AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.816

18 år & M3 försäkring

Sida 1 av 4
nissebrun
Hej Jag undrar hur det är att försäkra en m3:a när man är 18 år.
Omöjligt kanske??
Någon som har ett bra tips på ett försäkringsbolag som är billigt?
Vill inte försäkra den på morsan, eftersom jag har hört att det kan bli en massa problem då.

Vill ej köra volvo!!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Ring runt och hör med de olika försäkringsbolagen. Om du nu skulle komma på att det trots allt blir mer fördelaktigt ekonomiskt att låta din mor stå för försäkringen så se bara till att hon står som ägare också, då ska förskingringsbolagen inte kunna bråka.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Inget är omöjligt men detta kräver nog en bunt pengar! Billigt lär det inte bli.

Mvh
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Det blir dyrt kan jag lova. För mig (29 år, Stockholm) skulle det kosta 21.000.- med en 93'a.

Mr C
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns tyvärr inga billiga försäkringsbolag för dig.

Låt morsan stå som ägare, se bara till att försäkringen inte gäller "endast förare över 26" eller nåt liknande. Sen får morsan låna ut bilen till dig...

Vad har du för val, betala dryga 20' om året?

Men f*n om du smäller, då är det vi som betalar! ;)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Det beror på vart du bor... Bor du typ på landet eller vischan så behöver det inte bli så dyrt!

M-POWER!!!!!!!!!
Lasseman3
Denna sida kan du få prisuppgifter på. Det kan ge dig en första insikt. Ta och ring runt till alla bolag som saknas på hemsidan...vi får hoppas du bor i en liten håla i norr ;=)

www.konsumenternasforsakringsbyra.se

Lycka till! /Lasse
nissebrun
Fick svar från Folksam idag. De skulle ha 72.681:- per år för en helförsäkring på en 94.
Lite väl dyrt tycker jag :) Får nog bli en annan första bil :(

Vill ej köra volvo!!
nissebrun
kan ju även nämna att jag bor i en liten kommun med i värmland..

Vill ej köra volvo!!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
72.681 kronor för helår? Det låter inte som en försäkringspremie, det låter som ocker! Tror tusan att unga bilförare försöker skriva sina bilar på föräldrar och liknande.
Hej hopp.
Det finns inga billiga alternativ, statistiken talar dessvärre emot dig "nissebrun". Det är ett sätt för dom att säga "vi vill inte ha dig som kund" därav premien.

Ola

Hmm om ni läser i tidigare inlägg så finns det ju ett alternativ via Småsam/Zurich. Har man inte ett företag så kostar det 800 kr att registrera. Då skulle en helförsäkring för en M3;a oavsett ålder och körsträcka hamna på 5486 kr inkl moms (inkl medlemskap i småsam och inkl avgiften att registrera företaget). Det är ju iaf dryga 67000 kr billigare så en viss besparing blir det ju allt....
Donk
Är det verkligen så lätt att det räcker att registrera en enskild firma, skaffa medlemskap i småsam och sedan bara teckna försäkringen??

Tecknar man försäkringen på sig själv eller på företaget? Krävs det inget för man skall kunna bli medlem i Småsam? Var hittar man information om detta?

Nån som vet vad försäkringen då skulle bli på min 316? Nu kostar den nästan 7000/år på billigaste stället.

Många frågor men det är nog fler än jag som är intresserade av det här.
Donk
Det lönar sig visst att läsa tidigare inlägg... All information man behöver står ju på www.smasam.se
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lite tråkigt att behöva betala 4000kr oavsett skadeorsak. Men helt klart ett alternativ om man nu inte vill pynta 72,000 i premie :)
nissebrun
Fick ett nytt mail från länsförsäkringar och det var stor skillnad. Premien på en helförsäkring skulle bli = 42738 kronor på helåret. ( med 3000
kronor i självrisk på vagnskada.)
Och 37470 kronor på helåret med 5000 kronor i självrisk på vagnskada.

Lite billigare, men även detta för dyrt för mig.Får väll öppna ett eget företag. Måste bara hitta på nått att syssla med :)

Vill ej köra volvo!!
Inga problem...
Helt rätt, köp en Volvo 240 DL för en par tusen OCH en M3.a.
Använd 240.an som bruksbil och entusiastförsäkra M3.an (drygt 1000:- helår helförs.) men detta kräver förstås lite, dels att du verkligen använder den som entusiastbil, kör lite, har garage, ej använder den till och från jobbet, har larm etc.
Prova med Länsförsäkringar, If m.fl.

///M3 E30 - The real one...
jeppe_L
har en fråga bara........ jag e också 18...jag ahde nätt om jämt råd med att köpa en 318(e36)...(har du ett jobb.så det blir väll nått vassare om ett tag)

hur har du pengar till en m3?? (bara nyfiken)
Finns väl folk som ger honom cash...

nä men jag checkade hur mycket jag skulle betala hos IF en M3 -94...
ca 78000kr årlig premie.... naaaajs tänkte jag...
20år - en av stockholms värre förorter hehe
Hamilton83
På vilket sätt skulle det bli krångel om man har bilen på sig själv men försäkringen på morsan?
Det är ju inte ens olagligt.

"Hellre springa i fel fil än att fila i fel springa"
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Man måste väl h abilen försäkrad på ägaren? Så sa då ett försäkringsbolag till mamma!... för ett tag sen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.