan ha lite småprylar där men det är ju snyggare utan!
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Jahapp, idag fick jag tillbaka bilen som det var lovat. Kanonbra! Professional stereon sitter äntligen där, men någon USB anslutning som jag beställt har de inte monterat, utan när jag öppnade handsfacket låg det bara en kabel där.. alltså en Ipod interface! Jag börjar bli halvless tror jag..
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Vad kostar föresten ipod gränssnitt till 1 serien?
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Tack för tips och hjälp här. Jag kommer att få alla delar eftermonterade, hur det blir med boxen på brädan är oklart men det blir nog knepigt. Får en lackbehandling som plåster på såren :)

SamuelH: USB anslutningen sitter inte handsfacket utan bakom handbromsen vid aux-ingången men det har du väl koll på. Tror att USB-anslutningen ligger på 3000 kr och professional stereon är ett måste men den har du ju.

Mvh,
Fredde
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Jo. jag har koll på var Usb'n sitter och även vad jag betalat för den :) Nu är dock problemet att de trots allt monterat något annat än vad jag egentligen beställt :/

Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Ok, jag missförstod dig lite. Ipod interface i handskfacket har jag inte sett. Finns det som extrautrustning? Trodde det var usb du menade för där medföljer en kabel. Undrar vad de håller på med.

Mvh,
Fredde
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Javisst, här är den: Länk

Denna variant känns som något man installerar på en bil som inte beställdes med USB från fabrik. Den är ju sämre på alla sätt känner då jag. Jag har hört något rykte om att den dessutom kostar kring 3500:-, eller 5000:- monterat. Ska jag nöja mig med denna variant vill jag då ha dollars imellan.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Ja, den varianten har jag missat. Då är du ju bunden till Ipod. Med USB kan man ju ansluta fler prylar USB.minne tex. Om det går att eftermontera USB så stå på dig!

Mvh,
Fredde
Det går ej att eftermontera USB anslutningen, I-pod gränssnittet du fått kostar ca 2800 och går att montera på alla stereos. Funkar ungefär som Dension fast sämre, långsammare ets. Blåst - Javisst, stå på dig och lycka till.

Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-)
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Okej, det lät ju fantastiskt. Jag ska prata med min säljare om det här till veckan.

En annan rolig sak var att min aktiva baslåda jag hade monterat inte fungerar sedan jag fick tillbaka bilen, den har ström och signal som är helt korrekt men basen orkar knappt röra sig. Alltid ska det uppenbarligen vara nåt, inte ens när man köper nytt blir man nöjd.
Jag sulle kreva en ny bil.Jag fattar nte att du accepterar sånt och går igenom detta,skulle lämna tillbaka den och vänta på en ny.Därför köper man en ny bil för att få den som man vill.Tänk på det att sen när du ska sälja den, det är inte samma sak om man har original eller eftermonterade grejen i bilen
Lycka till
Håller med föregående skribent, kräv en helt ny bil. Du ska inte behöva lida för andras misstag. Att du sen kanske inte blir poppis hos den handlaren är oväsentligt, det finns fler åf på andra orter när det blir dax att byta in den till en ny BMW.

Keep your distance!
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Låt oss se, det var snart tre veckor sedan du skrev första inlägget i tråden och som det låter har du fortfarande inte fått allt åtgärdat. Dessutom blir det vissa saker som inte kommer bli åtgärdade alls då det inte går. Den tiden som har gått åt till detta kunde istället varit tid du väntade på "rätt" bil.

Jag skulle aldrig ha accepterat en ny bil som inte stämde med mina specifikationer vid leverans. Det är ju en stor del av anledningen att köpa nytt: att man får chansen att speca bilen exakt. Nu har du ju dock redan tagit emot kompensation, och tydligen dessutom spenderat pengarna på en baslåda etc. Inget juridiskt problem, du har fortfarande rätt att begära omleverans, men ett praktiskt då du i så fall återigen måste betala de pengarna.

Du skulle redan från dag ett krävt en ny bil, samt en lånebil medan du väntar. Hade de vägrat ge dig lånebil så skulle du ha hyrt en bil och givit dem fakturan, då de, som jag tidigare skrev, är skyldiga att ersätta dina merkostnader för att du har fått en felaktig produkt.
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Jag hade säkert sagt som er om det inte var min egen bil det gällde, men eftersom jag blev lovad att allt skulle åtgärdas utan att jag skulle behöva lämna mitt jobb, utom Hifi-paketet, så tyckte jag det inte var något snack. Bättre ljud, mer pengar i "fickan" och ingen väntan! Jag har lyssnat på Hifi-paketet och jag är inte så imponerad så jag är nöjd att jag slapp lägga pengar på det och lägga en kväll på att montera andra bra grejor.

Nu är det jag tycker suger en del att jag fick en Ipod interface istället för en USB anslutning.. Jag vill inte betala för en ipod interface eftersom jag aldrig beställt någon.

Och Nej, jag har INTE tagit emot någon komensation än, vi har inte ens kommit överns om ett belopp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.