AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.216

Ni som har småbarn, titta hit...

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Länk

Snyggt. :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Helsnyggt! Tyvärr några år för sent :(

AE
Lite coolt att ha! Dock har vi redan en stol som funkar upp till 4 år!
Nice. Jag undrar dock varför man inte kan köpa en barnstol i samma klädsel som man har valt till bilen? alla gillar väl inte blåa stolar med nallar på?

OT,
På samma grunder undrar Jag varför biltillverkarna inte erbjuder takboxar i samma lack som bilen.
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Såg en sådan barnstol i en m3 e36 på ringen i sommras. mor och far och ungen runt ringen. Körde dock väldigt lungt med barnet i bilen.

Snacka om barnuppfostran!!!

Daniel

Länk
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Då kanske det blir en sådan till våren då det är dags för nytt tillskott!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det där är ju i allra högsta grad en anledning till att skaffa sig en liten mini-me, får ta ett snack med min bättre hälft när jag kommer hem :)

/Masten

Gör mig glad, besök min blogg! Länk
Är inte den tjusiga barnstolen felvänd? Har för mig att barnstolar för små barn skall vara bakåtvända även i baksätet. Men vem bryr sig om ungen när man kan förse bilen med så flashiga tillbehör? Kanske den är till för barnlösa familjer som vill piffa upp baksätet?/ Utseende före funktion.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Toomas: Denna barnstol är ju inte för de riktigt små utan från 33lbs, dvs ca. 16 kg och det är ungefär då dom börjar sitta framåtvända. Man använder då bilen egna bältet som går genom slitsar i stolen. Har själv en "vanlig" bilbarnstol till min grabb och tidigare satt den monterad bakåtvänd och hade egna bälten. Nyligen så vände vi på stolen och plockade bort stolens egna bältet och han sitter på samma sätt som man ska göra i BMW-stolen.

___
//Ulf
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Synd på färgen. Jag köpte en Recarostol, Recaro Start, till min stora pojk istället. Den sitter han kungligt i! :)
Finns hos bla Autoexperten.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Snygg stol! Hoppas den finns kvar om om något år när lillpojken ska vändas framåt och tar över storasysters nu framåtvända stol som då kanske får en F1-stol! :) Undrar vad den kostar, den lär ju inte vara helt billig?

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

OK, borde ha läst hela texten, hakade upp mig på ordet baby, vilket jag förknippar med betydligt mindre barn än vad som avses. Lär inte behövas så mycket övertalning att få junior att äntra ett sådant högsäte. Värt pengarna bara det. Annat var det när jag var liten i pappas amerikanska Ford hgv med helt framsäte där man kröp upp i knät på farsgubben för att se hur man körde bil. Fegissnören var heller inte uppfunna av Volvo än. Överlevde gjorde vi allihop trots fri fart och grusvägar, Å andra sidan gick bilen inte mer än 160 på mätarn./ Det var inte bättre förr.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
När vi ändå pratar om barnstolar, är det någon som känner till någon stol som är säker men ändå ganska smal? Just nu är det väldigt trångt i baksätet i vår E39 då vi har två barnstolar och frugan och jag måste få plats också. Vi funderar på att byta ut dotterns framåtvända stol.

M3 E30Länk
Jag har köpt en bmw sparkbil och trafikljus och trafikskyltar.

Här finns det massa roliga saker Länk
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Finns den stolen att köpa i Sverige?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

ryk 330xi: vi har också sparkbilen och den har varit klockren. Min son fick den när han fyllde 1 och körde inom hus ett tag. Förra året när vi flyttade till hus så blev det en utebil och han kör den fortfarande fast han är 3,5år och börjar bli för stor för den. Har också Z4-trampbilen men den är inte lika kul som den är fräck. Svår att få bra fart med och dålig vändradie. Varje gång han ber mig ta ut den så tröttnar han relativt fort och vill hellre köra sparkbilen eller sin vanliga cykel.

___
//Ulf
produce1
Ja den finns i sverige. Bara att prata med närmsta återförsäljare så kan dom ta hem den.

Programmer
Ja den är verkligen toppen. Min dotter fick den också i ettårsprsent. Har haft den ute på altan under sommaren men nu åker hon på den innomhus
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Den F1 -stolen har jag köpt till min lilla prinsessa:)
M5an ställs på 1 april...och det är ju snart...............

Kolla gärna i mitt galleri på stolen...

Tycker själv att den är skitsnygg....kommer passa perfekt i M5an:)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Såg nu att det inte riktigt är samma modell av F1 Sauber-stolen,men vad gör det....
cr
59
cruzing_21
320 E90 M-sport -06
525 Touring M -04
Är de inte lite hårdare än ''vanliga'' barnstolar, vid köp av min pojks så kikade jag runt o kände efter, var nog lite hårdare eller styvare rättare sagt...

-I know a lot about cars.I can look at a car's headlight and tell yoy exactly which way it's coming-
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
F1 Sauber-stolen kostar nog en förmögenhet...
Tror jag tar en av dessa Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.