|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny medlem,men har varit inne på er sida som gäst några år.Har några frågor angående extra utrustning till 335i ,om ni skulle köpa den vilken extra utrustning skall man tänka på.M Sportpaket+Comfortpaketet eller M Sportpaket+Navigation Professional (begränsad budget). Varför är inte BMWs orginal alarm godkänt av alla försäkringsbolag. Tack. | |
|
hade satsat på comfortpaket+helläder+navi proffessional. mpaket tycker jag inte är nödvändigt på coupén då den ändå är såpass sänkt... men hade inte kört standard fälgen. |
|
|
Hur ofta använder man Navi? Jag har då aldrig behövt det och Jag rullar ändå ganska många mil på okänd mark. Jag hade defintivt tagit M+C, vilket Jag oxå gjorde på min E91. Det verkar nästan ha gått lite trendtroll i det där med navi. Man ska välja det även om man inte använder det. Jag får känslan att många väljer det kanske delvis för att "ha det", för att kunna berätta om det och visa det. Jag må ha fel och naturligtvis så är det inte så i samtliga fall, bara en liten egen reflektion. |
|
|
M sportpaket är något måste för mig(p.g.a ratten,stolar och den skall få andra fäljar) men tycker ni inte det är stor skillnad på en puckel eller två på instrumentbrädan. |
|
|
M-paket behövs inte om man byter fälgar och köper sportstolarna. Comfortpaket däremot skulle jag i alla fall kräva. Vad gäller Navi så kan det inte vara vettigt att betala tiotusentals kronor för en Navi som inte kan flyttas mellan bilar, ger en ful puckel på instrumentbrädan och om några år är omodern. MVH //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Jag har konstaterat att det inte är just för navi-funktionen man beställer detta till 3-serie då det finns en massa tillbehör som blir annorlunda om man inte har bildskärmen (PDC, Ljudanläggning osv) Dyrt, men är man lite prylfixerad så vill man kanske ha visuell indikering på pdc. Kort sagt det är vid ett fåtal tillfällen bildskärmen används för pdc så det är nog inte unikt denna funktion man betalar extra för. | |
| sista meningen skall givetvis vara: Kort sagt det är vid ett fåtal tillfällen bildskärmen används för navi så det är nog inte unikt denna funktion man betalar extra för. | |
|
Sportstolar är standard på 335i, likaså sportchassi. Det nödvändiga enligt min mening är: Comfortpaket Spegelpaket Skinn PDC fram och bak (ingår i comfort) Taklucka Hifi system Ej standard fälgar. |
|
| Problemet med externa GPS-navigatorer är ju att de är så förbannat fula.. "Poor mans navi" helt enkelt.. | |
|
Tack för alla svar,vad jag har beställt och min ekonomi tillåter är: 337 M Sport 676 Hi-Fi 302 Larm 313 Spegelpaket 423 Mattor 761 Mörka rutor 7RS Comfort Men jag tänker mycket på att ändra Comfort mot Navigation Professional dem ligger i samma prisklass. |
|
| Håller med om att det är så fult med en extra puckel på instrumentbrädan. | |
|
obrad, ändra inte. Comfortpaketet har Du mycket mer nytta av, enligt mig. Och som alla andra säger: Bilen blir MYCKET snyggare utan puckel nummer 2. Och en bärbar Navi är inte "poor mans navi", det är "smart mans navi". Den är billigare, portabel och går att ta bort bär man inte använder den. En Garmin känns lite bättre om man ska ut och plocka svamp, då är en 335:a jobbigare att ta med sig ut...;) |
|
|
Sorry, men att beställa en bil för över halvmiljonen utan Navi är otroligt korkat. BMW Originalförsäkring godkänner BMW larm. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Du skippar alltså: 249 Multifunktionsratt 431 Automatiskt avbländande backspegel 4AE Armstöd fram 493 Förvaringspaket 507 Parkeringsdistanskontroll - bak 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 544 Farthållare med bromsfunktion 540 Farthållare 563 Belysningspaket 663 Radio Professional För att istället få en ful puckel på instrumentbrädan och en Navi som är totalt omodern om tre år? ;-) Behåll comfortpaketet är mitt enkla råd. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
andreas_lofgren: Jag skulle skippat msportpaketet istället om det nu kniper i budgeten. Personligen skulle jag dock bitit mig i läppen, sålt någon gammal antik möbel hemma och köpt mpsort, komfort och navi. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Man måste sätta en gräns annars kan det gå hur långt som helst.Men tack för alla förslag. |
|
|
Kan någon som har en 335i berätta hur det är att köra en sån bil är ni nöjda med bilen.Jag går nämligen från en EvoIX till bmw är det som natt och dag eller? |
|
|
Jag köpte till HiFi Logic7, kan varmt rekommenderas om du gillar musik, samt usb för I-poden. Helljus assistent är kanon. //Stefan |
|
|
StefanL..Stämmer det att Heljus assistent får spel när det är dimma. |
|
|
Det stämmer. Kan få spelet när man passerar en stor skylt som reflekterat ljuset. Skulle inte vilja vara utan denna finess ändå. Har haft assistenten på mina 3 senaste bilar, har funkat lika bra på alla. Har du en gång vant dig med finesserna är det svårt att vara utan. //Stefan |
|
wowwe |
I navin finns en fantastisk funktion som heter TMC som varnar vid olyckor eller av stängda vägar vilket är kanon många gånger även om man vet exakt hur man skall köra mellan Malmö och Göteborg |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.