|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tydligen har nya M3:an sprängt 8 minutersvallen på Ringen. 7:57 jämfört med den gamla på 8:22. Det är en evighet i skillnad. Läst på M3post... Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
| grymt bra tid.... en m3 e92 csl kan nog slå en riktig bra tid på ringen :D | |
|
BMW-Jonas: Det verkar ju vara en spekulativ tid än så länge? 8:22-25sek=7:57 enl Richter När ska SA's stortest presenteras på E92 M3? Mvh, /Wille |
|
|
I Automobil tror dom ju också att dom kan kapa lite på Carrera S tid för de har upptäckt lite bättre spårval, föraren har förbättras osv. Det var väl ca 1,5 år sen dem tog tiden för Porschen. Så egentligen går nog inte M3an snabbare än Carrera S på Gotland ring. Mvh Johan |
|
|
M3E30 är skitkul att använda som bruksbil, det är lika trevligt att sätta sig i den på väg till jobbet som att vakna upp brevid någon man håller kär. Efter en hård dag på jobbet så lämnar man allt bakom sig när man vrider om tändningen & bilen mullrar smått ilsket. Enda anledningen till att dne inte kommer fortsätta som bruksbil är för att hela bilen kommer genomgå en grundlig renovering i vinter & motorn kommer vara lite för giftig för att sedan kunna puttra runt med i stadtrafik. Roligast bruksbil jag haft, utan tvivel. Alla prioterar vi saker annorlunda, vissa av oss älskar en AC/navigator & möjligtheten att kunna ställa in stolarna med genom att trycka på en knapp. Andra ser det som fullkomlig idioti. Det gäller väl dock allt här i livet, vissa är bröstfixerade, andra har en vag fetisch för höftben eller fötter den tredje tycker om män. Jag kan dock aldrig argumentera emot att bmw har helt klart gjort en bil för att sälja till den stora massan & inte till tex mig som ser airbag & voilymknappar på ratten som djävulens påhitt. Bespara mig gärna kommentarer som hänvisar till någon form av "säkerthet" - jag ventilerade bara en tanke. |
|
|
Kan bara hålla med, M3 E30 funkar perfekt som sommarbruksbil Mvh Ferenc |
|
|
Less is more, det gäller ju även bilar ibland. |
|
|
nojas: Håller med dig helt. M3an blir nog väldigt trevlig efter renov., ;-). Kanske centrumbult och inbyggda "tyngdlyftare" också ? ;-) |
|
|
För er som vill lysna på FAQ om M3E92 där man bla är inne på hur snabb bilen är? Länk |
|
| Lite skoj när man läser M-filosofin. För mig stämmer ingenting av det på den nya M3:an. | |
|
Vad är M-filosofin? Var kan man läsa om den? |
|
|
BjörnB: Klicka på länken som jag la in i mitt föregående inlägg och ta en kopp kaffe och lysna på FAQ |
|
|
ok, tack. Tar det ikväll tillsammans med en whiskey. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.