|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
3 liter drygt är väl vad man får ut om man bara tömmer med urtappningsbulten utan filterbyte... Mvh Robban |
|
|
Men kolla upp ordentligt att det verkligen ÄR Dexron III du ska ha, på automatlådan kan det finnas en lapp som anger korrekt olja. /Robban |
|
|
Om lådan har en grön skylt ska det vara den dyra ESSO oljan. Är skylten svart går det med dexron. Årsmodell 94 är precis vid skiftet från Dexron till Esso oljan så kolla skyltens färg. molle |
|
|
OKej, jag ska kolla i dag. Håll tummarna för mig att det är Dexron III :) __ /Chrille |
|
|
Lådan har en svart skylt/lapp :) Då är det Biltema Dexon III som gäller då? Var fyller jag på? __ /Chrille |
|
|
Nr. 7 är påfyllningen, du måste ha en oljesug. Nr. 9 är urtappning: Länk Jag skulle ha tagit Biltemas delsyntetiska ATF som jag länkade till förut Mvh |
|
|
Aha, det stora hålet är alltså påfyllning och det lilla avtappning. Men hur vet jag när jag fyllt på fullt när hålet sitter..ehhmm up och ner :) ?!? __ /Chrille |
|
| Det rinner ut. =) | |
|
Men om håler är på undersidan av lådan, alltså i tråget så lär det ju rinna ut så fort jag fyller i ?!?? __ /Chrille |
|
|
Urtappningspluggen nr.9: Länk ska vara stängd =) Påfyllningshålet ligger ca 10cm över urtapp, tråget rymmer ca. 2-3 liter. Mvh |
|
|
Ahh... Nu fattar jag,, Tack :) __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.