AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.290

Beställning 335ix

Sida 1 av 2
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Hej,

Nu skall 325'an uppgraderas, sitter och filar på en beställning enligt följande:

335ix sedan
sparkling graphite met.
Paket :
Comfort
M Sportpaket (Fälg 194M, får bli vinterfälgar)
Individual Interiörlist (Svart Pianolack)
PDC fram & bak
Belysningspaket
Dragkrok
Förvaringspaket
Hifi
Tonade rutor
isofix fästen
larm
usb
xenonljus

Svart bil, shadowline, tonade rutor, svarta lister och svart inredning ... för mycket svart? Nån som har bilder på en bil med liknande inredning?

Om jag lägger beställningen snart så blir det leverans senast i slutet på februari, eventuell lite tidigare.

Mvh Thomas
svart bil? det står ju sparkling graphite metallic på din lista?

Ser bra ut annars, men har inte 335dx kommit ännu? Fast du kanske inte vill ha en diesel.

Buspelle
Jag har safirsvart/shadowline/svart skinn/antracit innertak/alulister och det är kanon. Blir ännu bättre med pianosvarta lister, dom är verkligen super, men måste dammas ofta.
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Valde fel i konfiguratorn precis när jag skulle skriva inlägget, naturligvis var det safirsvart jag menade.

Bensin känns roligare iom procede etc.

Buspelle: kanon!
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Satt och lekte med konfiguratorn på en 330xd och jag kom upp till exakt 500.000 innan jag var färdig. Och då har bara prickat i det "nödvändiga" (M-pkt och lite annat. Ej navi, läder eller liknande). Usch, det är mycket pengar för en halvutrustad 3-serie.

En Audi A4 med motsvarande utrustning blir drygt 50 kkr billigare. Ser prisbilden ut så när jag ska köpa ny bil (om ett år eller så) blir det svårt att motivera en ny BMW för frugan :-(
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Jonas: intressant, men vad har det med min beställning av en 335 att göra? :p
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Ska det komma en 335xd ?
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Tomas: Absolut ingenting. Förutom att du väckte mitt intresse då det lär bli en (motsv) 3-serie nästa gång och 4wd är ett måste. Varpå jag fann att 3-serien är lite väl häftigt överprissatt...

Men för att ge lite on-topic svar så; Ja, det blir för mycket svart enligt min mening. En svart bil ser nästan alltid snyggare ut med en aning krom. Hade du valt läder skulle jag tagit en ljus läderfärg (alltid snyggt med creme/ljusbrunt läder i svart bil), med tyg blir det dock bättre med svart.

Apropå svart anser jag blanksvart är en snyggare färg än svart metallic eftersom met oftast bara ser ut som en dammig blanksvart bil. Har haft en hög med svarta bilar och de blanksvarta är konsekvent snyggast. Jag kommer inte att köpa svartmet igen. Mina två cent.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
...men pianointeriörlisterna blir definitivt snygga, behåll dem!
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Du har rätt i att jet black är "mer svart", nackdelen som jag förstått det är att den är känslig för stenskott etc pga avsaknaden av klarlack. Fördelen är då naturligtvis att det är enkelt att lägga i ny färg/lacka om vid skador.

Färgmatcha 3'e-parts delar borde inte heller vara något problem
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Här är mina åsikter om ditt val:

-Inga svarta rutor, om du måste ha det så välj en "svag toning"

-Byt det svarta skinnet mot "terra" skinnet, svart skinn är lite "average" idag. fundera även på om måste ha skinn, det blir i ärlighetens namn inte så snyggt efter ett tag. Jag har själv M-klädseln i min och föredrar det framför skinnet, som jag haft i mina senaste 2 bilar. Man sitter mycket bättre och då det är varmt är det här att föredra!

-Halv/Helljus automatik är praktiskt, funkar bra

-Adaptiv(aktiv?) styrning är mycket trevligt

-Funderar du litegrann på att skaffa en gps senare så räkna på om det inte är bättre att skaffa en från början, det är en väsentlig skillnad..

-Metallic anser jag vara enda valet på en svartbil, den blir otroligt känslig för repor utan metallic.
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
- Rutorna blir inte speciellt mörka med fabrikstoningen och om jag förstått det rätt så är det bara bakrutan och bakdörrarna som blir tonade.

- Det är M-paketets klädsel jag tänkt ha, inte helskinn.

- Det är lite skillnad i pris på fabriks navigationen och en tomtom för 3-4k, sen gillar jag inte gränssnittet i iDrive.

- Jag lutar mer åt metallic just pga det
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Nån som har en bild på vanliga svarta interiörlisten, samt kanske prisuppgift på om man köper den som reservdel?
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
OK, de rutor jag sett var svarta, men det kanske finns en "svartare" variant också

M-paketsklädseln är perfekt :)

Ja stor skillnad i pris men det är en ordentlig skillnad som sagt. Beronde på behov så klart

Detta är min 6:e Safirsvart metallic och jag är fortfarande lika nöjd

-Att köpa interiörlister efetråt är DYRT, beställ den du vill ha från början. Alulisten som kommer med M-paketet är riktigt snygg när du ser den i kombination med resten av detaljerna
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Sant, repkänsligheten är enorm på en helsvart bil, metallic är mer förlåtande.

För egen del skulle jag också köra med separat Navi (det gör jag i ettan). Löjliga priser på originalnavi, bara jobbigt med iDrivepetande för allt och inget, dessutom blir man mer flexibel och "uppgraderingsbar" med eftermarknadsenheter. Fixar man bara ett snyggt montage så!
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Nu blev det jobbigt.

Från att ha varit helt övertygad om att gå på alpin vit till att vilja ha safirsvart har jag nu fastnat för Le Mans blå.

Länk
Länk

Lite kul eftersom den är mer exclusiv, man kan bara välja den i samband med M-Sportpaketet.

Tror att den skulle bli riktigt bra i kombination med mina övriga val enligt ovan.
Det är inte så att en solidlack automatiskt fås utan klarlack. Har två bekanta som kör Audi; solidsvart samt solidröd. Bägge bilarna har klarlack från fabrik.

Skulle jag satsa pengar på hur BMW gör så blir det på att även deras solidlackeringar skyddas med klarlack.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Köp inte vitt nu, det börjar bli tjatigt...välj hellre en Individualfärg isf - typ Dakargul, den blir du garanterat ensam om! :)
To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
aplinvit är enligt mig djäkligt snygg i kombination med helt mörka rutor, dvs ALLA rutor.. vilket inte är lagligt i sverige.

Valet just nu är mellan safirsvart eller le mans blå
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
le mans blå är ju hur snygg som helst

To
78
Tomas-
E61 520iT -10
Impreza GT Sedan -00
Ja ;)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.