|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Så här uppför man sig inte oavsett bil, skall det gasas och man klantar sig så skall man stå för det också. Mvh PG | |
|
Det är helt vansinnigt.. Hoppas verkligen något vittne träder fram, eller att någon här på forumet vet vem det är och tipsar polisen. |
|
|
Det står "eventuellt en Z3" - kan inte vara så lätt att identifiera en bil när man precis blivit rammad. Nu är ju Z3:an ganska unik till formen så troligtvis var det en sådan. Ibland blir jag så förbannad, leka på vägen och riskera någon annans liv. När skall det gå upp för dessa schimpanser att det faktist inte är ok. Hoppas polisen får tag på dom! |
|
|
Hoppas verkligen att forumet kan hjälpa till att spåra sådana slynglar, det är nästan så man skäms att vara Z-ägare då man får läsa sådant här Uffe/bildock |
|
|
Är det bara jag som inte förstår om han blev påkörd av BMWn eller Volvon? /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
jaa även om han inte blev påkörd av Z:an så är det för djv:t att deltaga i sådan körning, för det var väl en inbördes tävlan sinsemellan dessa bilar mvh Uffe/bildock |
|
|
Låter som vissa av er identifierar er med muppen bara för han/hon råkade köra en ev Z3:a? Mvh Danne |
|
|
Den sämsta text jag någonsin läst. 1. "Bilföraren som kört på honom trampade på gasen och försvann." ¤Körde han inte redan 180 & i vansinnes fart? 2."Det bara small. Den första blåste förbi i minst 180. Sedan kom den andra och den hann upp mig och rammade mig från sidan. Jag hann knappt se vad som hände, berättar Olle." ¤Först smäller det? Sen blir han omkörd av den första? Sen kommer den andra i kapp honom (som kör 90km/h snabbare än Olle) Men hur lyckas han ramma Olle i sidan, om hastighetsskillanden är ca 30m/s så bör vägen inte vara 3 filig utan fruktansvärt bred?? 3."– Jag flög en bit i luften först och snurrade sen en massa varv på asfalten. Men jag hade tur, jag körde inte på något eller blev påkörd." ¤Han har ju nyss blivit rammad? 4."Enligt sjukvårdspersonalen var det utrustningen som räddade hans liv – plus att han själv är rutinerad mc-förare och inte körde mer än 70." ¤Klyscha, hade Olle kört 190 så hade han inte blivit rammad.. 5."– Jag hade rätt grejor på mig, en bra hjälm och ett goretex-ställ" ¤Alla som åkt båge vet att Goretex är bra mot regn & inget annat.. 6. "Han fördes till akuten på Södersjukhuset, där man bland annat gipsade armen." ¤Samt båda benen & en bit av vänster öra eller vad? Verkar som varken vittnen, Olle eller Caroline fick göra en alkotest inför artikeln? Hoppas att 3barnspappan hade fixat helförsäkring innan han bromsade omkull nya bågen. "Om en blind leder en blind ramlar båda i gropen" Mmm Coupe |
|
|
Anders Olsson: Var det du som körde någon av bilarna? ;) ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: Det där tar jag som en personlig förolämpning! Ligga efter en s80?? ;0) Mmm Coupe |
|
|
Anders Olsson: Insinuerar du att det är Olle som har gjort fel? /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Ander Olsson; 1. Den första bilen körde i 180km/h, inte den som rammade. 2. Det är ett citat. Han förklarar först vad som hände. Sedan beskriver varför. 3. Han hade tur att han inte blev påkörd av andra bilister eller körde in i någon lyktstolpe, kanske? 4. Klyscha? Hade Olle inte varit där hade han inte blivit rammad. Det är stor skillnad om man hamnar i asflaten i 70km/h eller 190km/h. 5. Jag uppfattar inte det som att han menar att goretex-stället räddade honom, det var mer en beskrivning om hur han var utrustad. Du utelämnar vitala delar av beskrivningen; "Jag hade rätt grejor på mig, en bra HJÄLM och ett goretex-ställ med en MASSA SKYDD på, RYGGSKENA och så" 6. Det är en nyhetstext. Vill du att de listar alla hans skador? Bruten arm var säkerligen den större och mest konkreta skadan, därav nämns det. Artikeln är ett case i en större belysning av ett samhällsproblem och ska därför inte vara uttömande i sig. Om du läst artikeln på DN.se hade du nog inte tyckt texten varit sämst av allt du har läst.. |
|
|
Masten: Fattar inte texten den funkar inte. Prova gärna med leksaksbilar. Det ända jag är säker på är att caroline inte läst vad hon skriver? Jonte: 1. Enligt alla fysiska lagar så krävs det att bil 2 kör fortare än bil 1 annars kommer han aldrig i kapp (ingen kappkörning blir det).. 2. Förklara han vet ju inte vad som hänt (eller så kör de på ett flygfält).. 3. Eller nått annat kanske.. 4. Vet inte om det är jag eller du som inte förstår ordet rammad? 5. Ser att du oxå läst Bikes krash-tester med Goretex ställ.. 6.där man bland annat gipsade armen. Betyder att fler delar har blivit gipsade Caroline är ju knappast från botkyrka.. "Om du läst artikeln på DN.se hade du nog inte tyckt texten varit sämst av allt du har läst.." Den var sämre med andra ord? Självklart det är synd om Olle men fattar inte varför det ska stå på Auto-P under Z3? Ingen som vill diskutera växthuseffekten eller varför det tillverkas bilar med mindre än 300hk i stället. ;) Mmm Coupe |
|
|
Anders Olsson; Du ska nog se över dina kunskaper i det svenska språket i allmänhet, läsförståelse i synnerhet.. |
|
|
glashus är transparenta men sköra! Om en blind leder en blind faller ni båda i gropen.. Mmm Coupe |
|
|
Anders olsson: "där man bland annat gipsade armen. Betyder att fler delar har blivit gipsade" Gör det? Kan det inte tex betyda att man gipsade armen och plåstrade om honom? Hade man skrivit "där man gipsade bland annat armen" hade jag hållt med dig. Kul inlägg du skrev men kanske något överdriven, jag kan tänka mig ungefär hur det gått till. Men självklart är det ingen haveriutredning vi läser då skulle texten givetvis vara förkastlig. Själv osäker på exakt vad rammad betyder. Ibland läser/hör man om "rammad i sidan" vilket då borde vara en ganska onödig skrivning om alla ramningar sker från sidan? Jag tolkar ramma som att köra på, oftast avsiktligt. Läs mer om ramma: Länk |
|
| Anders Olsson verkar vara mest upprörd över innehållet i artikeln. Att någon blivit påkörd pga. av två miffon som leker kappkörning verkar vara av underordnad betydelse. | |
|
Björn: Förstod inte din länk heller, verkar ha en dålig vecka? Du kan läsa om vad Ramma kommer i från här: Länk Om någon är intresserad så kan jag förklara skillnaden på rulla & volta? Brukar vara vissa individer som har egna lösningar på de 2 också. Enligt min gamla svensk lärare så är väl din lösning på gips historian mer engelsk än svensk? Lovar att aldrig mer angripa Aftonbladet eller i ifrågasätta något som står på AP. Tack för mig / Anders Mmm Coupe |
|
|
"Enligt min gamla svensk lärare så är väl din lösning på gips historian mer engelsk än svensk?" var det en svensk lärare eller en svensklärare? Skillnaden kan vara stor. :-) |
|
|
Anders Olsson, inte meningen att förolämpa. Ber om ursäkt om du tog illa upp. Visst måste man kunna få ifrågasätta AP och Aftonbladet, men du får nog tåla att själv också bli ifrågasatt utan att det är illa menat. Om du gick in på min länk och sökte på ramma hade du hittat följande på slutete av sidan: "Att ramma är att med avsikt styra sitt fartyg mot ett annat i avsikt att skada eller sänka detta, en krigshandling. Man kunde på krigsfartyg ha en förstärkt stäv, en ramm, och genom att ramma, dvs köra på, motståndaren i sidan kunde man åsanka denna stor skada. Idag kan man på nyheterna TV, Radio tidningar och Text TV läsa: ”Tåg rammade renar på spåret”. ”drivande fraktfartyg på väg ramma gasplattform”. ”Personbil rammade långtradare”. ”Smitare rammade barnvagn” ”Penisonär rammad av smitande bilförare” Förutom bristen på infinitivattribut, (att), så betyder tydligen ramma numera att krocka, eller kollidera. Om man inte tänker sig för kan detta få ödesdigra konsekvenser. När jag läste rubriken om fraktfartyget som var på väg att ramma gasplattformen, tänkte jag direkt på terrorister som var ute efter att åstadkomma en katastrof. Men verkligheten var ju att fraktfartyget hade fått motorstopp och drev i riktning mot gasplattformen, och riskerade att kollidera med den. Så visst är språket dynamiskt." |
|
|
Absolut ingen fara Björn! Men ramma måste man göra från sidan (i min värd iaf) Mmm Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.