|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Vantage |
Jaha håll alla tummar för nu är det bestämt för inköp av min Dröm.. BMW 850ci -92 Om allt klaffar så blir det affär imorgon. Hoppas inget strular för jag tror att jag hittat ett hyfsat objekt. Har forskat om det som jag kommit över beträffande modellen ifråga och hoppas det räcker för att göra ett någorlunda inköp. Håll tummarna att det funkar.....:-)) Niclas |
|
Lycka till. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
Vantage |
Faan vilken pärla du äger GooCart ;-)) Är det åldern som gör att äldre BMW modeller tilltalar en så mycket numer ?? Niclas |
|
Gratulerar och välkommen in i "bilen-som-alltid-vill-ha-din-uppmärksamhets" klubben:) Få bilar ger så många roliga tillfällen. Som vanligt tipsar jag om att låt en verkstad titta på bilen och lägg ned någon tusenlapp elelr två i ett bra test. Det sparar lätt 10x så mycket pengar. Mvh Asken |
|
|
Tackar. Ja, det har sagts förr här, en riktigt fin E24 kan vara fantastiskt vacker. Men även solen har sina fläckar. Det finns lite smågrejer att göra på min pärla, som tur är bara lite småstrunt, roliga vintergrejer. Hoppas du får lika mycket roligt ut av ditt eventuella bilköp. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hoppas det känns rätt när köp ska ske då! Antar att du senare kommer att övergå till riktigt sköna linjer istället....E24! =) Asken kan ju numera stolt resa på ryggen, och säga att han minsann har 2 850!! ;) MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
Vantage |
Har faan legat sömnlös nätter i ända för att hitta ett lämpligt objekt. Har ringt och blivit besviken på allehanda objekt senaste tiden. Vill inte kasta ut hur mycket som helst, men inser att det måste få kosta lite ifall det ska bli något att äga. Satsar iaf på min dröm som jag anser är en av de bästa bilarna som någonsin lämnat en tillverkare. Ursäktar mej inför alla ev raggers som gillar U-balkar och 1/4 inch plåt i skärmarna, men BMW 850 har allt det där som andra bilar bara kan önska sej. Hur som helst, tillhör inte den generation som trivs i medeltiden ( jänkare ) men har respekt för dessa personer ändock med likartat problem....entusiast hehehe Blir en sömnlös natt till i väntan på att få ringa ett samtal...;-) Go Natt alla Freaks and Friends of BMW.... Niclas |
Vantage |
Klart !!! Köpet är i hamn och jag är en blivande 850 ägare :-)))))))) Kommer snart att terrorisera alla andra ägare av 850 här på forumet med en massa frågor hehehehe Äntligen så är man hel som människa igen.......:-) Niclas |
|
Lägg ut lite bilder så vi får se underverket. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
Vantage |
Ska lägga ut bilderna när kärran står hemma vid uppfarten ( vidskeplig hehe ) Skall hämta den nästa vecka, men köpet är klart redan. Lovar att ladda upp bilderna så snart allt är klart. Hoppas bara att inget oförutsett inträffar !!! Blir en lååååååååång helg känns det som ;-) Niclas |
|
Tålamod är en dygd förutom när man skall köpa ny bil:) Mvh Asken Med en nybesiktigad 850 |
|
| Färg o utrustning? | |
|
Tja. Ska också börja tjata här på 8:an nu. Har blivit galen (eller frisk) och bestämt att jag ska ta hem en 850 på vårkanten. Ska bara ha den till sommarbil, 7-11000 euro tänker jag ge. Verkar finnas en hel del i DE, man får dock räkna med 18-20k mil. Ska man försöka satsa på M73 motorn? Kom den 03/94? Är det något chassimässigt som passar från E32? Länkarmar, bussningar, dämpare mm.? Grattis förresten Vantage! Fan vad kul, jag har blivit helt frälst av V12:an, ville ha en M5 E39 men huset suger cash, så det får bli nåt äldre o då kom jag på brillianta idén med E31. De flesta verkar vara fullmatade dessutom. Mvh: Zoltan |
|
|
Framvagnen är samma som e34/e32, så länkarmar odyl passar. Jag vet inte om fjäderben passar, är mycket intresserad av detta.. Bakvagnen är helt annorlunda. |
|
|
Ok, det var som jag kunde ana efter art. nr. studering. Helt otroligt med individuella motorstryssystem. Och alublock? Det visste jag inte. Hitech. En sak är klar, han ska gå lika fin på bägge sidor, annars bara knalla till nästa objekt. Är A-lådorna bra? Mvh: Zoltan |
|
Vantage |
[MaNgE] Med reservation för min okunnighet....Metallic Grön.....ja jag vet inte vad färgkoden är ännu :-) Stolarna marchas med svart och grönt i mitten.....gräsligt ?? Stolarna till trots...jag börjar gilla det iaf, det sticker liksom ut hehehe Beträffande utrustning så måste jag se allt först innan jag spekulerar vidare. Hav tålamod bröder, på Torsdag kväll nästa vecka så kommer svaret.... Niclas |
Vantage |
marchas = Matchas :-) Niclas |
|
Bicolor i inredning är snyggt o kaxigt. Polarens superporriga Imolaröda skinn i M3:an är det snyggaste o roligaste jag suttit i. Det är kul med avvikanke. Det finns inget tråkigare är svart skidd o diamantsvart bil (TYCKER JAG). Syns bara inte. (Sen finns det en gräns givetvis, det är skillnad på att synas o VILL synas) Kul, hoppas det är kanonbil. Jag dreglar över Autoscout24, det finn under 100k där ägaren har redan bytt rubbet. Mvh: Zoltan |
|
|
Bi-colourinredning= Skräddarna på Individualavdelningen kombinerade mönstren dagen efter den kombinerade Firma&Oktober&Joddlar-nudistfesten:)) Kunder som inte vågade välja bi-colour då det begav sig erhöll en propellerkeps:) Mvh Asken |
|
|
Jävla vad ölen sätter fart, felstavning ovan, ursäkta. Tysk Weissbier är lurigt. Men visst Asken, håller delvis med, det är lite skrikigt ibland... Men SVART SKINN + helsvart inredning är tråkigt. Säger jag som har svart tyg + svarta lister i 523:an :) Kanske därför jag blir sugen på lite L*D färger? Mvh: Zoltan |
|
Vantage |
Frustrerad sitter man och inväntar Torsdagen...suck... Detta är världens längsta helg känns det som. Ytterligare orosmoln är om detta fina väder slår om till SNÖ !!! Inte kul att köra hem på feta däck och snömodd....hua... Hursomhelst...för Er som frågat kan jag säga efter lite efterforskningar vad det rör sej om.. Bilen är någon form av Grönmetallic ( Utvändigt ). Klädsel är Barbados Green ( Nr:0488 ). Antal tillverkade med denna klädsel är 239 st av totalt 30 621 8-serie bilar ( 830 - 850 ). Årsmodell 1992 850 ci. Milantal 14 800. Antal tillverkade av denna modell = 11 844 st. Tur att klädseln skiljer sej från mängden hehehehe Tack till [ Stephan735i ] för din länk i forumet där man kunde se vad/vilket som 830-850 modellerna står för. Länk I övrigt så inväntar man som sagt Torsdagen då man får se....vad man skall ev köpa !!?? Hoppas man inte står framför ett lik som man tidigare sett sej less på. Är inte ute efter en 850 med massor av trim/feta däck eller annan modifiering, nej en välskött pjäs med fin puts.. Niclas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.