AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.158

Storlek på hylsan för centrumnavet ifram på E30 325 cab ?

Sida 2 av 2
Ska ju ha ABS till min, sen har jag som policy o inte köpa så mycket från biltema. Ett hjullager är ett utav dom, men dom duger säkert så sett.
Original är bäst :-)

Mvh
Henke
original och original. står det skf på biltemas hjulager så är den lika bra då det är dom som tillverkar lagrerna oavsett bilmärke
bmw lägger ju bara på lite "vinstpengar"

min bmw 324td hemsida Länk
vad menar du?, tror du inte man kan gjuta in en skf logga på en icke skf lager?

Mvh
Henke
ASA racing
Min personliga uppfattning om BMW original är nog tyvärr mindre bra,
När jag sist köpte ny spännrulle till kamremmen, så stod det Made in China på spännrullen, på kamremmen stod det däremot Made in Germany. Spännrullen höll endast 3.500 mil, sedan skar den med ett högljutt skriiiii.

Det har även stått andra tvivelaktiga tillv länder på BMW:s originalkartonger. Så BMW original, står dessvärre EJ speciellt högt i kurs hos mig.

MotorNords spännrullar är visst av mkt god kvalitet. (Made in Germany)
Det har faktist gått så långt att jag kollar tillv landet INNAN jag beställer från BMW, är det ej Made in Germany, så brukar Biltemas grejor ofta vara bättre.
Det blir i varje fall inga mera spännrullar från BMW:s Kinaimport. No Thanks
ASA racing
Vad det gäller BMW:s original hjullager, så vill jag minnas att de är från tillverkaren KOYO (Asiatisk tillv)
Biltema kör istället med Hel Svenska SKF. (Under halva priset)
FAG Germany, 561948AE står det på mitt nyinköpta. Står precis samma på originalet som sitter på. Nånting på 1200 gav jag för det nya, istället för Biltemas 900.
Inte så stor mellanskillnad o bråka om igentligen.

Mvh
Henke
ASA racing
Det stämmer att BMW använder FAG hjullager, mina bakre hjullager kom från just FAG, de byttes tidigare vid 6000 mil.

Det många ej vet är att de allra flesta hjullager innehåller på tok för lite smörjfett. Öppnar man ett nytt hjullager, så häpnar man över det snåla innehållet med fett. (Några få penseldrag)

Innan jag monterade mina nya hjullager, så pumpade jag dem först fulla med högkvalitetsfett. De kommer förmodligen aldrig att gå sönder;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.