AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.923

Mycket tråkigt besked - Paap Reeder avliden

Sida 5 av 6
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Mycket sorgligt, skänker en tanke till hans nära och kära, beklagar djupt.

Vi hade kontakt via telefon och vi hjälpte varandra i garaget även om det var 65 mil emellan, kommer och sakna den expert kompetens som Paap införskaffat sig genom att skruva isär och sätta saman BMW V12:or, det känns redan tomt efter honom.

Jag kommer at sätta mig i bilen och hålla en tyst minut för mig själv, en minut av eftertanke.

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
All min omtanke till Paaps familj.

Har haft det stora nöjet att göra affärer och ha telefonkontakt med Paap ett stort antal gånger under drygt 15 års tid. När jag läser detta så stannar nästan hjärtat upp för nån sekund. En sån otroligt ödmjuk och hjälpsam person borde få hänga med i över 100 år. Gjorde affärer med Paap för första gången för ca 15 år sedan och har därefter haft löpande kontakt med honom. Har tillbringat åtskilliga timmar i telefon med att försöka lösa alla tänkbara BMW frågor. Det unika med Paap var att även om han visste svaret så lyckades han på nåt konstigt sätt få en att tro att det var jag som löste problemet. Först efter att man avslutat samtalet så kom man på att ,va fasen detta visste ju han redan.

Vila i frid Paap, du efterlämnar ett stort tomrum och hoppas innerligt att det finns E28'or och E32'or där du är nu.
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Stannar upp... usch va ledsamt!

Vila i frid Paap R!

Mina tankar går till de närmaste!

//Joakim
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Det här var väldigt tragiskt. Jag har läst och älskat många av hans inlägg på forumet under de år jag hängt här. Jag har aldrig träffat honom men såg en skymt av honom vid Brostugan i år. Ändå kommer jag att sakna honom.
Jag är inte troende, men kommer ändå att be för att Gud vinchar upp en e32:a och en massa delar till himmelen.

Vila i frid!

/Fredrik
Hade inte läst några av Paaps inlägg tidigare, iaf inte i vetskapen om vem han var. Blev lite nyfiken på vad det var för en snubbe, så jag sökte lite... läste igenom en handfull inlägg.
En Riktig sköning måste jag bara säga. Förstår att saknaden kommer att vara stor bland väldigt många här.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vila i frid!
Salute!
Mycket mycket tråkigt en underbar människa har försvunnit, men bortglömd blir han ALDRIG.

Vila i frid Paap, kör några varv i Brommaplansrondelen till din ära!

Stephan
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Mycket tråkigt. Har träffat Paap många gånger genom vårat gemensama intresse för BMW och E28 i synnerhet. :(

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Mycket trist.
Tragiskt för honom och hans familj.
7-serieforumet är väldigt tomt numera då hans inlägg saknas, det är Paap som hållt nivån i det forumet. Han lämnar verkligen en stor tomhet efter sig.

Men han lämnar med flaggan i topp!

Undrar om andrahandsvärdet på E32 rasar nu när det blir betydligt svårare att hålla igång dom?

/Mats J
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag blir uppriktigt mycket ledsen av att läsa att Paap gått bort, alldeles för tidigt. Kände honom inte men har som så många andra här läst många av hans kunniga och humoristiska inlägg med stort nöje. Det är inte mer än ett halvår sedan jag köpte en vattenpump till M30 av honom, den smidigaste affär jag någonsin gjort. Han ville inte ens ha betalt innan jag provat den och var nöjd med den, fast jag betalade ändå på en gång, kanske mot Paaps vilja? En människa med sådan tillit till andra är sällsynt, och har blivit än mer sällsynt.

Vila i frid.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Så hemskt.

Fick reda på detta i måndags.

Han hade beställt fälgar med vinterdäck av oss, hans fru ringde i måndags & bad mig annullera ordern & berättade vad som inträffat, vad ska man säga, man blir ganska mållös i den sitsen, speciellt när hans fru ringer & berättar, starkt.

Vila i frid.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det finns ett gästboksinlägg i hans profil daterad till 23 oktober, där en användare framför en hälsning "post mortem".

Någon som vet när Paap lämnade oss?

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
R.I.P

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Vila i frid, hoppas som sagt att det finns E32;or där du är nu.

Jo
73
Jocke.L.
750iL -90
En mycket tråkig nyhet. Han kommer att saknas mycket.
Jag kan bara beklaga sorgen till familjen och katten.
Håller med "Mats J" att 7-serieforumet är väldigt tomt numera .
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Mycket trakigt, traffade honom aldrig IRL men genom hans insatser har pa forumet sa forstod jag vad han betydde for manga och hans underfundiga humor kommer jag aldrıg att glomma.

Vila i frid.
Puhka rahus ,Paap. Forumet har med Paaps bortgång gjort en megaförlust och blir aldrig vad den har varit. Det har varit med stort intresse jag sökt hans kunniga och humoristiska inlägg varje kväll. Nu behöver man ej längre beöva bäva för sin egen bortgång när man vet vem som väntar däruppe i BMWhimlen./ Auf wiedersehen.
do
162
dopamin
530i Touring -07
Såg detta på paaps profil:

"E12 528 - 79 ... körde in den i en ek. 12 dgr i respirator. Gud har skägg ty han var på akuten och tittade."

Den här gången ville gud behålla honom...

Vila i frid broder.
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
usch vad hemskt, bliev helt kall när jag läste rubriken, hoppades att det bara va ett sjuk skämt,

mår riktigt dåligt efter att ha läst hela tråden, tänker mycke på hans familj och närmsta vänner, måste vara väldigt tungt för dom,

fick aldrig chansen att träffa honom i verkliga livet men har fått många bra svar av han på 7-serie forumet, kommer att bli tomt utan allas våran paap,

första gången jag verkligen förstog vem han var när jag hittade "lamdasonds tråden" där han blev blåst på en struntsumma men gav sig ej utan drog allt till fogden, mycket humor i den mannen.

komemr att vara grymmt saknad, hoppas innerligt att AP-crew inte tar bort hans användare eller bilder i bloggen, han refererar mycke till bilder han lagt up där i sina inlägg.

tankar går som sagt till familj och närmsta vänner.

vila i frid, hoppas att du på nått sätt fått det bättre.

mvh Erik, en 7-serie ägare som kommer sakna dig

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Vila i frid Paap...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.