|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kalle: Tror att VAG använde just 0-30 olja som longlife. Blev blaskig som vatten efter ca 1.000 mil i dessa motorer. Men jag håller med dig att en Engine Flush är att föredra på en 1,8T efter ett par tusen mil tyvärr... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Gott grabbar!!! Enbart stilrent!!!! |
|
|
Förstår att du tycker den känns slö. Hade själv en 1.8T -99 förut och turbon är så pass liten i den och nerställd orginal så det märktes inte att det var en turbo om man säger så jämnt drag genom hela registret men detta dög naturligt vis inte efter ett tag så vart ett besök på Powerchip så fick jag ut 188hk enligt Bromsbänken på motornord. Dom lovade mellan 30-40hk för 2500kr så det var ett prisvärt chip om jag säger så. Var märkbar skillnad och turbon kom till sin rätta nu kände man verkliugen kraften i acc på 1,2 och 3an på ett sett man aldrig gjort förut samtidigt som bränsleförbrukningen sänktes 1dl var dom mest välinvesterade 2500kr i mitt liv. |
|
|
Rauta Låter mycket trevligt. Hur håller Tiptroniclådan för chippning? |
|
|
Orginal så håller tiptronicen ca 15' mil. Trimmat = kortare. Precis som BMW's GM låda i 530D... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Spider Ingen aning jag hade manuell låda i min Passat |
|
|
Tyckte min a3 1.8tq med sina 150hk men 220nm redan vid 2000 varv kändes piggare än 330n på lägre varv. Sen med powerchip 185 hk 300nm var den lilla A3an en raket i jämförelse med 330 upp till ca 4500 rpm. 80-120 3ans vxl 3.6 s talar ju sitt tydliga språk(330n gör det på ca 7s). Passaten bör väga ungefär som a3 tq(1480kg), möjligtvis är den högre växlad och det kan ju iof göra att den blir slöare. Men stoppa i ett chip du så ska du se på f*n! Om det nu inte är så att det är nå fel på din bil. På min hörde jag turbon utan tvekan, även när den var original! Skaffa en kabel, tanka vag-com på piratviken och kolla vad den laddar som max, OBD2 till USB kostar några hundringar på www.24.se. Min ladda 0.68bar som max. Du kan också kolla vilken luftmassa din lmm mäter att din bil får vid max effekt. Ska ligga på minst 125g/s. Om detta värde är typ 100 så går din bil garanterat skit och din lmm är kass! |
|
|
Det var väll en seriös överdrift. Att Audin går bra efter trimmet är helt ok, och att den är väldigt stark i mellan registret, stämmer också, och det är ALLT. Resten har har inte ens tendens att jämföras med en 330. Elller så är det nå fel på din. Sen är min passat en ren skåpbil i jämförelse mot din audi också. Kan lungt påstå, att man kan trycka vilken trimm som helst i en passat, o den endå inte har en susning mot en 330. Enbart stilrent!!!! |
|
|
Tar upp gammal tråd!! Som jag trodde så var juh bilen alldeles förslö, för att att ska stå rätt till. Lämnade in den på trimmning till BSR där dem hittade felkod och att turbon laddade bara 0.1 bar. Blev inget gjort. Samtidigt provkörde polarens sedan, som var betydligt piggare. Vet ej vad det är med turbon, hittade en beggad fär 3000kr, ska stoppa in den o hoppas på att det blir skillnad!! Nåt att tänka på ??? Enbart stilrent!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.