AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.005

Vad skulle ni ge för min M3 E36?

Sida 1 av 3
Filip_J
Vad skulle ni ge för min M3 E36?

BMW M3 - 93 individual

- Dakargul
- Alcantara / svart nappa skinn
- Stora färddatorn
- 12800 mil
- inspection 2 gjord vid 12500mil
- 18" Alpina fälgar
- Helt original utöver fälgarna
- Otroligt fint skick
- Felfri bil i perfekt entusiastskick

Se länk för bild:

[URL=Länk

Filip_J
Blev fel på länken.

Rätt länk: Länk
Riktigt fin E36 M3!
Vågar inte gissa pris men om den är lika fin i verkligheten kan du få bra betalt av rätt köpare.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Filip_J
Hej.

Jag kan garantera dig att bilden gör inte bilen rättvis, den är i ett oerhört bra skick.

Inte en tendens till sprickor i skinnet/alcantaran.

Bilen luktarn ny.

pg_ice på forumet köpte min förra M3 som jag ägde i mer än tre år, han kan intyga att jag pedantsköter mina bilar.

Lägger nog ut bilen på annons till våren 2008.
Filip_J
ingen?
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Tror tyvärr det är svårt att få betalt motsvarande bilens skick.
En gul 3.0 M3a är inte lättsåld. Men man får hoppas på att hitta rätt köpare som uppskattar och vill betala för bilens skick.

Om jag ska ge mej på en gissning om försäljningspris till våren så gissar jag på mellan 85-95 vid rätt köpare.

// Samuel
Filip_J
Fick 120 000:- för min 93 för 3 månader sen, den hade gått 17 000mil, så 85 000:- för en av de fräschaste 3.0orna med 12k mil på mätaren lät lite.

Att M3an är gul är enligt mig ett rätt bra argument, M3orna skulle bara gjorts i gul, silver, svart, estoril.

Men tack för att du svarade.

Mvh Filip
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
120 för en -93:a med 17.000mil måste vara extremt bra betalt.

Jag var på gång att byta till mig en svensksåld M3e36 3.2 -96:a med under 7000mil. Kanonskick och full dokumentation.
Tror den såldes för 140 (eller kanske något lägre). Jag hade varit beredd att betala motsvarade 130 vid eventuellt inbyte.

Jag skulle gissa att din 93:a borde gå att få ut runt 100K för om den är riktigt fin och fullservad.

ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Filip,

Det är ju bara att gratulera om du fick såpass bra betalt. Låter som ett extremfall.

Tror fortsatt att du borde få ut max 95 i slutpris. Men visst kan man prova att annonsera ut den strax över 100.

Ang färgen är det såklart en smaksak. Men min åsikt är att en gul bil tillhör den mest svårsålda färgen, men den finns det ju alltid de som gillar den också.

// Samuel
Filip_J
Känns synd att sälja en sån fräscha M3 som jag har turen att äga.

Kommer kanske uppgradera med diverse delar för att behålla den ett par år istället.
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Tror på 75-80k MAX i slutpris när det är prutat & färdigt får ju 3,2l för runt 100 nu
Filip_J
Produce, nu snackar du om bilar som är sönderköra, oservade, och riktigt risiga.

Min bil däremot, utan att ljuga, jag kan betala din bensin hit bara för att du ska se att jag har rätt är GARANTERAT en av riktigt få fräscha kvar, bilen är i nyskick.

Rätt köpare betalar bra.
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Nej snackar om en fräsh m3 sålde min m3 3,2l för drygt 100k & den va verkligen i toppskick samt gt utrustad som invidual.

Jag vet exakt vad bilar går för då jag handlar med bilar en risig sönder körd m3a köper du för runt 60k om du e duktig på pruta brukar begäras mellan 70-80k för en sån.

Men varför fråga vad din bil är värd & en när du får flera svar på vad en sån går i väg för då säjer du att man får mera.

Över 80k kan du glömma om du ska sälja den.

Rätt köpare betalar inte fantasipriser om det inte är en samlare då men m3 är en dussin bil
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Kanske om den vart estorilblå eller vad färgen heter men gul är så pass vanlig & omodern färg idag så det drar ner priset oxå skulle jag tro
Gemini__
Fast man bör nog inte ha estorilblå som krav om man letar efter en 3.0:a. =)
E
1.156
E
320 ci cab -04
Det som förstör prisbilden på M3:an är enligt min uppfattning ägandekostnader främst i form av försäkringar. M3:an vänder sig främst till kundgruppen "unga män". Unga män med nytagna körkort är inte direkt VIP kunder hos försäkringsbolagen.

Man har råd att köpa en M3:a för 100 k men sen när försäkringsbolaget vill ha 25 k i försäkringspremie då blir det dyrt. Med lite reparationer och service så hamnar ägandekostnaderna lätt på 50 tkr exklusive värdeminskning, kapitalkostnad och bensin.

Har man bra inkomster eller förmögenhet att ta av så går det ju men på vanlig "lön" fungerar det inte för så många, särskilt i kundgruppen "unga män". Det kan man konstatera när man ser hur många ägare en M3:a kan ha haft.

Man bör inte köpa en bil utan att kolla försäkringspremien först och särskilt inte en M3:a.

E
Filip_J
Dyrt med M3?

Service dyrt till M3? Det är dyrare att serva en Volvo V70 än en M3, jag tror att alltför många på det här forumet är för insnöade på ryktem om att "BMW är så dyra att serva"

Jag är inne på min andra M3, och det har inte varit dyrt jämnfört mot pappas volvo.

Förmodligen är ni som blivit blåsta av era serviceverkstäder, att dem tagit mer betalt bara för att det är en M3 ni lämnat in =)

Tycker ni borde kolla upp lite vad det kostar.

Auktoriserad BMW verkstad där jag bor tar 550:-/h för service, Volvo som ligger 30m tvärs över gatan tar 1150:-/h.

Filip_J
Försäkringen är dyr ja, jag varken röker eller snusar, räknar man på vad det kostar på ett år så blir försäkringen rätt billig.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hittade en prislista som kan vara vägledande Länk

Mvh Danne
Filip_J
gult = omodernt? Du har nog inte så bra koll på sportbilar grabben ;)

Du vet vad en porsche, ferrari, corvette, dodge, saleen för att nämna några är va? =) Dem säljs i gult så det ryker om det.

Tror inte att folk som köper gula bilar är färgblinda direkt, däremot vet dem vad dem gillar.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Filip_J: 550:-/h hos auktoriserad verkstad får anses som enormt billigt. I storstadsområdena kan du ju lätt räkna med det dubbla och lite till.

Dessutom så vet jag verkstäder, som är auktoriserade, som tar mer betalt just för en M bil. Kommer inte på varför nu, men diskuterade det för någon månad sen. Att man blir "blåst" vet jag inte om man kan kalla det. Minns att det inte rörde sig om standard procedurer vid byte av motorolja på t.ex. M6 e63 osv.

Annars så tror jag många på forumet har väldigt bra koll på vad en BMW kostar att serva, och inte lyssnar till rykten. Är väl snarare folk som kör volvo och diverse andra bilmärken som är av den uppfattningen.

Tror inte en M3 e36 är vidare dyr i underhållet snarare försäkringen som är väldigt dyr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.