|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
TS 810 är nog betydligt bättre på asfalt, de är ju gjorda för Autobahn. Dessutom verkar det ju som de är riktigt bra på nordisk mark också enl. TV. Ska köpa sådana själv. Funderar på 205/50 på 17" fälg. Behöver det vara bredare bakdäck på vinterdäcken som det är på sommardäcken? Där är det ju 225/45. Eller funkar det bra att sätta 205/50 runt om på vinterdäcken? Mvh, Fredde |
|
|
Såklart det funkar bra med 205:or. Det är ju bättre ju smalare däck man har på vinterdäcken. Själv köpte jag 17" som var lite begagnade, det var 225 runt om på dom, men det får man tåla. Sen satt det hakka 5 på, och det är ju bra när man bor lite mer norrut i landet... |
|
|
Jag ska sätta på Nokian RFT dubbfria 205. Någon som har erfarenheter av dessa? |
|
|
Jo, det är klart att det funkar med 205/50, lite korkad fråga kanske. Men jag tänkte mest på ifall jag skulle kränga på vinterdäck på M-17 tummarna. Mvh, Fredde |
|
|
Jag har orginal M-sport 17" med olika bredd på bak och framfälg, Hakka4 205/50 17 sitter monterade runtom, funkar fint. Mvh, /Wille |
|
|
Det som talar emot är ju självklart de 20 ekrarna som skriker efter omsorg i vårat slaskiga vinterklimat :( Mvh, /Wille |
|
|
Orkade inte beställa på nätet så jag gick ner till den lokala däckfirman och köpte Continental 16" med dubb på en relativt billig fälg som heter Svf London. Den glansigt blanka färgen ser faktiskt rätt bra ut på min Le Mans-blå. [url]Länk Continental har ju också vägassistans vilket ju är bra eftersom man ju inte har något reservhjul. Lagningspaket + 12V-kompressor ger jag inte mycket för. -- /leinad |
|
|
Länk rätt länk ovan Gillar continental, de är tysta och tyska :) -- /leinad |
|
| Tydligen funkar det inte att hålla på att kränga av och på RFT däcken har däckkillen sagt. Därför måste man ju köpa ett set fälgar och däck. Frågan är vilka fälgar som är snygga till bilen, vågar man sätta 16" på den utan att det ser tokigt ut?!, har 17" M-sport nu. Vad händer med däcktrycksövervakningen måste man stänga av den? | |
| Däcktryckövervakningen fungerar på ABS-sensorerna. Det finns mao. inga sensor i fälgarna så att du ska inte behöva stänga av den, om det nu ens går att stänga av den. | |
| frippo och gustaf - lastbilsfolket löser rft-problemen, men visst är det krångligt! | |
|
Gustaf, Att din däckgubbe inte vill kränga av och på RFT-däcken, är det för att det tar längre tid att göra det som han säger så eller menar han på något annat? |
|
|
Snålade lite och behöll vinterdäcken från min förra bil (E46:a), Stjärneker 45 16". Ser för djäkligt ut tycker jag... ärligt talat. Från att ha varit en snortuff bil med 17"M, ser den nu bara blek ut med 16"... Kan inte våren komma snart igen? ;-) |
|
|
Han menade att det skadade RFT däcken om man skulle ta av dem från fälgen och sätta på dem igen. Dem är ju uppbyggda på något annat sätt och är hårdare. Lite skumt verkar det men då borde nya däck också bli skadade när dem för första gången krängs på. Känns nästan som att man får satsa på 17", framför allt när man har M-paketet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.