|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tänkte beställa en 118D med följande spec. Titansilver Metallic Tyg/Läder klädsel Sportstolar Comfort Advantage Klimatautomatik Radio Professional Xenon Är det någonting som är vettigt att lägga till/ tabort?? Och hur mycket har ni fått ge efter förhandling för era 118D som ni beställt? | |
|
Om du inte måste ha en miljöbilsklassad bil så kan det ju vara värt att kolla på en 120d . Kampanjen med advatage+ M sportpaket gäller väl fortfarande. Då blir det ännu mer drag i bilen. Mvh, Fredde |
|
|
Hmm hade nog tänkt en miljöklassad bil. Sen hade jag sportchassie o 17'' på min förra bil, men tyckte det var lite stötigt. Förresten Xenon är det värt pengarna? //Rp |
|
|
Xenon är absolut värt pengarna tycker jag. Dessutom snyggare. M v h |
|
| Xenon är jävligt snyggt men om det är bättre än vanliga lampor det vete fan. | |
|
Kommer beställa xenon då...blir ju snyggare med! Tycker ni att man bör ha larm på bilen?? Menar BMW:s orginal-larm kostnar väl ändå drygt 4000 kr... |
|
| Larm bör man ha men inte BMW originallarm då försäkringsbolagen inte godkänner dessa. Eftermontera ett godkänt larm istället. Kolla SSF:s hemsida eller kontakta ditt försäkringsbolag. Blir dessutom billigare. | |
|
Hade en E91 lånebil utan xenon i måndags och jag får nog säga att xenon är mycket bättre. M v h |
|
|
Jag tycker larm är överskattat om man köper en ny bil, det är ju typ omöjligt att köra iväg med bilen om nån gör inbrott ändå. Man får väl därimot hålla koll på nyckeln så att ingen snor den. det blev inget larm för mej allafall, men jag bor ju inte i nån storstad heller. kan ju vara skönt att ha i en större stad iof. |
|
| Just E90/91 har fått mycket kritik för dåligt ljusflöde på bilar utan xenon. En ny Bmw måste ha dessa lysen då angel-eyes är så förknippat med nya Bmw och väldigt snyggt. | |
| Jag har larm men det är bara för att jag bor i en storstad och utan garage. Jag sover bättre på nätterna iallafall :) | |
|
Jaha jo angle-eyes är ju som sagt förknippat med BMW, men får man det bara på 1-serien om man väljer Xenon? |
|
|
LED lampor bak ingår när du väljer Xenon. se bild: Länk |
|
|
Okej, tack för alla svar. Nu har jag bestämt mig. Spec. enligt följande: Alpinvit Antracit network klädsel Advantage Comfort Dynamic LM-fälg 16'' V-eker 255 Aluminium interiörlist Isofix Bakre nackstöd fällbara Radio Business Klimatautomatik Mörktonade sidorutor Xenon Kan fortfarande ändra min beställning, är det något som jag glömt som är "nödvändigt/värt"?? |
|
|
Handsfree (BT) Taklucka Dragkrok |
|
|
Larm, Hifihgt, stänkskydd? Annars ser specen trevlig ut. Mvh Asken |
|
| Hej! Ricopet såg att du skrev att du inte ville ha sportchassi, men du vet väl att sportchassi ingår i dynamic paketet.... Vart landar det prismässigt? Intressant att se hur mycket rabatt de ger på en bil om inte har m-kampanjen.... | |
|
Enligt ovan påpekade någon att BMW:s orginallarm inte var speciellt bra, kan hämda att jag eftermonterar nått annat larm senare. HiFi-högtalare, är orginalljudet så dåligt? Stänkskydd, kanske skulle vara något...men det kan man väl ta när bilen kommit, eller fabriksbeställs det? Mvh// Rp |
|
|
Jo jag skrev det först, men provkörde en med sportchassie här om dagen. Och tyckte det kändes riktigt bra, mycket bättre än den förra bilen. Sen blev det samma pris med sportchassie som utan plus att jag fick lite till i och med dynamic paketet. Jag fick knappt 12% rabatt från listpriset (listpris drygt 290 000), efter en del förhandlingar. Sen får man ju också miljöbilpremie på det efter 6 månader som privatperson. Mvh// Rp |
|
|
Är jäkligt kluven till om jag ska ha sportchassiet till min kommande 123d. Har kört 118d och den var trevlig på alla sätt o vis det enda negativa jag noterade var att med dom däcken och utan dynamic pkt så kändes den lite mjuk.. Kontra min E90 som har alla tre paketen och som jag tycker är för stötig för min smak. Vet ju iof att det beror på mina charmiga runflat däck men ändå... |
|
|
Jo, men tyckte inte den kändes speciellt stötig faktiskt. Chassit kändes snarare mer stabilt i kurvorna tyckte jag. Fast om man inte har runflat däck kanske den skulle kännas ännu bättre, har ju inte kört någon BMW utan dem... Själv kom jag fram till att nästan allt jag valt i min första spec som tillval fick jag med dyamic-paketet plus att jag bland annat även då fick med sportchassie och aluminium lister. Men utseende mässigt ser man någon skillnad om man har sportchassit eller inte? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.