|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gutte: Jag kan berätta en historia om du vill. När jag var och tittade på min dåvarande M5 E34 3.8 Touring-95 så hade jag möjlighet att köpa en Audi S6 4.2 Avant-95 nere i tyskland(det här var -98). Nere i tyskland körde jag bilen ett par dar och konstaterade att vissa saker som jag i bmw uppfattade som, hur säger man, förarorienterade inte alls funkade på samma sätt i Audin. Prova om möjligt och kör en S4/ S6 ett par dar. Även om M5an var dyr i drift så visade sig S6 4.2:an vara om möjligt ännu dyrare i både försäkring och reparationer när jag kollade lite priser i Sverige. Det tar tid att hitta dom där små sakerna som gör BMW liksom. Jag köpte BMWn , mest på känslan i styrningen samt sången ifrån motorn tror jag:)) Container är väldigt praktiskt när man ska köra kakel, golfklubbor( jordbruksredskap Steaman?), båtmotorer, barnvagnar och annat dylikt. Hoppas du hittar en bil du blir nöjd med. Mvh Asken |
|
|
Du Asken, du har nog lite matjord i fickorna! Även jag inser att lastutrymme är bra att ha. jag var nere i småland och hämtade en Renault Scenic till min fru. Efter ett halvårs övertalning så gick hon med på att offra sin 318ti! Så nu kan vi köra hur mycket som helst till landet! dessutom kan vi parkera den i skärgården utan att buset skall frestas. Jag körde också jord idag men sånt lägger jag på släpet! Det gäller även andra jordbruksredskap som spadar och golfklubbor! För att komma till ämnet Söderköping så har jag pratat med den firman på telefon för några år sedan och kunde bara konstatera att de verkade helt oseriösa och inget att ödsla energi på! |
|
|
Steaman: Dubbla orginal gummimattor håller klädsel ren som en baby (_!_). En i bagageutrymmet och en på det fällbara ryggstödet. Var först i Solna med att köpa gummimatta för ryggstödet:) Mvh Asken |
|
|
Hittar ingen gödselspridare i tillbehörskatalogen, konstigt. Kanske finns till X5 3.0d?:)) Mvh Asken |
|
|
Asken: Jag vet att dom är äckligt dyra att hålla i ordning. Men som sagt, jag behöver en kombi och BMW är tyvär inget allternativ för mig denna gång. Vet inte om jag kanske behåller M5an om det går ihop sig ekonomiskt och jag har plats. Jag säljer bara M5an om jag får vad jag vill ha för den. Folk verkar tro att en M5 som är i bra skick kostar 50000:-???? Blir lite konfunderad när folk mailar in skambud. Jag begär 79000:- . Och det kan jag lova att den är värd! Men det är bara att ha is i magen och vänta in rätt köpare. Kanske blir av med den i helgen. Han med S4 kanske vill byta. Du kanske är intres. att byta mot din " krutcontainer " :) Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker! |
|
netsix |
M 3 Tråkigt att du drar alla handlare över en kam. Det finns faktiskt många ärliga handlare som försöker hanka sig fram bland alla myglare. Tycker att alla som säger att alla handlare är skojare skall läsa nya bilsport (som finns i affärerna vilken dag som helst), där finns en artikel som heter "hästhandel eller seriöst arbete". En träffsäker läsning. /netsix Länk |
|
Netsix.. Visst är det tråkigt, det håller jag med om men det ska fan hända mycket så att jag litar på en sådan ! Har man blivit lurad en gång krävs det mycket för att börja lita på de igen . Men som någon sa det är upp till var och en att kolla bilen väldigt noga (om det nu är möjligt) innan man slår till ? |
|
netsix |
M 3 Jag tycker det är extra tråkigt iom att du kallar mig oärlig och att jag skulle vara en fuskare iom att du tycker att alla handlare är det. /netsix Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Netsix:Varför inte erbjuda Gutte den vita 540 touring som ni har,så ju faktiskt fräsch ut "klockren" kanske till och med. :))Hur kan du missa det tillfället. MVH Hasso |
netsix |
VA, har jag missat det, rackarns. Jodu gutte, vi har en 540iAT som kanske kunde vara nåt. Finns bilder och lite info på www.foretagsbilar.se Hihihi /netsix Länk |
| Då var det dags för nyheter. Länk | |
|
Hehe trevliga pojkar , jag har varit där och nästan gjort affär......... Kommer aldrig mer åka dit igen... Billy aka Fantômas |
|
| Pratade med en lirare där för ca 2 veckor sedan anf en 535d, glad att jag inte åkte på besök...kommer inte åka dit heller! | |
| Jo, det vi har att göra med här är goa killar från Balkan som skyfflar upp transportlaster med Italien-import. Regel är att de passerat "mätarskruvnings" maskinen innan utställning i hall. Men det är ni säkert medvetna om, så egentligen onödig information. Miljoners miljoner har de tjänat hittills på detta iaf...Sorgligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.