AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.980

Mycket underligt missljud, 520 96:a e34 - Videoklipp!

Sida 3 av 3
Åd
18
Ådi
525i Touring -96 E34
Nu har jag kollat trycken och kommit fram till att de var helt ok. Efter detta kollade jag slangar och rör hela vägen och gjorde lite justeringar. Det som jag tänkte på nu i efterhand är att felet (ljudet) uppkom efter att jag hade gjort service. först kollade jag om slangarna satt i sina fäste i tanken snett upp vid bränslefiltret, det gjorde dem. Sen böjde jag ut bränslefiltret från tanken en liten bit för returslangen låg emot bränslefiltret och spände filterfästet så att det satt ordentligt fast. (Kan hända att när jag bytte filter senast att jag fegade lite i åtdragningen för att spara skruven.) Väl framme under vä fram dörr typ, sitter ett fäste som håller rören på plats så jag att matar- och returrör låg ihopa så jag tog en mejsel och försiktigt särade på dem och såg till att de låg fria från varandra och från ramen. Tog sedan en ordentlig runda för att sedan lysna efter ljudet men peppar peppar. har det inte hörts än.
Åd
18
Ådi
525i Touring -96 E34
Jag funderade på om jag skulle byta slangen som sitter vid just det fästet och går upp till motorn för jag tycker att det är lite för sträckt ut med tanke på att det behöver lite svängrum för att röra sig fritt pga tryckstötarna från pumpen.
Det blev ju en lite uppsats detta ............

jonesono:
Med tanke på din pump så tror jag inte - med tanke på samma ljud som jag - att du behöver byta pump.
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Tack! Det var ju lite tur i oturen kanske man kan säga.
Så med andra ord borde jag be verkstaden att felsöka efter slangar och fästen under bilen, som går ifrån pumpen och se till så att de inte ligger emot varandra? Det låter ju billigare än vad jag hoppats på!
Åd
18
Ådi
525i Touring -96 E34
Jag tror nog att det största felet ligger vid filtret. Om du är osäker själv så be verkstan kolla det. inga större avancerade kontigheter att kolla själv.
Hoppas det löser sig för dig.
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Okej! Tack för hjälpen och idéerna.. det underlättar väldigt mycket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.