|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det ngn som vet ngn som har en Sport EVO i sverige? Jag funderar på att investera i en sådan. Jag har hittat 2 st i tyskland men dem stämmer inte riktigt med mina önskemål. Jag skulle uppskatta tips om vart jag kan finna ett ex eller en ägare att tjata på tills jag får köpa =) /Per | |
|
Lycka till! =) Jag vet nog bara om en numera, "den andra" såldes för ngt år sedan...tror jag det var. Som jag förstår det så är den jag vet om inte tillsalu på ngt vis. (Samlarobjekt med Grp.N-chassi som körs/körts flitigt på Ringen (8.36) och andra banträffar. Som sig bör mao. =) Vad har de du sett i Tyskland kostat? Här hemma verkar det som om 200 kkr +/- ca 25 kkr är en nivå man får tro sig gå på. Lite svårt att veta då knappt ngn har sålts beg, iaf inte många. Farsan var och kollade på en för ganska många år sedan, men avstod då hela bilen "känndes" skum. Ett krockat, upplagat, "lik" var det. Men vridet var det inget fel på. Gick som ett troll! :) Höres AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Ja att det inte finns många är jag medveten om. Dem 2 jag har hittat i tyskland ligger på 200´ och 175´. Även jag avstår från kraftigt modifierade bilar och upplagade ex. Hittar jag ingen får det bli en M Coupé eller liknande. Vi hörs vidare! /Per |
|
Lasseman3 |
Under vintern/våren har det annonserats i tidningen Classic & Sports Car. Jag misstänker att priset är väl tilltaget men skicket lär vara perfekt. Detta är texten från annonsen: BMW M3 2.5 SPORTEVO Private collector offers choice of two examples, both brilliant red, first 1991 with 37,000 miles; other regd. 1994, 18,000 miles only and simple as new, viewing in UK. 0039 335 6545564 Om du följer upp detta spår är jag intresserad av info. Mvh /Lasse |
|
kolla på den här Länk //Marin |
|
|
Har kollat in den. Den har gått för långt för att den ska vara värd att satsa på. /Per |
|
| Det känns som ett projekt där man kan få leta i år efter det perfekta exemplaret. Mycket tid och mycket tur behövs nog. Men det är helt klart en bil man skulle vilja ha en solig söndag och piska på någon "mickey mouse" bana. | |
|
Jag känner till ett svensk sålt exemplar med bara nåra tusen mil på mätaren... men den skvallrar ja inte om för mkt... ska ja köpa själv om nåt år :) /Jonas |
|
|
Hade jag haft en M3 SE med "nåra tusen mil på mätaren" så hade det varit det sista jag skulle sälja!! =) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
|
Per: När du köper en SE så ringer du mig pronto! Annars #¤%&/ :D Fredrik: Finns ju njurar och andra delar som man har dubletter av som man kan sälja före :D |
|
|
Johan: Det ska jag göra! Men eftersom jag är i behov av ny bil rätt fort när jag sålt den nuvarande så blir det nog en M Coupé. Får bli att kompletera med en M3 SE senare. Det handlar ju om att hitta rätt ex och sitta med pengarna när det dyker upp. Kommer du till gelleråsen? Eller ska du med till Nürburg i sommar? Jag dyker nog upp på båda. Jag måste ju visa mig lite mer nu med nya förtroendet =) /Per |
|
|
Nya förtroendet? Jag kommer inte till Gelleråsen, nu siktar vi på att ha räsen klar till Anderstorp så att du har något att heja på :) |
|
|
Blev ju invald i lördags tillsammans med John m.m Jag kommer defenetivt och hejar på a-torp! /Per |
|
| Okej, det är jag som fattar trögt idag :) (borde vetat det...) | |
|
Den räcke vi upp handen på! ;) Är den Evon med BMWsveriges populäraste regskylt såld eller, har du någon koll på detta _Johan_? |
|
|
Här huggs det till både höger och vänster :) DEN har jag inte hört om, vilken regskylt är det? (Eller är det jag som fattar trögt igen :) Stefan: Du får skicka ett mail med info om xerius racing till mig, jag är nyfiken på vilka som är inblandade och hur upplägget ser ut. Satt ju sådan dekaler på "alla" bilar på Knutstorp :D |
|
|
Reg nr "MPOWER"....en bil som hade sin inkörningstid på banträffarna i BMW Sport Club. Manligt. Mvh Stefan Larsson, Xerius Racing & Bilförädling |
|
|
Det finns faktiskt hela 11 st registrerade i Sverige, varav 4 st troligen är importerade! ///M3 E30 - The real one... |
|
|
"MPOWER"_bilen var den jag avsåg, som en av de två jag känner till, som såldes för ett tag sedan. Tyvärr pga mkt tråkiga anledningar. Men det är ens annan sak. Storyn förteller att den tidigare ägaren ställde till med "Fågelholkar" bland BMW:s sammlade test/raceteam då de klockade honom för 8.36 tider runt Ringen med denna bil... Även Micke Dahlgren fick bita i gräset med sin DTM-Merca runt Kinnekulle. Säger en del om bil och pilot. Bilen beställdes utan AC och taklucka för viktens skull!!! Utrustades med Grp.N-chassi och ofta skodd med R-däck. Det var tider det... MVH AL PS: Stefan, mer info om teamet vill vi ha. Låter skitkul! "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Hallöj AL. Kul att du fortrarande är diskutabelt aktiv...;-) i forum rörade bilar som rör på sig. Även om du inte kör så kom o gästa en träff vetja! Snacka lite goja kunde vara kul. Hej _Johan_ oxå! Skulle ringa dig o kolla läget, men du har så sabla många mobilnr att hålla reda på... Vi borde väl höras o stämma av. Xerius Racing.....är en relativt nystartad firma/garage som har blivit generalagenter i sverige för MK Motorsport, SpeedART mm men som oxå skall ha en 993RS rullande i Porsche challange cup under senare delen av året. Lite tidigt ännu men kolla www.xerius-racing.se Mvh Stefan Larsson, Xerius Racing |
|
|
Stefan: Du är inte den första att påpeka det :) (det blir dock så om man bytar jobb) Ring mig när du har en stund över på 0705-488310 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.