|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är nog så med tanke på att så få tillverkades och tillverkningen styrs ju ofta av efterfrågan. Men då antalet manuella är få så verkar dom vara hyffsat eftertraktade som begagnade så det är alltså inte helt lätt att hitta en som motsvarar ens krav på mil och utrustning. Enklast är ju att hålla koll på mobile.de. Finns för närvarande 21 st 540iT till salu varav 6 är facelift. Av dessa är 4 med M-paket och ligger på priser från 18'€ till 29'€. ___ //Ulf |
|
|
Länk Här har du en fin kombi med M SPORTPAKET II. Funderade själv på denna. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
Jo, jag har kikat på den men måste hoppa importmöjligheten då det inte har gått ett år sedan jag importerade sist... Visst, går väl att göra det i någon annans namn men jag är väl mer bekväm av mig denna gång och vill köpa en i Sverige... "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
| Det finns inget som säger att det måste gå ett år mellan varje import om du gör det på "normalt" sätt från tyskland. | |
|
Jag har inte sett något ställer där det står skrivet att det måste gå 1 år mellan varven - är det sant överhuvudtaget? "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Den diskussionen fördes ju nyligen här på forumet. Om man importerar som vanligt från ett annat EU-land så finns det ingen begränsning av antalet bilar du får ta in. Dock kan man ju räkna med att skattemyndigheten börjar visa intresse om antalet börjar bli för stort för att vara normalt. Vill man däremot importera en bil från ett land utanför EU så finns en möjlighet att ta in denna för "eget bruk" för att slippa en del regler som annars ska tillämpas. Det är på denna typ av import som det finns en regel om max 1 bil per 12 månader. ___ //Ulf |
|
|
Tack, Programmer för det snabba svaret! Då kanske man ska slänga en blick not Deutschland ändån... =) "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
22år och student, du kan väl ändå inte behöva en herrgårdsvagn eller?? Nej, du får tänka om! Köp en m5! Rally |
|
|
Haha! Jo, men nu är det så att jag har en hund - en stor sådan... Det är anledningen till touringköp, inget annat... Sedan får det bli en bil till när studierna är över - och då menar jag inte en touring... =) En m5:a är väl rätt svårt att motivera som student..? "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Jag har en E39 M5, och det är >>lätt<< den bästa bil jag nånsin ägt. Skillnaden i motorkaraktär mellan M5 och 540 är förvånande stor - 540 är rätt sävlig när M5an känns som en hungrig racerbil - den liksom exploderar under gasfoten, och det gör aldrig 540n. Om du dessutom köper en M5 med fällbart/delbart baksäte så får du med dig det mesta, och lastutrymmet redan _utan_ fällbart säte är faktiskt stort. Jag hade en E46 3-serie Touring tidigare och den känns verkligen inte större rent lastmässigt. Kostnaderna för en M5 är inte dyrare än en ny V70. Min snittförbrukning ligger på 1.05 till 1.1 liter/mil, försäkringen ligger på strax under 14 kSEK (helförsäkring, helår, storstad), däck kostar runt 2000 SEK/styck (som vilken bil som helst alltså), och reservdelar är helt humana i pris så länge det inte gäller typiska motordelar (vilket iofs alltid blir dyrt, såvida man inte kör Volvo 140)... Köp en M5 tycker jag. De är helt möjliga att äga, utan ett miljonarv i fickan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.