|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har läst att BMW använder Fuchs motorolja som första olja från fabrik och skulle isåfall kunna vara att BMW orginal är lika med nedan olja. TITAN GT1 SAE 5W-30 Premium class oil, zinc-free, for modern passenger cars and light commercial vehicles with or without extended service intervals. Specially developed for BMW and Mercedes-Benz vehicles with exhaust after treatment and turbocharger. Optimum cold starting, lower oil consumption and minimized exhaust emissions. ACEA C3 ACEA A3/B4 BMW Longlife-04 MB 229.31/229.51 RENAULT |
|
Vantage |
//Hasso.. Castrol TWS 10-60 = 122kr/Lit !!! Intresserad ?? Niclas |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
:) för dyrt idag köper den billigare om jag skulle vilja ha någon. o som sagt så kör jag inte på Castrol. ///MVH Hasso Länk |
|
Nu säljs "orginaloljan" i Sverige. Se powerbörsen. Jag tror nästan att det är denna tråd som bidragit till den ;) Inte hyperbilligt, men filtret ingår i alla fall. Den lär ersätta SLX LL-01 och har viskositeten 5W-30. SLX powerflow LL-04 har 0W-30. Även den gamla SLX-oljan hade ju 0W-30. AE |
|
|
Till Emil D (och alla andra). Söker man på Castrol, under Hersteller på mapodo.de, så finner man BMW:s originalolja. Detta borde väl rimligtvis betyda att det är Castrol som tillverkar den. Om det är Castrol som tillverkar den så kan man undra om det är en olja speciellt (anpassad) för BMW, eller om det är en av deras standardoljor som förpackats i en BMW-flaska. |
|
Proctologist |
Uppar denna lite =) Eftersom det finns orginal bmw olja att köpa, är det någon som vet om det finns bmw orginal växellåds olja att köpa någonstans? Och neej jag menar inte Castrol växellådsolja som bmw använder dåliga erfarenheter av den.. |
|
He, he...lite "off", men det kanske passar här. Jo, det här med "originalprylar" då...en liten historia ur verkligheten från någon biltidning jag läst "fritt översatt">>>> Kom in en man hos den lokala Alfaåterförsäljaren, såg "Alfistisk ut" och var i dryga medelåldern... Han tog av sina Alfahandskar i äkta skinn, harklar sig och säger>>>> "Jag vill ha en flaska Alfa original vax till min vagn" :) Det kallar jag entusiasm! Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.