|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Crusty |
Tja! Har länge funderat på om jag inte skulle byta ner mig i bilmodellerna! E sugen på en E30 320-325IM. Men alla dessa bilar har ju 23.000mil på mätaren o säljare ska ha..ja i vissa extrema fall 55.000:-!! För en E30! Jag har en E36 318, specialmodell med 12.600mil den e ju för fan knappt värd 55.000:-!! Hur kan E30 vara så jäkla dyr? Om någon nu undrar varför jag vill byta ner mig så e det av anledningen att jag vill ha en mer ungdomsbil. En man kan styla hur man vill utan att värdet sjuunker så värst kraftigt. "The Blue BMW" |
-:BeeMWe:- |
Kolla mitt info |
Crusty |
hade jag gett ett bud skulle det nog varit 25.000:- Den verkar ju faktiskt fin! "The Blue BMW" |
|
Om du är sugen på en e30 så har jag kanske en som är ev till salu. Beror på om jag hittar nån billigare bil att åka i. Har blivit uppsagd från jobbet :( Så nu måste jag kanske sälja min Ögonsten! 325iM -90, delfingrå metallic, 15670 mil på mätaren, 17" sommar med nya däck(gått 100 mil max), 15" sommar med en säsong kvar och 14" plåt med vinterdäck som gått sen i november. Stora M-paketet med allt vad det innehåller. Vita blinkers fram och på sidorna, Pioneer bandare med CD-växlare följer med i vilket fall. Lite trasig förarsportstol(enda felet på bilen) Har alltid startat och aldrig haft några problem...! Har en hel pärm med olika kvitton och bes papper sen den var ny. Bes 6/1 -02 och skatten är nyss betald. Pris inkl alla fälgar och däck: 48 000:- (ej prut!) Pris 15" och 14" vinter: 42 000:- (ej prut!) Maila andreas_johansson@home.se om du är intreserad av bilder... |
|
Crusty |
Tja! vill inte vara oförskämd...men här har vi det igen! en E30 för 50 lax! Visserligen har din bara gått 15000mil, men jag ska typ sälja min E36 för 55 lax, det betyder att din bil skulle vara 7tusen billigare? Nja, nej tack! Jag tackar för erbjudandet men nej tack! "The Blue BMW" |
|
Ok, nu pratar ju jag för mig själv...Jag prioriterar få ägare, lite mil och fräsh men alla prioriterar ju olika... //Andreas |
|
Crusty |
jo visst jag håller med dig! Absolut! Men jag ska kanske inte utala mig om en bil jag inte sett, vad vet jag ! den kasnke e vär sina slantar! E den i pedantiskt skick så fiins det säkert folk som vill betala! "The Blue BMW" |
| Anden: hur många ägare har din haft då? | |
|
Måste hålla med Crusty i det här fallet, en E30 325-90 för 48.000:- känns som mycket pengar för en gammal bil även om den är väldigt fin. Men som sagt så får man ju aldrig mer för sin bil än vad någon är beredd att betala oavsett vad man själv värderar den till. Länk |
|
|
Nej, det är sant...det är lite svårt att bedömma en bil efter text :) Helst så skulle jag vilja byta med nån som hade en 318 -88-90 + pengar... //Andreas |
|
|
jo, min bil har haft 9 st ägare på Papperet men en del är bilhandlare...Olika där oxå vad man definerar många ägare...Kollade på en 90'ans M3'a, gått ca 15 000 mil...20!! ägare. Mil och ägare spelar väl egentligen ingen roll på hur bilens skick är...Bilen kan ju vara i drömskick med ca 15 ägare och 25 000 mil... :) Bara som exempel... |
|
Höhö 25 papp? Jag har 2 st som bjudit över 30 papp iaf :) Vi får c vad som händer, båda verkar mycket seriösa. |
Crusty |
Anden? var det inte du som skrev "Jag prioriterar få ägare" hrmm.... 9st? Hur många av dom var bilhandlare? "The Blue BMW" |
Crusty |
Har igentligen fortfarande inte fått nått riktigt svar på varför den kan vara så dyr? "The Blue BMW" |
|
Som Malte sa, tillgång och efterfrågan. Jag fick ge 45000kr för min 325-88 i höstas och jag måste säga att jag är jävligt nöjd med det priset, trots att jag omgående fick lägga ut 8500 på däck. Välvårdade, ej sönderkörda och ej rostiga E30 är det nog faktiskt ganska ont om, och då kan man begära och få dylika summor för en så gammal bil. Jag kör mycket hellre en E30 för 45kkr än en E36 för 55kkr! Lycka till! MfG, Klaus. |
|
|
Jag skulle säga att en E30 aldrig ska kosta över 40.000.- (M3 undantagen)Anledningen till att dom står högt är att det är fina körmaskiner. Mr C |
|
|
-:BeeMWe:-, "Jag har 2 st som bjudit över 30 papp " typ den kommentaren från dig kan man läsa i flera inlägg från dig, varför har ingen av de slagit till än?! Hur mycket har de bjudit med tanke på att du begär 32000 för bilen? |
|
|
Tja, varför den är så dyr...? Man vill ju inte sälja till underpris om man har kostat på den mycket...Eller hur, har jag fel? Jag vet ju att man inte får nåt för kostnader man lägger ner på bilen i efterhand när man säljer den. Som Klaus och Malte sa...man får det man betalar för... //Andreas |
|
|
Ja just ja...anledningen till att jag inte svarade på en gång var att jag inte satt vid datorn. Var ute och putsade på min bumse... :) |
|
eraabos: Nu blev det sådär kaxigt igen. Vägrar svara, följer reglerna istället. Slutar alltid med att nån blir bannad. |
kawa |
Tja! Jag köpte en 318 e36 för 18000kr......... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.