AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.360

Vilken extra utrustning är mest behövande i en 335i Coupe.

Sida 2 av 3
wowwe
I navin finns en fantastisk funktion som heter TMC som varnar vid olyckor eller av stängda vägar vilket är kanon många gånger även om man vet exakt hur man skall köra mellan Malmö och Göteborg.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Har detta i min navman (5000 spänn), verkligen bra.
Väljer hellre M-sport än nav.

//Stefan
Comfort+M+Induvidual Stereo+Toning är något jag skulle stanna vid även om budgeten tillåter Navi och läder. Navi är onödigt och läder är gay.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
obrad

Tjena!

Ett tips är att strunta i helljusass och larmet. Vad ska du med larm till? Om du inte lägger en massa saker synligt i bilen så har du ingen jättenytta av larmet, bilen går ju ändå inte att sno. Men navin hade jag tagit just för att få idrive, du ska ju sälja bilen någon gång kanske!

Tog du automat eller manuell?

///Danne

ob
48
obrad
335-08
VHDane .Ja just det är jag rädd för, att när man ska sälja om några år så är bilen kall på marknaden.
Bilen är vit -manuell

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
obrad: Men utlovade årliga höjda bränsleskatter och skenande råoljepriser kommer den var kall oberoende av utrustning!

Comfort + M-pkt och kanske 19" fälgar - skulla aldrig välja navi/idrive, enligt min smak är bucklan på instrumentbrädan klumpig och ful....

//Anders
jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Jag provkörde 335i och tyckte att 335d måste vara ännu bättre så jag lutar åt en sådan. Väntar på att få tid för provkörning.
560Nm i vrid ihop med automatlåda kan bara vara perfekt.
Prova den om du inte redan beställt
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
580nm är det i vrid original. Då ska du prova med 340hk och 700nm.
Mycket speciell känsla för att vara en familjekombi.

//Stefan
ob
48
obrad
335-08
Hej nu är det spikat det blir ingen navi,bara M paket och Comfort + lite små saker.Tack för alla råd..

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
m-paket
comfortpaket
logic7 eller individual audio
larm
ev metallic

hellre se till att detta kommer med än att lägga 20-25k på navi, som kan fås lika bra eftermonterad för 2k..
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
obrad

gillar du musik hade jag def lagt 7k extra ( eftersom du redan har prof-stereon i comfort-pkt) för att få åtminstone Logic 7 istället för vanliga Hifi. det är en jäkla skillnad mellan de två ljudpaketen.
TMC tycker jag funkar så där, Sveriges Radio är ju så förbenat slöa på att RDS;a ut informationen vid olyckor normalt sätt...
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Det där med navins vara eller inte är svårt. Har naturligvis med behovet i först hand att göra. Sen finns de de som hävdar att dyrare bilar blir svårsålda utan navin. Omodern blir den kanske med det går ju att uppgradera med nya kartor efter en tid. Personligen så skulle jag inte ta det i en 335:a om jag inte behövde den i jobbet osv... Men skulle jag däremot köpa mig en 550 eller i liknande prisklass så valde jag nog till den. Givetvis har man lite nytta av den till och från som "vanlig" bilist men i detta fall lite också med tanke på eftermarknaden ser ut.. Vem köper en 550 utan detta tillbehör???

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
TMC i fungerar mycket dåligt i Sverige. Åtminstonde i Stockholmsregionen.
Antingen är vv eller SR (eller båda?) som slöa med att både uppdatera och ta bort info. Så om man lägger över 20 k bara för att få TMC så lär man bli mycket besviken.

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
wowwe
TMC fungerar mycket bra i södra och västra götaland faktiskt. TMC är också visuella meddelande på skärmen vid kö eller symboll vid snöfall osv.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag väntar på att x-drive ska komma till 335 coupe. Den finns tydligen redan i USA men inte i Europa?! Motorn är helt underbar men känns inte kul när innerhjulet spinner när man pressar bilen i en kurva. Men det är fortfarande grymt grepp trots avsaknad av diffen. Men vid blöt underlag är det kört. Ja, ni vet nog vad jag menar.
ob
48
obrad
335-08
Vad är logic 7.
Kan man göra nåt så att BMW larmet blir godkänt av försäkringsbolag t.e.x:montera extra givare och sensorer.

wowwe
BMW larmet är godkänt hos flera försäkringsbolag
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Pro logic 7 är BMWs näst värsta ljudpkt. Numera finns individual high end ljud också. Pro logic 7 kostar ca 12-13 tusen och individualljudet runt 20.
Sen finns även det lite billigare hifi paketet för mellan 5-7 tusen.

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.