|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ja 4wd.. om jag inte missminner mig så är det 16 cylindrar och 4 turbo? |
|
| FredrickG: Jo det måste berott på starten att den blev piskad på det där sättet ;) | |
|
hahaha nej såklart inte.. m3:n har inte en chans i hela världen mot den bilen. men tycker att "race´t" är missvisande. först och främst kan inte killen i m3:n köra, sen så släpper ju veyron iväg han hur långt som helst (kanske för att visa sin överlägsenhet, vad vet jag). men ändå kul att se båda dessa bilar in action. |
|
|
Såvitt jag vet finns det ingen serietillverkad bil, laglig på gatan som kör ifrån Bugatti Veyron i intervallet 0-280 km/h. Nä inte Koenigsegg. Nope inte Dodge Viper Venom. Knappast heller Shelby SuperCar Aero (trots att den i Sept 2007 tog nytt hastighetsrekord 411.76 km/h mot Bugattins 408.47 km/h). Veyron: 0-100 km/h: 2.46 s 0-200 km/h: 7.3 s 0-300 km/h: 16.7 s 0-400 km/h: 55 s Länk M3:an har således inget att skämmas över. Svekke |
|
| 2000+ kg Veyron kör skiten av snabbaste BMW'n är väl inte bra. Jämfört med Bugatti så ligger BMW minst 10 år efter i prestanda. Synd att folk med pengar måste räkna bort BMW om dom vill ha en snabb bil. Tycker nog att BMW och andra märken borde ta upp kampen bland det snabbaste så att folk med pengar har någon valmöjlighet, allt handlar inte om att maximera vinsten i företaget. | |
|
Tja du Leffman BMW är iofs i gott sällskap med *alla* andra bilmärken om att veyron är svåröverträffad. Denna tål att ses igen. Mclaren SLR får problem.. Länk |
|
|
Bugattin är helt sanslös! Man fattar vilket extremt drag när man ser testet mot SLRén! |
|
| Feting-vipern hängde dock med ganska bra ser det ut om man tittar på det klippet. verkar tom snabbare i vissa intervall... | |
|
Över 150 mph ja. Bugatti Veyron: 0-60 mph: 2.46 s 0-100 mph: 5.5 s 0-150 mph: 9.8 s Dodge Viper Venom: 0-60 mph: 2.9 sec. 0-100 mph: 5.9 sec. 0-150 mph: 10.9 sec. Källor: Länk Länk |
|
|
Super Car Comparison: --------------------------------------------------------------------------------------- Hennessey Venom Twin Turbo SRT Coupe 1000 hp Top Speed: 255 mph 2006 Production: 24 units Cost: $225,000 --------------------------------------------------------------------------------------- Bugatti Veyron 1001 hp Top Speed: 253 mph World-wide Production: 300 units Cost: $1.7M --------------------------------------------------------------------------------------- Länk Länk Länk :-):-) Länk |
|
|
Vad tror ni Veyron skulle avverrka 402m på? I videon ovan nämns McLarens 11.1s.. Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 Alpina CS 111 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.