AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.260

Köpa däck på nätet; Nordendäck

Sida 2 av 3
E3
1.828
E36
USA bilar
Har till säsongen fått sko om nästan alla mina bilar, bl.a fick BMWn Kumhos nyaste dubbdäck (185/65-15), jämför själv DoL VS gummihandlarens pris monterat och klart på bil!
Nokian Hakka 4 1069,20 VS 945:-
Hakka 5 1214,80 VS 1060:-
Nordfrost 5 973,50 VS 975:-
Kleber Kapnor 5 892,20 VS 815:-
Michelin finns inte ens hos DoL men prisiuppgift från verkstaden var iaf 985:-
Dessutom tillkommer som sagt montering på DoLs priser.... Billiga? Välj själv
E3
1.828
E36
USA bilar
Har ju till säsongen fått byta på nästan alla mina egna bilar, bla fick BMWn Kumhos nyaste dubbdäck (185/65-15) jämför själv priserna på Däckonline (+mont och balans) VS min gummihandlares (monterat och klart på bil!)
Nokian Hakka4 1069,20 VS 945:-
Hakka5 1214,80 VS 1060:-
Nordfrost5 973,50 VS 975:-
Kleber Kapnor5 892,20 VS 815:-

Som sagt tillkommer montering på DoLs priser... så billiga? Välj själv....
E3
1.828
E36
USA bilar
Sorry det blev dubbla inlägg... trodde det första försvann på något sätt..
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Jodå, klart jag har :-)
Äger en Däckonline Verkstad ju.
E3
1.828
E36
USA bilar
Hävdar du fortfarande att DoL ärbilliga då? Prisskillnaden är ju stor, speciellt med tanke på att montering tillkommer på DoLs priser

Sen kan du gärna förklara varför de anslutna verkstäderna tar betalt för att ta hand om de gamla däcken? Detta ska ske kostnadsfritt av alla däckverkstäder anslutna till SDAB.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Just när det gäller dom ledande märkena inom vinterdäck så ja, visst skiljer det inte mycket, men vi har större utbud av däck. Ex 195 65 15 monterat på bil från 1995 (ej regumerat)
När det gäller miljöavgiften så är det inget jag tar för att ta hand om däcken.
Det gör jag med nöje= fler nöjda kunder.........
Glömde tillägga att just dubbdäcken är det inga varkpriser oavsett däckhandlare. Vi säljer mest friktion här nere i Skåne....

E3
1.828
E36
USA bilar
Större utbud? Större än vem? Alla handlare har väl mer att välja på?
Vad menar du med att det inte skiljer mycket? Priserna jag visade på ovan anser jag att det skiljer en hel del på till DoLs nackdel

Det du nämner om skrotdäcken.. det är inget du bör göra, det är något du faktiskt är skyldig att göra och dessutom kostnadsfritt, fast du kanske inte är ansluten till systemet?
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Jämför gärna andra dimensioner också på nätet, typ 205 55 16 där var vi billigare. Sen om din lokala handlare kör sådana priser betyder inte det att alla i hela Sverige gör det. Alla tycker vi olika och vi har hur många nöjda kunder som helst......Tom Sverker i programmet PLUS gjorde tummen upp för Däckonline och det är inte ofta han gör det :-)
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
DOL har alltid varit billigare för mig, när det gäller lösa däck. Dels för att jag köper minst 205:or och helst över 15" och dels att jag får däcken gratis monterade. (tjänster o gentjänster ;)). Ingen däckverkstad kring GBG har kunnat möta de priserna, o jag har inte tid att ringa runt.

När det gäller fälgpaket, har jag köpt från andra näthandlare. Stop1 t.ex. var faktiskt ruskigt billigt, vet inte vilken däckverkstad som kan erbjuda 17" tysktillverkade fälgar med 235 däck för ca 7200:-. Inte många.

Mvh:

Zoltan
E3
1.828
E36
USA bilar
205/55-16 har jag inga uppgifter om eftersom jag inte köpt de däcken..
Men detta är iaf prisnivån häromkring, och inte isolerat till en enda handlare..

Hur var det nu med återvinningsavgiften och anslutningen till SDAB då? Är du ansluten till systemet Jonuzi?
Är DoL eller Delticom det?
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Glöm ej kolla om ni har rabatter via era företag, fackföreningar, medlemskap i andra föreningar som motorklubbar etc.
Har själv en Lotus Esprit som jag får 50% rabatt via LCCS lotus car club of sweden. Har förståss inte kollat upp vilket pris som det är rabatt, men ändå.
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Glömde nämna att däcken i fråga gäller Dunlops sortiment.
E3
1.828
E36
USA bilar
Guebo: 50% är bra rabatt, helt klart! Halva priset är aldrig fel
Visserligen lär det i däcksammanhang vara 50% på listpris, vilket kanske inte blir så mycket i praktiken, men ändå
Det lät kanske förvirrat.. men ett exempel, Hakka5 i ovan nämnda inlägg.. 185/65-15 ligger på 1331:- +återvinningsavgift +moms +montering och balansering, 1331+16x25%=1685:- +montering. Ett kundpris på 1060:- klart på bil motsvarar med all säkerhet 40% rabatt på listan...
Det blev nog bara än mer förvirrat nu.. men läs ett varv till så klarnar det kanske..
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Jo E36! Förstod din synpunkt och det var så jag menade! :-)

Dock kan medlemsrabtter och annat vara värt att kolla upp innan man klipper till med ett nätköp!
E3
1.828
E36
USA bilar
Precis det jag menade! På köpet får man ju servicen som bara din egen gummigubbe kan ge
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Handlar bara på Däckonline,och monterar gör jag själv så det kostar bara lite el och vikter :)

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Undras hur många stackare som verkligen blir debiterade enligt riktprislistor, kan gälla däck såväl som andra varor. Det faktum att rabatter och utförsäljningar, rea osv på 50% eller mera förekommer öht visar ju på att det finns en del att ta av.
Vi konsumenter måste tillhöra ett egendomligt släkte som inte genomskådar bättre och sätter vissa typer av handlare och brancher på plats.
Ta julrean som snart är här, inte fasen är det överblivna varor från julförsäljningen, det är väl inplanerade massinköp, gjorda (centralt) redan flera månader innan julförsäljningen ens börjat. Tror ni handlaren säljer detta med +/- noll i förtjänst? Mhohaaahaaa, think again.. Årliga bokrean är ett annat exempel, ett stort jäkla spektakel, noga inplanerat lång tid i förväg, och vi konsumenter bara handlar på och tycker vi fyndar...

FP
Sorry for lite off topic i inlägget ovan. Lite mera anknytning till däcksbranchen:
Jag fick faktiskt ersättning av Fulda i Sverige för däck som var bullriga fär några år sedan. De erbjöd fyra nya däck och vi var överens att jag skulle betala en viss summa för de körda milen med de första. Däcken var kanske halvslitna och vi kom överens om att dra av 20% av nypriset, dvs jag skulle betala detta i mellan. En skaplig affär kan tyckas vid första blicken, till man såg vilken prislista Fulda räknade på...
Jag protesterade och menade att de borde räkna på sitt kostpris osv, men icke.
Det blev förvisso en skaplig affär totalt eftersom jag köpt de första i Tyskland till helt annat pris än surprislistan de presenterade...

FP
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Har beställt däck från Nordendäck nu så får vi se. Sent ute som vanligt gjorde att jag hade svårt att hitta conti wintercontact ts 810 var slut överallt. När Nordendäck hade så slog jag till. Återkommer med rapport om hur det gått när jag fått däcken ifall någon är intresserad.

Mvh,
Fredde
we
15
webbieart
BMW 540IA
Jag införskaffade i dagarna vinterdäck (friktion) Nokian Hakkapelitta för 800kr/st på Nässjödäck www.nassjodack.se . Har handlat däck där tidigare och de har varit mycket bra. Kan rekommenderas!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.