|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tar det inte personligt heller så det är lungt. Det är en gammal bil med över 30000mil på mätaren, hade den vart nyare eller ett rent entusisatfordon så hade jag också tänkt så, men nu gäller det att hålla liv i bilen till vettig kostnad känns det som. Valet föll på biltema när de var i alu. Sen att BMWs numme är samma, ja då betyder det väl att samm del i en snyggare förpackning kan köpas på BMW? Rätta mig om jag har fel. Annars hade den väl inte haft bmws nummer? |
|
|
vissa saker, tex oljefilter, skulle aldrig komma på fråga annat original kan jag säga. Sunt förnuft kanske? |
|
|
Gto 80 och om delen inte har något bortslipat nummer eller eller ett annat nummer hur resonerar du då? Även om det är ett nummer instansat så kan ajg inte förstå hur det kan vara samma del om delen ser helt olika ut till formen. |
|
| en undre länkarm på bmw ser inte ens ut som original, kan omöjligen vara samma tillverkare. | |
|
Varken Biltema eller BMW tillverkar, vare sig länkarmar eller oljefilter. Misstänker att BMW´s länkarmar orginal är tillverkade av Lemförder eller Vaico och att oljefiltren är tillverkade av Mahle eller Hengst, Jag resonerar som så att det säkraste och billigaste sättet att köpa kvalitéts-reservdelar är att köpa dessa i tillverkarens kartonger på t.e.x Mekonomen och i vissa fall lika billigt på BMW. På Biltema finns säkerligen en hel del kvalitéts-fabrikat, men osäkerheten är stor. Det låga priset kan lika gärna bero på lågprisfabrikat som märkesdelar upphandlade i stora kvantiteter. AE |
|
|
Ja nu är de iaf bytta, och de gamla såg ut att en gång i tiden ha sett exakt likadana ut. Billigt: 998:- för länkarmarna + 1000:- för bytet, men då ingick även nya handbromsbackar (kostade400:-) med montering av dem samt montering av medhavd ABS hjulgivare (580:-).... Kanon eller hur! |
|
|
Lemförder är oem till bmw. Att bmw inte tillverkar delar fattar jag också. Att biltema är billigt går inte att komma ifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.