|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
hej...har funderat på en m3 e46 smg 2.. 02 svensksåld rullat 3800 mil...maxutrustad...de e första ggn ja köper en m-bil så ja vet inte va man ska va försiktigt på innan man köper en sån?va ska man kolla efter....smg 2 ??va kostar den ??om den skulle rasa ?men de gör den väl inte ??bilen e i jätte fin skick.... /Nico | |
|
kolla historik, servicebok mm, ev försäkringskostnad. Annars ska det inte vara några problem. Lycka till //Stefan |
|
|
bilen e svensksåld o e i perfekt skick....serviceboken e uppföljd...o försäkringen har ja kollat upp...men ja menar...om nåt går sönder o sånt på bilen..ere dyra grejjer ??vet nån va smg2 kostar ?? /Nico |
|
| smg3 på nya m5:an gick loss på 110 me arbete. Kanske ligger lite under de? | |
|
ja har hört 34 000 men de e tillägg när man beställer bilen som ny?? /Nico |
|
|
Kolla villkoren för de försäkringsbolag som är intressanta, dvs hur länge deras maskinskada osv gäller, max antal år eller max körsträcka och vad det skulle kosta om något händer. Låter som en intressant bil du kollar på! Det ska inte vara några problem.. MVH Johan |
|
|
Nico_boss: 1.För det första det finns ingen bil med maxutrustning, punkt slut 2.Kolla historiken prata med föregående ägare 3.Be att få göra ett M-test på bilen 4.Se till att alla service intervaller är gjorde inkl ev uppdateringar på ex:SMG lådan,navin etc 5.Titta gärna på fronten,huven etc då dessa är mkt känsliga för stenskott 6. Om det är 02 har den säkert varit inne för dvs byten av lagerskålarna bör finnas papper alt kan säkert bmw ta fram det. 7. Ring runt bland F-bolagen och se vilka pris nivåer premien ligger på. 8. Pruta det finns ganska många att välja på Lycka till |
|
|
34 tusen var beställning från fabrik... Eftermontering och utbytes grejor blir ofta mer än dubbelt så dyrt. Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
|
ok ska kolla runt lite /Nico |
|
Gemini__ |
Senaste Automobil har en köpguide på just M3 E46, kanske kan vara av intresse. |
|
ok..vart kan ja kolla det???nån sida??? /Nico |
|
|
lyfter upp tråden bara...tiden e inne...ja köper den snart...borde ja få reda på nått mer ??? /Nico |
|
|
Du kan alltid ringa föregående ägare, samt svensk bilprovning ang mätarställning vid senaste besiktning. MVH Johan |
|
|
Nico min SMG- låda kostar ca 65 000 utan arbete inräknat.. å de e SMG 1.. Köp en manuell!!!! |
|
|
köp smgII och se till att ha en försäkring som täcker låda och drivlina...Enligt bmw själva så dras den manuella lådan med många problem och besök på verkstaden medans smgII i princip aldrig haft några problem... sanchii>> du kan inte jämföra kvalitén mellan smg & smg II det är som dag o natt.... |
|
|
Nej men ja känner folk som ägt och äger M3:or me SMG 2.... dom e av mycke bättre kvalité men börjar de krångla så är de kört.. de finns knappt nån jävel som vill renovera dom... bara renoveringen går på en massa tusenlappar... å lådan.. ja du vet kanske själv va de kostar å byta den.. sen så kan de där jävla hydraulsystemet krångla som fan... allt kostar.. å inte lite heller.... Ja har kontakterna som både fixar de där.. å känner folk som har å har haft dessa bilar.. de e inte värt det.... |
|
|
sanchii>> jag förstår inte riktigt vad du menar....??? Att dom manuella lådorna skulle hålla bättre eller??? Alt att smgII skulle hålla låg kvalité? Då är du tyvärr ute o cyklar....Jag har varken på detta forum eller någon annan stans hört talas om att ngn haft ett enda problem med smgII förutom möjligen att styrboxen har krånglat alt låsen/sensorerna till motorhuven har varit dåliga och gett utslag på växlingsindikator till smg:n. Dvs inget maskinellt fel.... Jag känner en kille i verkstaden på BMW i Solna, han har under sina år bara haft en enda bil inne där smg:n har krånglat, till vanligheten hör däremot att dom får in manuella m3:or titt som tätt med maskinella fel Nico>> Det finns en "SÖK" funktion som du kan använda på detta forum Den tråd du letar efter är denna: Länk Där tror jag att det framkommer ganska tydligt om vad folk tycker är bäst! Lycka till! |
|
|
tja sanchii..ja har oxå hörd som Bomis säger...de e stor skillnad mellan SMG 1 o 2....sanel...du hörde va som hände min bil va??? /Nico |
|
|
ja det är en enorm skillnad.. SMG 2 e mycket bättre ingen snack om saken.. Alla gör som de vill men manuell e å föredra tycker ja....Å de ja sett å hört visar verkligen på att manuell låda är å föredra... A ja hörde att den blivit saboterad lr?? Min bil ska genomgå en riktig behandling nu över vintern... |
|
|
aaa dem sprängde den....vet inte vikka...aaa din bil står i malmö va ? /Nico |
|
| ne den e hemma nu... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.