|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Tror att sportchassit innebär ca 15mm sänkning av bilen. Annars ska det inte skilja något. Hur lång leverans tid är det på en 118d? Hoppas du blir nöjd! | |
|
Okej, det låter bra. Har inte fått leveransbesked än, men månadsskiftet januari februari pratade han om. Skulle återkomma senare i veckan mer exakt. Mvh/Rp |
|
| Får själv min 118D runt v 47. Ska bli så trevligt! Någon som kör med den nya 118D och har någon uppfatning hur mycket den drar per mil? | |
|
Jag fick ca 9%, men då var jag inte särskilt ihärdig. Borde kanske legat på mer... Helgeson |
|
|
Min 118d blir produsert denne uken - hurra ;) I Norge blir denne på grunn av avgifter til staten levert som standard med 136 HK (jeg fikk 143 HK mot å betale ekstra avgifter). Er det slik i Sverige også, eller kommer den standard med 143 HK? 3 dørs Safirsort Metallic med Crome Line Advantage med Klima automatikk Dynamic Comfort Xenon 17'' 256 Stjerneeke (originalfelgen til 130i) Utvendig speilpakke (jeg har smal garasje) Nedfellbare hodestøtter bak. GLEDER MEG! |
|
|
143 är standard i Sverige //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Beställde Karmosinröd Antracit Advantage Dynamic&Comfort Professional Hi-Fi Svart Högglänsande Xenon Larm Skall kompletera med Klimatautomatik vilket jag missade ev åker larmet efter vad jag läst här. Synpunkter? |
|
|
Är det någon skillnad på färddatorn om man väljer Business eller Pro-radion? Tänkte om man får utökade funktionener och så, isåfall vad? Någon som vet hur det är på 1-serien? MVH/Rp |
|
|
Helgeson: Det går inte att få så mycket mer i rabatt, åf har inte så stor avans på varje bil som man kan tro. Keep your distance! |
|
|
Nu har jag fått mer exakt leveransbesked. Bilen kommer produceras nästa vecka och leverans i Januari! Hur lång tid brukar det ta från produktionsvecka till leverans (kanske fördröjs lite med tanke på jul och nyår...)?? Vilka processer skall bilen genomgå innan leveransen? Det börjar närma sig nu (längtar!!!)... Beställt en: Alpinvit 118D 5 dörrar Antracit network klädsel Advantage Comfort Dynamic LM-fälg 16'' V-eker 255 Aluminium interiörlist Isofix Bakre nackstöd fällbara Radio Business Klimatautomatik Mörktonade sidorutor Xenon |
|
|
bilen ska byggas, kontrolleras ev om den blir spärrad åtgärdas kan ta allt ifrån 1dag + - ifrån fabrikens sida sen ska den transporteras förmodligen väntarlls de fyller en hel transport vet inte om de går på tåg båt lastbil etc... ifrån tyskland hmm föresten bugggs 1-serie i tyskland? sen ska den till sverige, regg besiktas sen ska den vidare tilld in butik sen om d ska montera ngt xtra så gör de det där. sen ev 1-2dagar efter den kommit till åf tror jagden e redo för dig obs vet itne om bmw funkar spå men har ganska bra inblick i volvo verksamhet o de funkar så ungefär fast allt e ifrån sverige så länge de inte gäller s40 v50 o c30 ... vad fick du ge för din bil e oxå sugen på en 1serie 118d bor gbg så pförmånen hade varit fint, va inne på 320d touring men står det mellan hjärta 330d touring lätt beg eller följa hjärnan 118d helt ny. hmm |
|
|
oj massa stavfel o skit hmm hoppas du hajar hehe... trötter |
|
|
Aha, får hoppas att det går fort då! Jag fuderade rätt länge också på en 3-serie men kom fram till att jag behövde inte en så pass stor bil. Sen är ju en 1-serie kanske mer ekonomisk i driftkostnader plus att jag tyckte den var rolig att köra. Upplevde att 320D hade mer dieselknatter än 118D, någon mer som upplevt det samma?? Personligen skulle jag nog välja en 118D, bland annat med tanke på att bilvärlden verkar gå mot en mer miljövänlig image. Den ligger helt rätt i tiden! Jag fick ge runt 260 000 för bilen sen tillkommer ju miljörabatten på det. |
|
|
Jo men jag ska i med sulky o vovve ibland med hehe ifa inte bägge samtidigt dock, o vi ar fått vår bil inlöst eller ska bli av If där vi får runt 360.000 ganska mkt lägga på en 118d tyckte de flesta här i forumet tydligen. blivit sjukt sugen på en 330dtouring provkörde en idag borde nog aldrig gjort d :( hittat en som gått som demo bil hos en bmw handlare e ute för 399 pris innan d 445 nypris runt 510. snacka med han inte villig gå ner så mkt till men tror nog att ner mot 380 borde gå eller 385.000 iaf 07a som rullat cirka 600mil men men större motor dyrare skatt o försäkring, just nu krigar mitt hjärta (330d) mot min hjärna 118d för fullt :) lol |
|
|
Så, fick bilen i veckan, redan kört 70 mil. Har lagt upp lite bilder på den: Länk Hoppas att länken fungerar, annars återfinns bilderna på "min sida" MVH/ Rp |
|
| Grattis! Riktigt snygg! Kan du inte lägga upp lite interiörbilder också? | |
| wow.. riktigt snygg.. hur känns den?? hur är motorn??? | |
| Hur mycket skatt betalar du till VV för denna? | |
|
SV: Garpen Hej! Skatten ligger på 2031 kr per år. Beräknat enligt: ((119-100)*15+360)*3,15=2031 MVH/Rp |
|
|
SV: bmw_jerry Hej! Än så länge känns bilen riktigt bra. Tycker man sitter riktigt bra i sportstolarna. Motorn går tycker jag mycket behagligt. Man hör knappt att det är en diesel, den går väldigt tyst. Sen finns tycker jag att kraften räcker gott och väl. Enda problemet som jag hittills märkt är att bromsarna gnisslar ibland vid stadskörning...men tänkte se om det reder upp sig efter några hundra mils körning... Ska tanka den idag, får se hur mycket den dragit då! Återkommer med förbrukning första tanken senare! MVH/Rp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.