|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter mycket surfande/jämförande på 540 E39:or har jag nu satt ut min bil på annons. Svårsålt? Se: Länk När du älskar att köra | |
|
Japp...den kan du få problem att sälja för det priset hörrududu... Import...gör ju inte saken bättre tyvärr. Frasse |
|
|
Jag tror inte din bil blir svårsåld. Fräscha bilder och den ser välputsad ut, det gör mycket. Däremot är ju prisbilden högst varierande på marknaden. Det gäller bara att ha tålamod. Vilken firma var det som tog in bilen? Mvh Asken |
|
|
Tack! Det putsas frenetiskt! Av en firma på Söder i sthlm som heter Omnibroker. Jag har absolut ingen brådska att sälja, sen är man ju så klart inte alls omöjlig på priset heller. När du älskar att köra |
|
|
Beträffande priset så är det ju alltid lättare att sänka än att höja, så det kanske är rätt att gå ut som du har gjort iom skick och miltal. |
|
|
Fin bil såg det ut att vara iaf. Problemet att sälja "lite äldre bilar"(nåja) är ju att flertalet endast ser på priset och jämför på bl.a. blocket..är den lite dyrare än genomsnittet så tvekas det hårt många gånger trots att bilen är välvårdad och har gått förhållandevis lite... Men lycka till med försäljningen iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Sålde nyss en bil (ej BMW) av 2001 års modell och erfar att köpare av den årgången bil mer såg till någon tusenlapp lägre pris än faktum som enligt köparen nybilsdoft, inga repor/bucklor, 1 ägare och en onödigt fylld servicebok. Förhoppningsvis hittar du åtminstone en 540 konnässör! |
|
| Tycker att priset är alldeles för högt, även om jag för egen del gillar färgkombinationen. 174-tusen för en pre-facelift? Nej, 150-tusen är mer rätt - oavsett miltalet. | |
| Tror att det inte blir lättsålt till utsatt pris, färgen medför troligtvis att det blir en mindre krets av ev intresserade. Bättre att behålla då det är svårt att få något vassare i prisklassen... | |
|
Tror som ni andra. Är nog inget fel på bilen men priset känns högt. Man får ju en M5-00 med rimliga mil för dom pengarna. Du kan ju alltid sänka efterhand då du inte har bråttom. Men ska man sälja relativt snabbt och problemfritt tror jag som Mixtus att runt 150 eller kankse strax över är mer realistiskt. Personligen tycker jag färgen är riktigt trevlig. |
|
|
Tror att prissättningen är väl optimistiskt. Det gäller att hitta en som uppskattar det för biltypen extremt låga miltalet och den röda icke metallic färgen. Lycka till med försäljningen! |
|
|
En liten miss från min sida då jag snabbt skummade annonsen. Jag trodde du lät en firma sälja bilen. Därav får man ju mer betalt än om man säljer privat. Mvh Asken |
|
|
Någon som har sett liknande i Sverige? Mil,utrustning etc? Prisklass? När du älskar att köra |
|
|
Det finns ingen liknande i Sverige, priset är högt (men värt det om man vill ha just en lågmilers 540iM) frågan är hur länge vill du vänta på att sälja? Det krävs någon som verkligen vill ha just en lågmilers motorstark E39 och vågar pruta en del/alternativt inte är så kinkig med pengar utan köper det han/hon verkligen vill ha om du inte har bråttom och inte använder mer ett par hundra mil om året då kommer den gå i väg tids nog, precis som den 2000? milers M3 GT-95 som hade ett rejält pris, var det 295 eller 350tkr? Mycket var det åtminstone, tog 2-3år? Ställa den hos en handlare där folk får se hur fin den är så nån kan tänkas köpa av en slump är en idé. Stephan |
|
kilroy |
Bilen ser fin ut och färgen är kanon! Hade jag inte sålt min 540i manuell -95 och köpt en Audi så hade jag varit spekulant. Priset? Kanske något i överkant men låga mil är alltid attraktivt. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
owillix: bara för att det inte finns någon annan bil till salu just nu som är exakt identisk med din betyder det inte att den är värd hur mycket som helst. Några mil extra, kanske något sämre utr? 65´ billigare. Länk Många tycker nog redo att ta de där extra milen, om de spar såpass mycket pengar. Eller nöja sig med något sämre utrustning. Eller lägga samma pengar och få en nyare bil, facelift, om än med ett par tusen mil utöver det din har gått. |
|
|
owillix: Tips på bra handlare: Länk han har hjälpt 2 olika här på forumet att sälja sina bilar och mig veterligt är de nöjda. De får kommentera i tråden om de vill ge sig till känna. Mvh Asken |
|
| Thomas Sund, jo jag tackar. Har dessvärre inte samma positiva erfarenhet. Men då var jag köpare. | |
|
Jabbal; Oseriös annons, jag hade inte ens ringt... Stephan |
|
|
Mixtus: När du köpte bilen, löste sig inte problemen eller vad menar du? Utveckla gärna. Mvh Asken |
|
| Var spekulant på en 540 som vid telefonsamtal var guld och gröna skogar. "Alla papper finns" osv. När jag åkte dit för att kika så var det något helt annat. "Papprena finns här någonstans, vänta lite ..." och "ägaren var pedant" var några av kommentarerna. Tröttsamt när vill se både papper och bil samt börjar syna objektet och noterar att den är dåligt skött. Det var några år sedan, men jag känner igen namnet på firman. Besviken åkte jag därifrån utan bil. Avskyr säljare som ljuger, därav min kommentar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.