AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.359

Vilken extra utrustning är mest behövande i en 335i Coupe.

Sida 1 av 3
ob
48
obrad
335-08
Hej! Är ny medlem,men har varit inne på er sida som gäst några år.Har några frågor angående extra utrustning till 335i ,om ni skulle köpa den vilken extra utrustning skall man tänka på.M Sportpaket+Comfortpaketet eller M Sportpaket+Navigation Professional (begränsad budget).
Varför är inte BMWs orginal alarm godkänt av alla försäkringsbolag.
Tack.

mr
10
mrbmwx
M3 E92 -07
hade satsat på comfortpaket+helläder+navi proffessional. mpaket tycker jag inte är nödvändigt på coupén då den ändå är såpass sänkt... men hade inte kört standard fälgen.
Hur ofta använder man Navi? Jag har då aldrig behövt det och Jag rullar ändå ganska många mil på okänd mark. Jag hade defintivt tagit M+C, vilket Jag oxå gjorde på min E91.

Det verkar nästan ha gått lite trendtroll i det där med navi. Man ska välja det även om man inte använder det.
Jag får känslan att många väljer det kanske delvis för att "ha det", för att kunna berätta om det och visa det. Jag må ha fel och naturligtvis så är det inte så i samtliga fall, bara en liten egen reflektion.
ob
48
obrad
335-08
M sportpaket är något måste för mig(p.g.a ratten,stolar och den skall få andra fäljar) men tycker ni inte det är stor skillnad på en puckel eller två på instrumentbrädan.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
M-paket behövs inte om man byter fälgar och köper sportstolarna.

Comfortpaket däremot skulle jag i alla fall kräva.

Vad gäller Navi så kan det inte vara vettigt att betala tiotusentals kronor för en Navi som inte kan flyttas mellan bilar, ger en ful puckel på instrumentbrädan och om några år är omodern.

MVH

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag har konstaterat att det inte är just för navi-funktionen man beställer detta till 3-serie då det finns en massa tillbehör som blir annorlunda om man inte har bildskärmen (PDC, Ljudanläggning osv) Dyrt, men är man lite prylfixerad så vill man kanske ha visuell indikering på pdc. Kort sagt det är vid ett fåtal tillfällen bildskärmen används för pdc så det är nog inte unikt denna funktion man betalar extra för.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
sista meningen skall givetvis vara: Kort sagt det är vid ett fåtal tillfällen bildskärmen används för navi så det är nog inte unikt denna funktion man betalar extra för.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Sportstolar är standard på 335i, likaså sportchassi.

Det nödvändiga enligt min mening är:
Comfortpaket
Spegelpaket
Skinn
PDC fram och bak (ingår i comfort)
Taklucka
Hifi system

Ej standard fälgar.

Problemet med externa GPS-navigatorer är ju att de är så förbannat fula.. "Poor mans navi" helt enkelt..
ob
48
obrad
335-08
Tack för alla svar,vad jag har beställt och min ekonomi tillåter är:
337 M Sport
676 Hi-Fi
302 Larm
313 Spegelpaket
423 Mattor
761 Mörka rutor
7RS Comfort
Men jag tänker mycket på att ändra Comfort mot Navigation Professional dem ligger i samma prisklass.

Håller med om att det är så fult med en extra puckel på instrumentbrädan.
obrad, ändra inte. Comfortpaketet har Du mycket mer nytta av, enligt mig. Och som alla andra säger: Bilen blir MYCKET snyggare utan puckel nummer 2.

Och en bärbar Navi är inte "poor mans navi", det är "smart mans navi". Den är billigare, portabel och går att ta bort bär man inte använder den.
En Garmin känns lite bättre om man ska ut och plocka svamp, då är en 335:a jobbigare att ta med sig ut...;)
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Sorry, men att beställa en bil för över halvmiljonen utan Navi är otroligt korkat.

BMW Originalförsäkring godkänner BMW larm.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du skippar alltså:

249 Multifunktionsratt
431 Automatiskt avbländande
backspegel
4AE Armstöd fram
493 Förvaringspaket
507 Parkeringsdistanskontroll - bak
521 Regnsensor
534 Klimatautomatik
544 Farthållare med bromsfunktion
540 Farthållare
563 Belysningspaket
663 Radio Professional

För att istället få en ful puckel på instrumentbrädan och en Navi som är totalt omodern om tre år? ;-)

Behåll comfortpaketet är mitt enkla råd.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
andreas_lofgren: Jag skulle skippat msportpaketet istället om det nu kniper i budgeten.
Personligen skulle jag dock bitit mig i läppen, sålt någon gammal antik möbel hemma och köpt mpsort, komfort och navi.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
ob
48
obrad
335-08
Man måste sätta en gräns annars kan det gå hur långt som helst.Men tack för alla förslag.

ob
48
obrad
335-08
Kan någon som har en 335i berätta hur det är att köra en sån bil är ni nöjda med bilen.Jag går nämligen från en EvoIX till bmw är det som natt och dag eller?

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag köpte till HiFi Logic7, kan varmt rekommenderas om du gillar musik, samt usb för I-poden.
Helljus assistent är kanon.

//Stefan
ob
48
obrad
335-08
StefanL..Stämmer det att Heljus assistent får spel när det är dimma.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det stämmer. Kan få spelet när man passerar en stor skylt som reflekterat ljuset. Skulle inte vilja vara utan denna finess ändå. Har haft assistenten på mina 3 senaste bilar, har funkat lika bra på alla.
Har du en gång vant dig med finesserna är det svårt att vara utan.

//Stefan
wowwe
I navin finns en fantastisk funktion som heter TMC som varnar vid olyckor eller av stängda vägar vilket är kanon många gånger även om man vet exakt hur man skall köra mellan Malmö och Göteborg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.