|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Salt = rost Sverige + salt = sant Bil + salt = rost Tyskland - salt = ingen rost Varför fattar ingen att det är enbart för allt salt vi har som alla och jag menar alla bilar av olika fabrikat rostar! Finns inget märke som klarar sig bättre mot salt än någon annan inte äns svensk tillverkade bilar volvo/Saab saab är iof ingen bil men än då.. Så alla bil ägare borde ju stämma Vägverket för miljöförstöring och för att våra bilar rostar.... |
|
ASA racing |
Det var nog bland det allra bästa som skrivits på detta forum: Stäm det förbannade Vägverket för att de förstör våra bilar. På vintern med frätande vägsalt samt på sommaren med vasst oljegrus. |
|
Visst skiljer det sig hur olika bilar motstår rost. Det finns dom som är bättre än BMW och det finns även en hel hög som är sämre. Angående salt och Tyskland så saltas det friskt även där, men det finns saltfria regioner. Slutligen kan jag säga att jag inte heller gillar salt, särskilt då det används så det försämrar väglaget. Underkylt regn är väl helt ok om man saltar bort. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.