AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.062

Oljeservice, olika pris?

Sida 2 av 2
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
Nja, jag tycker inte det är så konstigt om man valt att byta dessa filter vid varje service, om man tidigare gjorde det vid varje 3000 mil. Om man inte bytte vid en oljeservice skulle det kanske gå 4500-5000 mil mellan bytena, och det tror jag är för länge.
På min förra bil, en MB E300TD -96, byttes kupéluftfilter varje 3000 mil och det var faktiskt på gränsen till för länge mellan byte. Lite beroende på när på året det gjordes kunde man märka stor skillnad på hur mycket (lite) imma det blev på rutorna. Gamla filter har samlat pollen och björkfrön etc. som binder fukt i filtren. För mig känns det som ett minimum att byta varje 3000 mil.

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...håller med...förträngde att det är skillnad på serviceintervallerna på din vagn kontra min äldre E39:a :)

Mvh Janne.
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Kan bekräfta att 2st mikrofilter ingår i olje servicen/priset som nämdes tidigare i denna tråd.
ar
114
arre_
520dA -12
kan nämna för intresse att bmw nu har sänkt sina priser för oljebyte, fick hem ett reklamblad frn dom idag. priserna är följande: 4 cylindriga motorer: 895, 6 cylindriga motorer: 995 och 8 cylindriga motorer 1095.

ganska intressant, tydligen har de upptäckt att många oljeservar bilarna på annat håll!

/arre
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Toppen!

Vi får väl se vad nästa faktura slutar på men antar att BMW själva tjänar på att sänka priserna ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.