|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag kan rekomendera denna återförsäljare Länk |
|
|
Heavy, den återförsäljaren har inte tillgång till Rayzer extraljus. Jag har provkört demo-bilen nu (325 touring) med Rayzer och det fungerar riktigt bra! :D |
|
| Finns det någon återförsäljare? Nätbutiken verkar inte fungera. | |
|
Backard, de går ännu inte att köpa, men kommer snart på marknaden. Jag vet om återförsäljare, men tror inte att de får gå ut publikt med detta ännu. |
|
|
Alla som vill se dessa extraljus och bor i närheten av Göteborg kan gå på mässan dessa dagar och kolla in Visualeyes monter. De sitter monterade på en 3-serie cab där... :) |
|
|
Stämmer bra. Jag var förbi montern där idag och kikade på underverket. Svårt att bedömma "ljuskraften" just där på plats men en mysko grej var att det fanns två varianter. En med slät reflektor och en med fasettmönstrad, det bör bli rätt olika ljusbild med dessa. Men det var samma enligt infon jag fick, fast det tror jag knappast. FP |
|
|
Den ena var nog prototypen som är "handgjord" skulle jag gissa. Smidig sak iallafall, eller hur? :) |
|
|
Ok. Vilken variant är det som gäller då? Det fick jag inget svar på..? FP |
|
|
Nu skrivs det i affärspressen om Rayzer: Länk |
|
Gemini__ |
Som sagt bra idé. Men det pris på 7500 kr jag har hört gör inte detta till ett vettigt alt. för min del. Kanske blir billigare längre fram, vem vet. |
|
Jag har de senaste vintrarna funderat över någon liknande konstruktion för att bygga in i takboxen... med en Rayser och lite pill kanske det går att fixa? /M ///Magnus |
|
|
Länk Kanske blir det billigare framöver, man vet ju aldrig. Jag monterar i bägge mina bilar direkt jag får leveransen iallafall :) Vecka 10 tror jag de skulle levereras till mig. Inga andra extraljus är något alternativ för mig, det finns ju inga andra produkter med motsvarande fördelar. Kollade på 2st xenon typ dessa Länk och de kostar ca. 6000 SEK. Man måste ju jämföra Rayzer med motsvarande ljusbild och 2x Xenon tycker jag.... |
|
|
Kul idé Magnus! Du behöver 12v kabel upp till boxen + något multiverktyg typ Dreml och lite tid så går det nog. Man kan reglera ljusbilden lodrätt och vågrätt med vred på Rayzer men du behöver nog ändå passa in riktningen noga så du inte skjuter snett :) Fronten på Rayzer är ju väldigt sluttande så någon liten 30cm bred plexi-ruta mitt fram på takboxen kanske skulle varit det bästa att bygga dit... Fast å andra sidan... varför inte göra som jag och montera dem där det är tänkt att de skall sitta? :) |
|
|
Mycket kool idé men prislappen hämmar en del. MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
Jag älskar bra ljus men jag tycker det kan försöra helhetsintrycket på hela bilen!! om man monterar extraljus!! Jag satte dit 50 watts Xenon på helljuset & blev helnöjd. 35 watt xenon på halvjuset & 35 Xenon i dimljusen!!kör med 4300k på vintern & 6000k på sommaren(för syns skull)Det där med att montera i bilen under regnsensorn tror jag inte på!! Men jag kör mycket med Hästtranport & funderar på xenonljus på transporttaket, kunde va kul & se vad beiktningen & polisen säger om det!!??? Länk Mvh Schnitzer |
|
|
Jag tror det kan bli lite jobbigt när ljuskäglan inte följer bilens rörelser vid svängar osv, samt att den kommer att vara orolig i största allmännhet när släpet rör sig ifh till bilen vid ojämnheter i vägbanan osv. FP |
|
|
I Sundsvallsområdet rullar Rayzer demobil, en svart BMW 325 touring med Rayzer stipes/logo i silver över hela bilen. Kolla in monteringen på den om ni råkar se den så får ni se hur grymt snyggt det sitter. |
|
|
Nu börjar det ju bli höst.. Någon som köpt/kört med Rayzer som har en åsikt? Hittade en beggad på blocket för 5000 och funderar på att slå till. Något som är lite intressant att det kommer INGET resultat annat ä pressreleaser på google på de första 4 sidorna vid en googling på rayser. Det gör mig alltid lite skeptisk.. Varför diskuteras inte ljuset mer om det är så revolutionerande? Har man passat på att låna ut ett ljus till ViBilägare? De är ju välkända testare av ljus i bil och var ju en av anledningarna till att Lightforce snabbt fick genomslag i Sverige. //amullo --- Länk |
|
|
Jag tror att priset avskräcker många, så den typiska forum-användaren använder nog vanliga extraljus. __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.