AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.381

köp av 330 xi-01

Sida 1 av 3
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
*modellen är e 46 stämmer det!
*fälgstorlek 17" är det minimum?
*hur är 4x4 driften/ linan på bmw och driver den 50/50?
*rimligt pris på en import som är väl i ordning, begär att få den nybesiktigad.
*ja ni får gärna ge mig lite stöd/råd ang. denna modell
mvh. drive.bmw

drive.bmw
– Ja
– Ja
– Vet ej
– Ge mer info om färg, mil, utrustning osv...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Alla 4x4 BMW har "bakhjulsdrivet" beteende, det brukar ligga på 33% drivning fram och 67% bak.

Om det är en nyimporterad bil med låga mil som en handlare har tagit in så skulle jag vara ytterst tveksam, har du en länk till nån annons?

Mvh
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
tack för svaren! bilen är en -01 2 ägare var av den senaste ägt den i ca:5 år.
ska vara välservad och gott ca:17000mil
fick ett 30 tal bilder på hela bilen, grymt välvårdad endast ett rostmärke huv höger fram litet.
Länk
tyvärr ligger bilderna på min jobb mail! men kolla länken ovan.
mvh
ps/ ska mycket troligen köpa den..

drive.bmw
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kolla rosten omkring kittsträngarna på plåtomvikningar i dörrarnas nederkant, men framför allt huv och bagagelucka. Det är insidan på dörrar och luckor som är intressant. Rostskyddsgarantin har gått ut på bilen. Det är vanligt att huv och bagagelucka byts på good-will inom 6 år på E46 och E39. Läge för mer prutning i.s.f

AE
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
tack! ska syna den noga i sömmarna!

Finns det något mer sätt att kolla upp bilen? förutom på vv.?

drive.bmw
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det brukar gå att få utdrag från BMW på åtgärder gjorda på deras verkstäder. Den verkar ha importerats som "jahreswagen" som ettåring.

AE
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
33% fram 0ch 67% bak! då blir det nästan som bakhjulsdrift! gott!
*Klarar man en vinter utan dubbdäck tro?
* men det blir väl lite högre bränsleförbrukning än min gammla 316i -94 som jag har kört på 50/50 etanol/95oktan ca: förbrukning 0,8lv och ca:1l/m bla.

drive.bmw
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
jahreswagen ?? nu får du förklara det också! :)
mvh

drive.bmw
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hade den inte varit 4wd hade du nog hamnat på samma förbrukning landsväg, men jag tror inte du behöver vara bekymrad över någon extrem ökning. Du kan ju undvika att kolla förbrukningen dom första veckorna om du köper den :) Det där med jahreswagen var bara en gissning, men det innebär bilar som köps förmånligt nya, av personer som arbetar inom BMW produktion eller återförsäljning/service och jag tror att det är avtalat och klart med restvärde o.s.v från början.

AE
na
630
navi
BMW325xi -06
JAg är inne på min andra 330xiaT och är väldigt nöjd.
Har kört med friktionsdäck hela tiden. bor i Dalarna med mycket snö och is på vintern, har inte känt behov av dubbdäck, friktionsdäcken har funkat bra.

Sedan beror det på vilka friktionsdäck man har, de typiska autobahn däcken är inte bra på is, medan Nokia och Gislaved fungerar bra i vårt klimat.
Finns även andra fabrikat som är bra.
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
Tack Killar!

NAVI hur är köregenskaperna på den bil du har ex: vid snö/halka. beter den sig som en bakhjulsdriven eller måste jag Gasa på med fyrhjulsdrift om jag får sladd mm.

drive.bmw
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jahreswagen är en benämning på bilar som bilfirmor och bilfabrikers anställda byter efter ungefär ett års användande som brukar infalla i samband med varje nytt modellår.

Det är däremot inte sagt att just denna bil är en sådan, kan lika väl vara någon helt "vanlig" bil.

Hoppas det klarna lite :)

Mvh/ Niclas
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Oops ser att Anders han före :)

Mvh/ Niclas
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
Tack! går från klarhet till klarhet! ;)
mvh

drive.bmw
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag får slå av DSC (Antisladden, men gör jag det så kan jag köra med uppställ och sladda om jag vill.
Den tar sig fram otroligt bra, jag har kört i tre decimeter blötsnö med skare på toppen utan att fastna, har aldrig kört fast.
I trafik i utlandet 2001-01-05
I trafik i Sverige 2002-09-10

Den har visserligen gått en del...
...men den är å andra sidan välutrustad...

Jag är dock ngt tveksam till om den verkligen har M-sportpaketet...fronten är ju rätt, men ser verkligen sidokjolen ut så där...? Och ratten ser lite tunn ut...men det är svårt att se...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Detta är klarhetens sida :) Det borde vara DSC på den. Det är det på min bakhjulsdrivna 525:a av samma årgång, vilket är kalas på vintern. Jag tror att ASC+T ersattes -00, men det är ju god hjälp även det.

AE
Visa användare
46
drive.bmw
330xi -01
låter bra det! bor i dalsland och det är lite si och så med snö.
men det glädjer mig att beteendet är som bakhjulsdriven, för framhjulsdrift är inget för mig, tro mig har kört AUDI 100 när jag var brandman och vet inte hur många ggr. jag varit nära att kvadda bilen :) dålig förare! JA på framhjulsdrift ;)
mvh

drive.bmw
na
630
navi
BMW325xi -06
ufo, nej sidokjolarna ser inte ut så där på M-sportpaketet. Jag har det på min bil och de ser annorlunda ut. Så där såg de ut på min förra 330 xiaT som inte hade M-sportpaketet.
Jag har haft en importerad 330ci-01, och den hade bara ASC+T...

DSC var tillval -01, men blev (enligt denna tråd: Länk standard från tillverkningsmånad 04 år 2001...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.