|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Linus bil.s "nya" 330DA silver torde ha reg nr AUF739 (chassi nr: WBAEX91080PK14355) Fritt för den som vill att undersöka historiken. Enligt Linus bil har den rullat 7000 mil. Jag gissar utan ngt som helst belägg på minst 18000 mil...& gissa är väl inte brottsligt? Får nog inte många kronor tillbaka på 100 satsade iaf =) Totte_a: Börja med att besöka närmaste bmw återförsäljare & be om garanti-service historiken så har du därefter troligtvis tillräkligt med bevis för att häva köpet (om du själv vill vill säga) Annars be bilprovningen (där bilen reggades) om kopia på tyska reg pappret. Där ser du sista ägare i tyskland som kan bekräfta (jag vet!!) att 7000 mil ngnting inte stämmer. Du kan även ringa de nummer som finns enligt stämplarna i serviceboken & stämma av. De kan iofs stämma om bilen inte varit inne på många besök hos bmw i tyskl så kollen hos senaste ägare i tyskl väger tyngst...Bilen du köpte är värd ca 160-170000:- (egen uppskattning) med 20000 mil mätarställning....Eller vad tycker ni?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En ägare här på forumet köpte en 525D-02 som visade sig vara skruvad, de stoppade utbetalningen från finansbolaget och "Linus" fick flyga till Göteborg för att hämta hem bilen. ///MVH Hasso Länk |
| Någon som informerat nya ägaren i Tyresö om den tvivelaktiga mätarställningen? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
toote, även om bilen håller så är du lurad på kanske 50000 kr just nu, och sedan kommer bilen att kosta dig orimliga summor i reparationer. Dessutom kommer den att vara osäljbar när du ska sälja den, för det kommer mer och mer sätt att avslöja bilarna hela tiden. Så det enda riktiga är att häva köpet! Mvh Johan |
|
Hur mycket kan dom ha gett för bilen??? Ska försöka fixa så mycket info jag kan om bilen å sen häva köpet! Vilka sidor kan man söka begbilar på i tyskland typ mobile.de osv? Bad boy for life |
|
|
www.autoscout24.de och www.mobile.de är de två stora. Sen kan du ju kolla på www.bmw.de också. ___ //Ulf |
|
| Att Linus bil inte tänker på att ta bilder på bilarna där det inte syns att motorhuv, skärmar... Är omlackade! Kolla bara de silverfärgade BMW:arna. | |
|
'Va kan ett M-test få fram?? Typ om den varit krockad och så eller? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M.test kontrollerar ev defekter/skador och lämnar ett omdöme om bilen. Vilket du knappast är hjälpt av. ///MVH Hasso Länk |
|
okey. ska fixa fram ägaruppgifterna från tyskland. Bmw trodde inte att ett garanti utdrag skulle ge nått!! |
|
Märklig kommentar från BMW i mitt tycke, garantiutdrag brukar nämligen var just det/eller ett servcieutdrag från databasen som bekräftar att bilen är skruvad. Nu är det ju inte säkert att bilen varit inne på nån garantiåtgärd, det förkommer också på de utdrag som jag begärt o köpt ut och då finns det inga uppgifter, men det måste man ju först kolla och inte bara säga att det inte skulle ge nått. Serviceutdrag/servicehistoriken från databasen är mycket upp till din BMW handlares välvilja att hjälpa till med trots att det tar betalt för tjänsten. En del BMW handlare hjälper gärna till o en del är det bara besvärligt för och vill helst slippa. ///MVH Hasso Länk |
|
"Trodde inte"? Se till att du får ut ett garantiutdrag svart på vitt, därmed undviks spekulationer. |
|
|
Kan Bmw i tyskland kolla vart bilen varit servad? Typ nån databas eller så? För grannen hemma är tysk å han ska få stora äran att ring till Bmw tyskland! |
|
Då kan ha lika gärna ringa till den verkstad som finns stämplad i serviceboken och se om dom överhuvudtaget sett till bilen och i så fall verifiera servcietillfällen och miltal . BMW i tyskland har inte flera uppgifter från databasen än BMW sverige, dessutom lämnas knappast uppgifterna ut i telefon. ///MVH Hasso Länk |
|
Okey.. tack för alla svar! Fortsättning följer! |
|
|
Den där hala typen Linus, kan han bara få fortsätta och kränga bankade bilar för det torde ju föreligga ett kraftigt bedrägligt beteende om han fått häva köpet och sen ändå inte kollar upp vad han säljer mer noggrant.Det är vad jag skulle villja kalla en återfallsförbrytare. Som tur är kräver den nya konsumentköpslagen en varudeklaration + att man som konsument kan reklamera i 2 år. Totte_a ge dig inte nu även om det känns tungt, sätt dit honom av rent principiella skäl om inte anna och om du lyckas häva köpet gör en polisanmäla där du talar om att detta förfarande sker på vanebasis. Du verkar ju inte vara den enda som ( om du nu blivit det ) lurad av denna förslagna bedragaren, det finns säkert fler här på detta forum och även om ni inte får tillbaka era pengar så kanske han får kursa skiten, kan ju vara trevligt bara det, eller? |
|
|
Ja har inte gett mig..Har inte ens börjat än! |
|
|
Jag fick också höra av BMW Danderyd eller om det var Solna att det inte skulle ge något att göra en beställning av garantiutdrag. Det verkade alldeles för besvärligt för dem att göra det så jag orkade inte tjata. Däremot fick jag en lista på verkstäder där bilen varit utav den BMW-handlaren i Tyskland som sålde bilen som ny. Fantastisk service faktiskt, han mailade direkt på måndag morgon när jag hade mailat på söndagskvällen och frågade ifall de hade haft bilen på service. Det hade de inte, men ändå svarade han även som sagt med all info han kunde hitta! |
|
|
Hur fick du reda på vilken bmw handlare som sålde den ny? |
|
|
Har kollat service boken lite grann... Sidan 4 är tom! (Sonderausstattung) Vad jag fattar så ska extra utrustning stå me där. Typ allt över en standard utrustning?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.