|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
men vad händer då när du vrider om tändningen då?? gnugar den lite eller låter inget ting när du vrider om tändningen Mvh John |
|
|
Har du kollat pulsgivaren så inte den är trasig då?? den är monterad på kamremskåpan på ena sidan av svänghjulet ( senare modeller? mot ståndet ska vara 500-600 ohm Mvh John |
|
|
Vevaxelgvaren:Länk Sedan finns det en givare till som tas upp under tändningssystem, med ett lite annorlunda art.nr. men inte var den sitter. Länk Skall det finnas kamaxelgivare på en bil med fördelare? AE |
|
| Motorn går ju runt och så när jag vrider om nyckeln men som sagt ingen gnista, jag misstänker att det är vevaxelgivaren som dött. Vet du hur man mäter på den? Min är en 92a sitter pulsgivaren där du beskrev på den? Jag provade att ohm mäta från givaren fram till kontakten men den gav inget utslag på något av stiften, men det kanske den inte ska heller.. | |
| Vevaxelgivaren har jag hittat men inte kamaxelgivaren, kanske kan bero på att det inte finns någon då? | |
|
Enl. John 500-600 Ohm vilket jag inte kan bekräfta. Det borde väl vara tre stift i kontaktstycket, ett +12v, ett - och ett som ger signal. Skulle tro att det är mellan + och - stiftet du skall mäta resistansen. Skulle kunna tänka mig att det kan bli fel på givaren på annat sätt också. Det bästa vore ju om du kunde mäta på signalstiftet med givaren ansluten och se om du får spänningspulser om du vrider runt motorn. Nu är jag dock ute på otrampad mark. Hasso, var är du? :) AE |
|
| Japp det är tre stift. Ska prova att mäta som du skriver imorn då jag tyvärr är hemma nu. | |
|
det som jag har skrivit till calle har jag fåt utav Haynes Gör det själv bok Mvh John |
|
| ny vevaxelgivare på gång, håll tummarna för mej nu.. | |
| Det var den, nu går bilen som en klocka igen. Tack alla för hjälpen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.