AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.925

Mycket tråkigt besked - Paap Reeder avliden

Sida 3 av 6
Vila i frid Paap R , hoppas du får fortsätta köra dina bmw's i himlen ....

Fy fan rent ut sagt för denna jävliga , eländiga , grymma sjukdom cancer....

Billy aka Fantômas

Trist att en storkunskaps bank försvinner och en familje Far ryks iväg så tidigt.

Jag är övertygad att det finns Bmw motorer som han kan laga i himmlen där han nu sitter och tittar ner på oss alla.

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Under mina år i BMW CS styrelse ( 98-05) hade jag nöjet att lära känna Paap under de två år han var Kassör (03-04) , tyvvär blev han tvungen att lämna sitt uppdrag tidigare än vad han önskade pga av hälsoskäl . Styrelsen hade som tradition att före varje styrelse/årsmöte avnjuta en mastig Frukostbuffe´ på ett av Stockholms Hotell och där blev det många skratt till Paaps "finurliga" ideer . På styrelsemötena var han en stor "insperationskälla " för oss andra med sin entusiasm och sitt aldrig sinande förråd av diverse förslag.

Även efter 05 då större delen av den dåvarande styrelsen avgick fortsatte vi att träffas och trots att Paaps tillstånd stegvis försämrades så kämpade han på.

Jag är glad att jag lärde känna Paap Reeder , han var en person med "hjärtat på rätt ställe" och med glimten i ögat.

Vila i frid Paap.

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Länk
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Det känns som om att alla ord man kan säga redan är skrivna innan mig.
Mina tankar går till hans familj och vänner. En förebild/guru har försvunnit från oss. Vilia i frid Paap.

/Ian

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Som relativt ny på forumet kände jag inte Paap så väl, men under den stund jag varit här har jag uppfattat honom som en människa som gav andra väldigt mycket och även på slutet behöll den varma humorn, vilket troligen bidrog till att ingen förstod hur nära slutet han egentligen var. Han hade en sällan skådad blandning av lång erfarenhet och ändå barnet kvar i sig, vilket nog gjorde att han aldrig stod med ena foten i graven någon gång, utan såg till att leva hela vägen fram till att hälsan hindrade honom att fortsätta.

Vila i frid

AE
vila i frid.....
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Paap, tack för ditt varma engagemang, personliga bemötande, skarpa intelligens och fackkunskap kring mycket och mången ting.

Detta från en Peter som fått förmånen att möta dig ett flertal tillfällen och i saknad sänder sina konoleanser till de närmast sörjande.

Ha det så bra där uppe i Bmw himlen
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Mycket tråkig nyhet. Träffade aldrig honom IRL men han färgade min vardag med sina forumsinlägg.

Vila i frid och be någon fixa till den där rondellen.

Tänker på dina anhöriga.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Var finns den där rondellen som alla pratar om som Paap tyckte om?

Kanske kan ni som bor i området samlas där vi något tillfälle och i kolonn köra ett par varv där med era BMW bilar till minne av Paap?

__
Bilblogg:
Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

heltsonika!
"den där rondellen" har nämnts i Paap´s inlägg upprepade gånger!
Och då i sammanhanget med sin 750 med 3.91 bakaxel,när någon yngling i annat bilfabrikat försökt att åka ifrån Paap...men blir själv frånåkt av Paap´s 750:a i vilt bredställ genom rondellen!! =)
Denna rondell har inget med hans bortgång att göra för övrigt! ;-)

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Mugge!
Den omtalade rondellen är vid Brommaplan/sthlm.
För övrigt en ganska stökig trafikplats med hög trafik och många sammanstötningar.

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Samma reaktion som alla andra, det kan inte vara sant!
Hade förmånen att sitta mittemot Paap på en träff i somras. Eftersom jag också har en E32 så hade vi mycket att prata om (mest var det han som pratade) det han inte kände till om dessa bilar är inte värt att veta.
Hade varit ett privilegium att få meka lite tillsammans med honom.
Tankarna går till familjen.

MVH
Sven Frejd
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
M635 forever: Mmm... Ett kärt inslag i hans vardag =) Både skratt och tårar... Tänkte mest att nu när han har direktkontakt med chefen kanske han kunde ordna till den en gång för alla. ;)
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Mycket tråkigt, tankarna till Paap:s familj naturligtvis...

Hans inlägg var ovärdeliga när man åkte 750 E32, både för kunskapens och humorns skull. Vila i frid!

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight...
Sov gott Paap så ses vi i livet efter.
En uppskattad person och BMW-entusiast har gått ur tiden och ÄR, samt förblir, sannolikt mycket saknad.

Mina kondoleanser till anhöriga.

R.I.P
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Mycket tråkigt! En av de kunnigaste om M70, helt klart.

//Schnitzer
Kände ej personligen utan har bara tagit del utav hans vida kunskaper här via forumet.

Vila i fred nu, det blir ett stort hål här på autopowers forum.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Tråkigt! Han var till stor hjälp här på forumet för oss alla.

R.I.P.

BMW - Beroende Med Wilja!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.