|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Jag tror att orsaken till det "höga" (skitbilliga om man jämför med våra finska priser) på E30 är att E36 och E34 har importerats i mängd och massor, så det är inte E30 som är dyr utan E36 är för billig! | |
|
En fin E30 är inte värd mer än 35-40000:- //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
| Det är mycket konstigt om någon ger 55loppor för en bil som har runt 15 år på nacken. Som någon sa undantaget m3orna. | |
|
Mycket konstigt? Jag tycker att jag gjorde ett fynd! /Klaus. |
|
|
Tja så märkligt är det väl inte. Det finns ju inte många 325IM med ex diffbroms och tex ac i absolut toppskick. Med en E36 318 kan du ju välja o vraka. Det finns ingen som kan säga vad en bil är värd i köparens ögon. Har han letat i ett halvår på ett fullsmetat perfekt ex så varför inte. Det är ju inte mycket mer än ett par fina fälgar dyrare än 30 som väl kan ses som normal pris för en hygglig. Rydberg |
|
| Polaren köpte en 325 visserligen I för ca 1.5 år sedan för 30 med M paketet och lite annat. 1 ägare och hade endast gått 5000mil. Han fick ge 35 då. Men av någon anledning har e30 lyckats hålla ett ganska bra pris så det är bara till att gratulera säljarna. | |
Crusty |
Jag ber om ursäkt till alla som känner att jag förolämpat deras E30! Har bestämmst mig för att skaffa mig en sådan nu! "The Blue BMW" |
|
Haha ;) Vad ska du köpa då? Ett tips: 1. Kolla under plastbiten bak vid nummerplåtsbelysningen. På e30 brukar det krypa där. 2. Lika om den har stora M-paketet, mycket rost som kan komma där under alla lister. Kolla i lådorna bak i bakluckan. Lycka till!! |
|
Crusty |
Anden: Det blir nog en 320IM, men jag har hört att dom e förhållandevis törstiga om man jämför med t.ex en 325? Stämmer det? Nån som vet vad dom drar? Jag tackar för tipsen o håller ett öga öppet! M.V.H Henrik |
|
Om du inte köper en 325'a tycker jag du ska köpa en 318 iS-90. Bränslesnål och pigg. Mr C |
|
|
Allt jag vet är att när jag hämtade min 325'a -90 i göteborg så drog den 0.71 på hemvägen, ca 50mil. Det tyckte jag var helt ok. Håller med Mr C om att om du inte ska ha en 325 så ska du köpa en 318is...Dom är sjysta! |
|
|
Köpte min 325i -88 för 3 år sen för 38 000, skinn ac, m-paket, 17000mil, ingen rost å nya 17" med däck....Körde ett halv år 1700mil fick 43....DÅ!!! Skulle aldrig tänka mej en E 30 för mer än 25-30 tusen. Å då ska det vara en maxad 325:a, men som sagt e36:an är jävligt billig..... |
|
Crusty |
har oxå hört att 318is ska vara rappare än 320. Men ja vill gärna ha en sexa , tycker inte om 4:rna. "The Blue BMW" |
-:BeeMWe:- |
Vem fan villl ha en snikig 4a... Inte BMw Köp en äcklig japnare istället. |
|
om man ska köra hårt..så får ju 4an arbeta betydligt mer....går skönare med en 6a.... .."stereon på max, och sexan skaa va rak, tärningar där fram och jalusi där bak"...Joddla med siv - Inte ens en kolvastång.. CF |
|
| Den "snikiga" 4:an i 318 is 16v räcker väldigit bra för att dra en 320 med 6:a utan problem. 320 88:a har 129 hk och 318 is 16v, 90-91 har 136 hk. Dessutom är de utrustad med M chassi, det är inte många 320:n! ännu ett fördel till 318 is 16v är soppa förbrukningen, kör man lung på landsväg drar den 0.63! 320;n drar inte under 0.8! Jag har haft tre 320:n och 318 is 16v så jag vet vad jag pratar om. | |
| Håller med eraabos. 318 is är klart piggare och varvvilligare än 320. Trevligt chassi, shadow line och inredning i stil med M3:an. Har haft en antal BMW men denna modell är en av de jag var mest nöjd med. Personligen gillar jag inte 320, men den funkar nog om man är mer inriktad på komfort framför prestanda. | |
Crusty |
Har haft dena bil i tanke, Länk men jag vet inte om ägaren har den kvar. Ska sälja min bil först innan jag köper ny. "The Blue BMW" |
| Crusty, jag lovar, du blir inte besviken om du köper en 16v. Min blev tyvärr stullen och hittades aldrig. | |
Crusty |
Men hur e det med ljudet i en sådan då?? Dom låter väl ändå lite mer än vanlig 318??? Det måste ju låta lite respektfullt! Även om det e en 4:a!! "The Blue BMW" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.