|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Kostar den 1700:- på Bmw.. Jag gav 875:- på Bmw såg jag på kvittot nu =) Mvh Markus |
|
|
Mig veterligen finns det ingen UNIK växelspak till M-bilarna, det är samma alla, men med olika emblem. På mina tre senaste bilar, som alla haft M-pkt (alltså inga M-bilar) har det suttit en knopp med ///M märket på. Jag vill mena att det är densamma som sitter i en riktig M-bil. Jmf tex ratten i en bil som har M-pkt och en M-bil, det är samma med det lilla märket nere på. Anledningen till att jag köpte från en Z4M var för att min bil har sex växlar och det finns (enligt BMW) inte att köpa till en e46 belyst växelspak med ///M och 6-växlat emblem. Man kan köpe en som enligt listan passar till em M3 e46 fast då kostar den 3.000 spänn. Och det är ju dumt om man kan köpa samma fast till en annan bil för 1.000 spänn. Att det kan tyckas lite märkligt att sätta ett ///M märke på en standard 518i kan jag väl hålla med om, men på en bil som av BMW fått alla ///M-attributen via ett M-pkt borde väl vara helt OK? Om man tycker det är snyggt själv. har snackat med BMW och enligt dom är det samma knoppar till alla bilar, det enda som skiljer är emblemet på toppen! Niklas Fransosen |
|
|
Jag köpte min på Förenade Bils återkommande BMWCS klubbkväll med 20% rabatt. Listpriset var då (dec 2003) 1250kr, efter rabatten blev priset strax under tusenlappen. Då kostade piratknopparna ca 800kr och på dessa ingick inte damask. Jag fick rekomenderat av flera på forumet att köpa originalknoppen eftersom en del haft strul vid monteringen av vissa piratknoppar. Jag kopplade den först till ciggutaget, ingen bra idé eftersom min 328 var svensksåld med halvljusautomatik...say no more :-) Kopplade den istället till askkoppens lampa och det blev perfekt, som bonus blev knoppens ljus synkat med dimmern. Det är ingen idé att lämna in den, åtminstone inte till BMW. Jag ringde samtliga BMW verkstäder i Skåne och ingen av dem visste hur man gjorde. En del som köpt knoppen verkar ha fått med en monteringsanvisning (jag fick ingen dock) och det enligt denna rekomenderas att man till knoppen köper till en förlängningsladd (ca 250kr) hos BMW som man kopplar till knoppsladden. Därefter kopplar man denna till färdiga uttag som finns bakom vredet lyset. För att göra detta krävs det att man river ned diverse paneler och därför är det smidigare om man stjäl ström ifrån askkoppslampan. |
|
| Ahh jag visste inte att ciggtändaren alltid har ström på svensksålda. min är privatimport och måste ha minst läge ett på tändningslåset för att ciggtändaren ska fungera. Orginalknoppen är väl äkta läder och piratknoppar har galon och blir ful efter ett tag. Eller? | |
gretzky |
Köpte min på Länk och den hammnade på runt 700:- komplett med kabelhärva. Man får dock beställa härva vid sidan om knoppen. Tog ström från cigguttag. dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.