|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Denna bil annonserades i Tyskland på 20000 mil förra veckan. Ngt hände uppenbarligen när den passerarade gränsen... Länk | |
|
Kommer du ihåg priset på den i Tyskland? Flåklypa |
|
| Japp. 18900Eur. | |
|
Nej men Linus - igen! //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Linus Bil är kända för just detta, tyvärr. Där handlar vi inte. :) | |
| De måste väl vara Sveriges mest kända skruvarfirma nu? De bara fortsätter... | |
|
Dom erbjuder ju både finansiering och garanti och dessa samarbetspartner borde ju knappast vara intresserade att vara med på detta om dom visste förutsättningarna. Denna typ av finansieringen sker ju oftast med bilen som säkerhet och då den egentligen inte är värd köpeskillingen så kan ett lån teoretiskt vara delvis utan säkerhet. Ännu värre för de som ger garantier för dom kan ju åka på helt andra kostnader än beräknat för en bil som rullat 20' istället för det angivna 7,5' mil. ___ //Ulf |
|
| Mmmm...vet inte hur många som lärde sig + & - i grundskolan men för mig går det inte ihop med att billigaste -05an i Tyskland ligger runt 25-26000Euro. & med liknande data i Svea rike 219000:- = 23400Euro. Om dom ändå ska skruva så varför inte begära upp mot 250000:-...Då hade det åtminstånde inte sett löjligt ut. Ska vi av detta dra slutsatsen att vissa bluff-importörer faktiskt är ganska korkade?? =) | |
|
laganland; Dom blir av med bilarna, tro aldrig att du är dummast i världen finns alltid någon dummare... tyvärr, lagen har ingen udd, det lönar sig att luras. Stephan |
|
| Förstår vad du menar. Det jag menade var att när dom ändå skall luras & tjäna stålar så varför ge bort 30000:- bara sådär? Det jag menade med korkat. | |
|
Lägre pris = 1. Säljer snabbare -> högre omsättning av bilar -> tjänar samma pengar 2. Finns alltid de som tror att dom kan göra ett klipp och i farten så glömmer dom att kolla upp vissa saker och kanske förbiser att något med bilen inte är helt rätt 3. Lockar många intressenter och det finns alltid några som inte har kunskap/vetskap om firman eller hur man kan kolla upp bilar 4. Kunden har ju svårare att få rätt om han köpt den till ett pris som ligger rejält under normalpriset för en motsvarande bil. Finns säkert fler... ___ //Ulf |
|
|
man tycker ju rejält synd om nästa ägare till denna bil, finns mycket man vill göra, men vad kan man göra mer än att skriva i forum o hoppas på att den potentiella ägaren läser inläggen. kanske det är dags att blocket gör som ebay, inför ett bedömningssystem för köparna. så att man kan sätta betyg på köpare osv. kanske t.o.m. ett forum. menmen finns väl inte mycket vi kan göra, e väl upp till blocket att inse sina brister. /arre |
|
| Regnr borde vara: DDX708 Chassinr:WBAEX91090PK14123 | |
| Som Programmer skrev, deras finans/försäkringspartners borde vara intresserade av vad firman gör. Ändrar ju trots allt förutsättningarna för säkerheten i lånet, eller för det försäkrade objektet. Går det inte den rättsliga vägen kan ju det vara en väg värd att testa. | |
|
Tycker ärligt talat att vi bör samla på oss den informationen vi har om dessa skruvade bilar, för att sedan skicka över till den som köper objektet. Visst, det blir ingen rolig nyhet men man ger iaf en chans för nya ägaren att slå tillbaka. Alla sätt man kan jävlas mot uppenbara skruvare är bra. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Varför utgår ni alltid i dessa situationer från att folk blir lurade, inte har kunskap och vet bättre? Min uppfattning är att många är helt medvetna om vad man köper och tycker att det är höjd "Status" att köra BMW som man inte skulle haft råd med under normala förutsätttningar. Denna marknad tror jag växer, tyvärr. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Om de som köper är medvetna, varför behöver säljarna ställa miltalet på 35% av rätt miltal? AE |
|
| BMW-Båstad - Du menar alltså att det är vanligt att folk medvetet lägger en hel årslön på en bil de vet är fifflad och bågad? För att citera dig själv: "Hm vad byger du detta uttalande på? Egen erfarenhet eller? Statestik? vad?" | |
| Vem vill bli blåst medvetet..? Vill man köra skruvade bilar kan man ju köpa direkt i Tyskland å slippa gynna luffarfirmor i Sverige. | |
|
Murpz: merparten av bilarna säljs som oskruvade långmilare i Tyskland och det är ju när dom blir svenska som mätarställningen plötsligt är lägre. Håller inte med BMW-Båstad, visst finns det de som är beredda att ta brister med mil och skick bara för att få köra en BMW men jag har svårt att se att personer med kunskap går in och köper en skruvad 20.000-milare för detta överpris. Och även om det skulle vara så att någon köpare här och där är medveten om bilens bakgrund så är det fortfarande bedrägeri denna fima sysslar med och bara på vårt lilla forum har vi ju sett åtskilliga personer som köpt liknande bilar i tron att dessa var ärliga. ___ //Ulf |
|
| Jo det förstår jag..Formulerade mig kanske lite fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.