AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.755

328 cab, svår sålt?

Sida 1 av 2
Hej alla beemer friends,söker efter lite åsikter angående min härliga vagn.
det är så att jag har haft bilen ute på annons 2 gånger faktiskt. första gången så ångrade jag mig i sista sekund kunde bara inte släppa taget om den,andra gången var för 2 månader sedan alla svar var bara massa oseriösa byten mot volvo,saab en ville t o m byta mot en goldwing trodde han skämtade allt möjligt skräp får man som förslag verkar det som?.

Jag kan tillägga att jag sökte efter en bil i fint skick innan jag hittade en med bara en ägare som var fin i lacken samt väldigt tajt motor och drivlina kollade på ett flertal i sverige innan jag tröttnade och hämtade hem denna
,som sagt jag åkte c a 150 mil för denna skönhet.

enda andledingen till att jag vill sälja är för att suget efter en Boxter S har blivit för stort nu......Så jag undrar HUR mycket kan man begära för en 328 cab 1 ägare innan mig ovanlig färg(delfinblå typ)manuell växellåda,helautomatiskt cab,angeleyes,fälgar badade i krom Full sevicebok massor av papper från både mig och förra ägaren etc..etc??
hampe m3
Tog mig friheten att kolla din profil, barn doms vän där ;)

länkar till bilderna Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag vet inte vad du begär för den, men vi köpte en 320 cab-96 i våras. Bilen är i bra skick, lila metallic med blå cab, blått sportskinn och hardtop, vi betalde 65000:-

BMW CS #5206
Jag tycker att jag har begärt en rimlig summa som är 85000:- för den typ av utrustning som jag har + det extra godiset,och jag har stora färddatorn,samt stora ljudpaketet och den unika färgen som bilen har men endå så verkar den svårsåld?..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Den blir säkert mycket lättare att sälja i April.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Priset verkar inte fel, men det är nog som Highway säger, fel årstid.

BMW CS #5206
Hmm jag personligen tycker det är bäst att köpa bilen vid FEL årstid pga av att priset brukar oftast vara lägre än vid S k rätt årstid för en cab. Funderar på om man skulle sänka priset till rena vrakpriset typ 70000-65000:- då borde den bli såld?.suget efter en ny bil är för stort håller på att bli tokig har inte plats för 3 bilar i nuläget därför måste skönheten säljas...
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Ta bort lexuslookbakljusen blir det genast mer lättsålt. Sitter de lexusbakljus på en bil på annons avvisar jag den på direkten. Jag är kanske fördomsfull, men skulle jag vara ute efter en fin cab som känns seriös, kollar jag inte på bilar med lexusbakljus. Respekterar fullt att du gillar dom, men de finns väldigt många som ratar bilen pga detta.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Sant, Lexus på BMW går bort.
Cl
44
Clutch
630i Coupe -07
Håller med Ribban. Jag har nyligen surfat runt på denna biltyp, (köpte igår till slut en 316 Compact -98 8800 mil men hade nog varit intresserad av din till "vrakpriset".) Alltför mycket "icke original" utsmyckning känns som en personlig design och inget jag är villig att slanta för. Fattas bara blått neonljus under bilen också (skämtar nu, no offence).

Originala den och kräng den i vår eller byt med mig, du får en slant emellan... hm, den var ju så du inte ville göra nej ;)
Haha.. Ska jag vara helt ärlig så är jag inte jätte förstjust i bakljusen heller men kan ärligt talat säga att det finns fåtalet bmw bilar som det passar någorlunda till..jag säger det inte enbart för att just jag har det=) men med denna färg på bilen så ser det faktiskt relativt bra ut...men smaken e som baken..nu ska jag iväg och tvätta Odjuret sååå den skiner iallfall.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Håller med er alla, Lexus går alltid bort :-)

Försår inte varför folk envisas med att hålla på med denna typ av styling som japaniserar våra BMW, dyrt är det ju också.
Ku
118
KuLLeN
325iM Coupe -89
320ik Coupe -87
orginal, jatack :D
hampe m3
en e36 i strikt orginal skick, utan komplet m pkt (hur många har det ?)måste va bland dom fulare bilar som finns,

Fast det e klart, finns säkerligen en hel del människor som anser att volvo 740 är det vackraste som någonsin skapats.

Ska man köpa en bil begagnad, eller ny för den delen, specielt en nästan 10 år gammal bil så anser jag att man ej kan hänga upp sig på en sådan liten sak som vad det sitter för lampor bak på den, har man ej råd att byta ska man ej ha bil över huvud taget.

mvh hampus

(rövarn jag kan hjälpa dick mointea plåt hjul, orange blinkers mm, då får du säkerligen 200 000 för den ;) )
Cl
44
Clutch
630i Coupe -07
Tycker man att en bil i original är ful är det väl som att tycka att frugan är ful utan smink. Att skaffa en bil som man anser är snygg i original är väl en god idé.
hampe m3
clutch, kan jag ej svara på då jag aldrig någonsin haft en tjej som e ful utan smink.

mvh hampus
Cl
44
Clutch
630i Coupe -07
Touché ;) men skönheten ligger alltid i betraktarens öga...
hampe m3
Clutch
så rätt, så rätt, alla har vi våra pervo läggningar ;)

även jag, stolt pervo, hahahh
Vad som är snyggt eller fult är väl väldigt personligt, dock tror jag att många föredrar orginalskick (eller lättare modifieringar) framför (sönder) stylade bilar. Tror också att åldern kan spela in här... O har man att välja mellan en styalad bil eller orginal ...då kvittar det hur lätt det är att byta bakljus.
hampe m3
Keiser, förstår din punkt, håller med till viss del.

Men anser att det är stor skilnad på ex en e30 m3 SE, csl mm gentimot i detta fall en e36 328 cab.

Är det så att man varken gillar hjul, lampor, system mm då ringer man förmodligen ej på denna bil, men å andra sidan hur många medelålders män söker idag en 328 cab i orginal skick??

Finns betydligt nyare gubb sjuke bilar, just denna karos serie vänder sig i dags läget till lite yngre förare med relativt färskt kk.

Då denna mål grupp gärna stylar bilarna ser jag ett par lampor som behöver bytas som ngt bagatel artat.

mvh hampus
hampe m3
läste lite snabbt.

mvh h
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.