|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Först trodde jag att det var returslangarna mellan varje spridare som läckte men det visade sig senare efter en noggrann motortvätt att det var spridaren. Det går ju att dela på spridaren, och det var det gängan den hade spruckit. Tror det hände vid ett verkstadsbesök förra året vid en kontroll av spridarna, men killen med verktyget fick inte loss den så han tog väl i lite mycket och då släppte det antagligen i den gängan. Rickard |
|
| Du såg alltså ett läckage utvändigt? Jag tycker oxå att min förbrukning stigit suxesivt med tiden, dock håller jag mig runt 0,9 blandad körning,men låg betydligt lägre när jag köpte bilen. | |
|
Ang svårstartad kall kolla glödarna det var iallafall det på min plus spruckna returslangar.det går att mäta glödstiften. Ang förbrukning: Jag kör varje dag 8 mil motorväg och 1,2 två mil stad min drar 1,13, Om jag kör väldigt fort på motorvägen. Men om jag ligger i 140 så drar den 1,04 i snitt. Manuell mätning i två års tid...En tank var 7:e dag ungefär. Undrar om jag skulle boka tid för koll kanske, fast blyfot ärju dyrt... Vad tycker forumet är det för mycket.... Gbg-Idre full bil + packning drog den 0,95 Och körde av vägen:-( Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
det låter ju som om att det vore dags för en koll. men byt alla slangarna till att börja med för det är hyffsat billigt. Gör sen en ordentlig motortvätt med avfettning och vice versa. kör sen en dag och kolla sen noga efter läckor. Sen kan du ju ta loss spridarna och provtrycka dem, (dom ska ju öppna vid en visst tryck) och kolla även dimman som blir och att inte det blir nån stråle på nån spridare. Men det är ju inte så vanligt att man har sån utrustning så det blir nog smidigast att låta nån verkstad göra det. lycka till mvh Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.