AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
11.092

Ny BMW 118D

Sida 3 av 3
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Grattis till en riktigt fin bil!

Ang. bromsarna så gnisslade mina också första 100 milen, men sen bliev dom tysta.

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Riktigt snygg i vitt trots avsaknad av M-paketet :)
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Hej igen!

Jo tycker också den gör sig bra i vitt även utan m-sport. Kommer nog sticka ut lite då de flesta valt m-sport paketet=)

Har varit och takat nu, och den har dragit 0.55l/mil. Tycker det är helt okej då motorn ej är inkörd.

Lade även upp lite interiörbilder på bilen nu! Länk

MVH/Rp
Faceliftfronten är riktigt snygg även utan M-sportpaketet, speciellt i ljusa färger, i synnerhet i vitt:)
Grattis till ett mycket trevligt bilval!

Mvh,
/Wille
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Ja, faceliften är på pappret väldigt liten, men helheten påverkas verkligen. Den ser helt enkelt ut som den borde ha gjort från början. Plastdörrsidorna var en sådan detalj som sänkte helheten enormt för mig innan, inte BMW direkt...
jo
70
joke
535d -09
125d -12
Angående sportchassiet hörde jag av en säljare att det har fått en ny sifferkod efter faceliften, så förmodligen har detta omarbetats en aning varför det känns bättre nu.

Diesel-Framtidens melodi / JK
st
75
stjärnan
118d -08
Alpinvit 5-d
Jag lånar tråden lite och berättar att jag just hämtade ut en ny 118d jag med. Alpinvit och ganska sparsmakat utrustad. Björnstark motor och bakhjuldrift är väl utrustning nog? Specen blev:
Sportstolar
Manuell AC
Fällbara nackstöd
Dragkrok
Lackerade exteriördetaljer
Antracit tygklädsel
Professional stereo (ingen usb)
16" alufälgar

Jag hämtade ut den från BMW i Göteborg som har varit otroligt hjälpsamma! Det känns gött att vara på AP igen, senast var för ett år sen då jag sålde min 518iS -88. Visst, den kör inte ikapp min 118d men den hade tveklöst sin egen charm!

Och ja, 118dieseln är ju helt magnifik!!
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Grattis till en härlig bil.
Har själv nu kört ca 500 mil och stormtrivs med den!

Lägger du upp några bilder på pärlan snart=)?

Ettan görs sig väldigt bra i Alpinvit enligt mig, hur känns bilen då?

/Rp
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Går och väntar på våran som kommer någon gång i juni....Safir svart metallic med M-paket...=)

Längtar...

Bilen =)
Länk
st
75
stjärnan
118d -08
Alpinvit 5-d
Bilen känns otroligt bra! Jag ska se om det kan bli några bilder. Jag hade en Saab 9-3 -01 (185 hk turbo+automat) innan, det var en väldigt bekväm och trevlig bil men ska vi snacka tajt körkänsla så är det förstås ljusår mellan bilarna.

...fast en 1-serie ligger ljusår före de flesta bilar när det gäller körkänsla.

Jag kan lägga till att jag valde Sportratt i läder (inte M-ratt) och är väldigt nöjd med den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.