|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Kollade lite på bilder och jämförde, måste säga att det ser lika ut förutom att blinkers fram ser lite annorlunda ut. men kjolpaketet ser lika ut! -02 har uppsvängd blinkers och på -01 går den neråt! drive.bmw |
|
|
Det skiljer på sidokjolarna, det är lätt att se när man vet hur det ska se ut. De på M-paketet har en utbuktning som är smalast fram och sedan blir bredare ju längre bak den går. Pilformad kanske man kan kalla det. De som ej har M-paket Är smalast fram, bredast på mitten och smalnar sedan av igen mot bakre hjulhuset. Blinkersen skiljer därför att 02 kom Facelift. Då flyttades också sidoblinkersen högre upp på flyglarna. Det har alltså inte med M-paketet att göra. |
|
|
Tack! nu ser jag vad du menar, bra att veta! jobbar natt så jag har gott om tid att kolla runt lite och hittar en del matnyttigt! mvh. drive.bmw |
|
|
Rekomenderar verkligen en 330i. en underbar bil, min är ifs bakhjulsdriven men kan inte tänka mig att det skiljer så mycket. Rolig att köra, bekväm samt byggd med lite kvalitet och känsla. De erfarenheter jag kan dela med mig med är att knappen till shoppingluckan gått sönder, bensinpumpen krånglat och att oljenivåsensorn har gett upp. Shoppingluckan och oljegivaren var mest skönhetsfel, luckan kunde öppna sig själv då och då och givaren varnar för låg oljenivå några sek efter start, dock med korrekt mängd olja. Båda kostade ca 1000 lappen att åtgärda Bensinpumpen var lite lurigare men å andra sidan så är det extremt ovanligt, felet finns beskrivet här på forumet. Lycka till med din nya bil, om du nu köper den. //Bjerser |
|
|
Tack Bjerser! har i princip köpt den (i mina tankar) ska upp efter helgen och se så allt är som det ska med bilen och papper. Har fått ett 30 tal bilder på bilen in o utvändigt, ser väldigt bra ut! Såå om allt stämmer så ska det bli ljuvligt att köra den hem ca: 50 mil fast innan det ska jag luska upp så mycket jag kan! och ni bidrar till mycket tänkvärt och känsla. mvh drive.bmw |
|
|
Som sagt, jag är väldigt nöjd med min 330xiaT, är ju inne på min andra nu. Min förra som var en 2001 med 17.000 mil på mätaren hade jag bytt xenonlampor på, men det var ju bytt på den du ska titta på. Kolla som sagt damaskerna fram så de inte är spruckna, känn efter så att bakrutetorkaren inte går trögt, de har en förmåga att korrodera inne i mekanismen så att de fastnar. Öppna "shoppingluckan" och dra vindrutetorkaren fram och tillbaka, den ska gå lätt. Annars brukar man få ta isär mekanismen i luckan och fetta in den så fungerar det bra igen. Använd inte 5-56 och liknande. Kolla också om bakluckan och motorhuven har blivit bytta på rostskyddsgarantin. Bra att veta. |
|
|
ska kolla upp om de är bytta på garantin, vore ganska bra om det var gjort redan typ!. Nu vill jag bara komma till ett avslut och hoppas att jag köper den och blir nöjd. måste säga att det får hända ganska mycket för att jag Inte ska köpa den som sagt! ska se om jag får tag på han ikväll och se vilken dag som passar för en trolig affär! Strålande sol ute och ska snart ner och jobba natt 18-06 så det blir nog några timmar i forum senare :) mvh drive.bmw |
|
|
i morgon startar resan mot införskaffandet av 330xi, bara hoppas allt är som det ska. ska bli trevligt att köra den hem imorgon onsdag. drive.bmw |
|
|
YES! nu har jag köpt bilen!! 330xi och jag måste säga: underbar att köra. har beställt tid för service och montering av stänkskydd, skulle man kanske göra själv men så blodigt dyrt är det inte ;=) drive.bmw |
|
|
Stänkskydd monterar du smidigast i samband med omläggning till vinterdäck vilket tyvärr inte är så långt in i framtiden ;( Mitt tips är att köpa stänkskydden och be en lackerare lacka de i bilens färg, det blir så mycket snyggare! Jag har gjort så på min bil :) Grattis till köpet! Mvh/ Niclas |
|
|
ska sätta på vinterdäcken i morgon och fylla dem med Nitrogen, Har dubbfria vinterdäck och tror att så länge det inte är isigt så går det nog bra med fyrhjulsdrift. drive.bmw |
|
|
Tänkte sälja min BMW 316 -94 coupe som just nu rostlagas och har gått 16000mil. Perfekt vinterbil och billig att äga! drive.bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.