AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.531

Fick "fel" bil

Sida 2 av 3
Det kanske bara är jag... men SamuelH jag är nyfiken hur det har gått för dig? Har det löst sig?
Jag är också nyfiken, hur gick det?
Jag hade aldrig accepterat situationen utan en riklig kompensation.

Keep your distance!
Sa
36
SamuelH
Alpinvit 120dM 3-d -08
Ja hörni, det har nog löst sig på ett ganska bra sätt. Firman har tagit hem en professional stereo och usb anslutning, så på måndag (förmodligen) kommer de och hämtar min bil och lämnar samtidigt en lånebil till mig och på onsdag ska den vara "klar".

Det som jag missar är hifi-paketet, men jag får en viss kompensation för det, så jag har redan varit och valt ut eftermarknadsgrejor som helt klart kommer lyfta det dåliga standardljudet.. Många verkar tycka att lilla hifi paketet ändå inte ger så speciellt mycket medan andra tycker det gör hur mycket som helst? Jag tänker börja med ett bra 2 vägs system med separata delningsfilter dit bak samt en DLS 10" baslåda som har ett bra monoblock inbyggt. Ev. kanske några diskanter där hifi-paket har sina (vid backspeglarna).

Så i slutändan får jag lite pengar över och förmodligen bra ljud. Jag föredrog detta istället för att vänta fyra hysteriskt dryga månader på ytterligare en bil.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
du sätter väl nya 2vägs-kitet fram? där bak gör det mindre nytta.
dock inte fel att komplettera med ett likadant nytt kit där bak också.
G4
4
G4RM
118D 3d -nov07???
Jeg venter på min 118D om en uke eller to ;))
Valgte å ikke betale NOK 6000 ekstra for Hi-Fi Høyttalersystem, men er litt usikker på om jeg kommer til å være fornøyd med lyden i original-anlegget.

Går det å sette inn nye høyttaler i eksisterende hull og bruke original kabel eller har du tenkt å lage hull til de nye høytalerene?

Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Fick min bil idag och givetvis saknades något, förvarningspaketet samt armstöd och mugghållare. Känns trist för just armstödet är något som jag uppskattar väldigt mycket. Hoppas att det går att eftermontera,. Någon som vet? Någon som har något bra tips om säljaren säger att det inte går att åtgärda? (han trodde iofs att det skulle gå till 99%)

Att det ska vara så förbannat svårt att få det man beställt och betalar för!

Mvh,
Fredde
Frippo/Fredde: Det låter som Advantagepaketet saknas..! Beställde du inte det?! Det är ju nästan obligatoriskt... Har du kollat att du har dimljus fram? De ingår också i Adv-paketet. (Armstödet är iaf inga problem att eftermontera.)
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Frippo:
Antar att det är M-sport kampanjen du slagit till på? Där följer ju advantage paketet med. Jag hade krävt en ny bil....
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Ja, det är m-paketet +advantagepaketet samt komfortpaket på min bil,beställt så i alla fall. Att förvaringfacket på instrumentbrädan samt alla andra delar av förvaringspaketet saknades upptäckte jag först när jag kom hem.

Dimljus fram finns. Nät bak på framstolarna är inte så viktigt men facket på instrumentbrädan vill man ju ha.

En ny bil skulle ju ta evigheter att få så jag hoppas det går att fixa.

Mvh,
Fredde
Frippo: Adv-paketet inkluderar manuell AC, men klimatautomatik, som jag förutsätter är på plats, ingår ju i M-sportkampanjen. Resten av Adv-paketet är förhållandevis enkelt att eftermontera. Så det är bara för dem att sätta igång. Annars bör du absolut följa alex22's råd!
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Helgeson: Om du har rätt så blir jag lättad! klimatautomatik har jag.

Mvh,
Fredde
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Förreste, eftersom jag stal tråden lite: Mina inre strålkastare lyser inte heller vid helljus, inte. Kunde inte se att de lös alls hur jag än vred på ljusreglaget. Konstigt att det sitter lampor i!

Är det en stor nackdel att jag betalt bilen med postväxel redan eller skulle jag hållt inne betalningen. Man tappar ju lite vett och sans när man hämtar ut en läcker bil.

Mvh,
Fredde
Frippo:

Oavsett hur du betalade bilen ska du få den bilen du beställt.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Jo, det löser sig väl men man blir ju lite besviken :[

Mvh,
Fredde
Saxat ur prislistan:
I Advantage ingår följande utrustning:
493 Förvaringspaket
520 Dimstrålkastare
530 Klimatanläggning
473 Armstöd fram

493 Förvaringspaket innehåller:
- förvaringsnät på baksidan av framstolarna
- 12-voltsuttag i bagageutrymmet
- 2 lastöglor
- 2 spännband för golv i bagageutrymme
- 2 mugghållare i mittkonsolen
- upplyst förvaringsutrymme i instrumentpanelen.

Möjligen är det svårt med "upplyst förvaringsutrymme i instrumentpanelen." Eftermonterat armstöd finns det bild på i tillbehörsbroschyren.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
När jag tänker efter så verkar det ju krångligt att fixa en "låda" på instrumentbrädan i efterhand. Hela brädan och allt måste ju bytas. Men det kanske är enklare än det ser ut.

Mvh,
Fredde
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Tack, Helgeson!

Armstödet känns nästan oumbärligt vid längfärder.

Mvh,
Fredde
Håller med. Lycka till!
Mvh

Helgeson
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Armstödet ska ju inte vara några problem att eftermontera. Men hade aldrig låtit "jönsarna" eftermontera något annat... Risken för knirr och knarr lär vara väldigt stor, eftersom de oftast inte ens kan göra en oljeservice ordentligt.
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Såg att mugghållarna också fanns som eftermonterbar extrautrustning. Förvaringsfacket på brädan vill man ju som du säger, alex22, inte gärna låta "jönsarna" meka med. Håller med dig om risken. Får väl se vad dem kommer fram till.

Mvh,
Fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.