|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Mycket tråkigt att höra. Träffade honom aldrig i verkligheten men här på Autopower har han vart en san "autopower-profil" som man sett upp till. Alla tankar till anhöriga! Mvh Henke |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
R.I.P Paap! En man med mycket kunskaper och fyndiga ideer. Hjärtat på rätt ställe och mycket trevlig person att tala med. Undrat under en längre tid om hälsan hastigt blivit sämre,då hans medverkan på forumet sinat på senare. Visste att han var sjuk,men trodde han ändå hade en längre tid än så här kvar. Stora och varma hälsningar åt de anhöriga. MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
| RIP Papp reeder, alla tankar till anhöriga. | |
|
Mycket tråkig start på denna fredagskväll! Hade Paap som kompanichef på A1 i Linköping hösten 1986. Träffade hinom några gånger när man skulle begära om ledighet och det var aldrig några problem ämnat gled alltid in på BMW redan då. Vid hans första samling med kompaniet i samlingssalen gemförde han ett kompani med en bilmotor... Men han hade pendlat mellan Bromma och Linköping under många år redan då och hade oturen att en dag gå av vägen med sin 528:a och blev svårt skadad och han kom inte tillbaka till oss något mera. //Håkan |
|
|
Trist, som nämts är 61 år på tok för lite... tankarna går till hans anhöriga. //Bjerser |
|
|
Håkan02: Den han skriver om i Har ägt följande BMW "E12 528 - 79 ... körde in den i en ek. 12 dgr i respirator. Gud har skägg ty han var på akuten och tittade." /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Jag hade också lagt märke till att Paap inte hade varit så aktiv forumet på sistone. Kände honom inte heller personligen men det kändes som om man vore nära bekant med honom för han delade med sig så mycket av sig själv till alla här på forumet. Saknaden efter honom kommer att vara stor. | |
| oerhört tråkigt att höra! har aldrig träffat honom personligen, men har läst hans inlägg och kommer sakna dem. vila i frid paap! | |
|
Verkligen trist att en uppskattad profil på forumet har lämnat oss med stor saknad! Han hade verkligen förmågan att roa och engagera oss andra på denna sida! Hade tyvärr inte förmånen att träffa honom i real life, men det känns ändå som en närstående har lämnat ett tomrum... Mina tankar går till hans verkligt nära och kära! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Ja vad säger man? Jag har inte heller träffat Paap men mailat och köpt delar av Paap. Ordentligt och trevligt. Man påminns om att den tid man har här kanske är utmätt och någon man känner kanske inte finns mer...jag vågar påstå att den vassaste M70 experten på forumet gått ur tiden och Paaps kunskaper var helt i nivå med aukt. BMW-verkstäders och ibland även desto mer än dessas. Det känns trist och tomt...hoppas som någon skrev att M70 finns i himlen... |
| Tråkigt livet är kort. | |
| Många kloka kommentarer hade han.Nått man kommer o sakna mycket av här på forumet.Vila i frid paap reeder.Varma hälsningar till de anhöriga,han var en gurus för många en respekterad man... | |
|
Vila i frid Paap. Enligt inlogg så var han ute på autopower igår på eftermiddagen förmodlingen ett farväl till oss på autopower. Mpower |
|
|
Hemskt tråkigt att läsa. Även jag hickade till och stannade upp för en sekund då ögonen landade på rubriken. Kom genast att tänka en tråd Paap själv skrev om en autopowermedlem som gått bort för drygt ett år sedan. Länk Vila i frid Paap. Många gånger har du gett mig ett gott skratt framför skärmen. Forumet får en stor lucka att fylla utan dig. Mina tankar går till dina anhöriga. Hoppas du kan rasta sjuan även där du är nu. //Devva |
|
|
Udo D: Ja det är den bilen han nämner. Paap: Vi har hissat din BMW tröja i forumstaket. //Håkan |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Tråkigt att Paap är borta. Senast jag hade mailkontakt med honom fick jag uppfattningen av att det var lite bättre och inte lika akut längre. Måste instämma med övriga. Jag har också haft många glada stunder när jag läst hans underfundiga och välformulerade inlägg. Finns inte många som kan beskriva en enkel händelse på några få rader så att läsaren känner som han varit med. Men det kunde Paap. Jag kommer att sakna hans inlägg mycket. Vila i frid. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Hajade till när jag såg rubriken och kom att tänka på att jag inte sett något inlägg på länge. Jag mötte honom en gång tack vare ett Askenevenemang och gillade honom genast. Jag tror att Paap var en av de första forummedlemmar vars namn fastnade. Namnet gjorde säkert sitt till, men hans underfundiga och humoristiska texter (och för all del avsky för japanska bilar) gjorde att jag noterade, läste och emellanåt skrattade åt hans underfundiga glimteniögatinlägg. Med hans död har Autopower berövats en del av sin bredd och blivit långt fattigare och rondellen vid Brommaplan är nu dömd att falla i glömska. Mvh Mikael |
|
|
Oerhört dystert, läste alltid hans inlägg när jag såg något. Oftast för humorns skull snarare än rent intresse av ämnet. För formuleringar som avslutningen av nedanstående citat kommer jag att sakna honom här på forumet. Tråd: BMW-ägarna och miljöhetsen, 2006-11-24: "läste på Finlandsbåten med en Baileys i handen följande: " Analyserna av en iskärna från Antarktis har visat att det nu finns mer koldioxid i atmosfären än vid något annat tillfälle under de senaste 800 000 åren. Dessutom har halten av koldioxid inte vid någon annan tidpunkt under denna period ökat så extremt snabbt som den gör nu." Fanns tyvärr inga ref angivna men eftersom det stod i Ill.vet.skap så är det väl sant? ... eller om det är Gröna bilister som varit framme ... Gick ut på däck och kollade av vattennivån och kunde inte upptäcka nått oroväckande varför jag återvände till baren." -Paap Reeder Så klockrent. Han kommer saknas. |
|
|
Mycket tråkigt besked. Som sagt, 61 år är alldeles för tidigt att lämna in. //Stefan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
mikaelodoris och ni andra som nämnt brommarondellen! Jag kommer ivilketfall själv under vårens Brostugeträffar,göra ärevarv med bredställ i brommarondellen för att hedra Paaps minne. =) MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.